Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

(zomer)stop Aseksuelen Salon Nijmegen

Gestart door Imogen, april 06, 2016, 09:27:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Na een opkomst van 4 personen, incl. het vaste organisatieteam, is na intern overleg besloten dat zaterdag 28 mei voorlopig de laatste Aseksuelen Salon is in Nijmegen.
Met verschillende bijeenkomsten op andere data en locaties, blijkt er te weinig animo te zijn om de Salon voort te zetten.
We gingen in 1 jaar tijd van 22 bezoekers naar 4......erg jammer!

Het wordt ook niet in de (lokale) social media opgepikt zodat er nieuwe bezoekers komen.
Na mei is de volgende Salon op z'n vroegst in september.

Misschien dat er meer animo komt in de toekomst. Wie wil kan net als 'vroeger' een kleine bijeenkomst in een café organiseren in de provincie Gelderland.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Jammer dat het aantal bezoekers zo is teruggelopen. Aan de opkomst in het begin was duidelijk te merken dat er behoefte was. Wel dacht ik de laatste keer in Voorburg ook gemerkt te hebben dat we vrij snel door de gespreksstof heen waren, op een gegeven moment is alles wel een beetje gezegd.
Ik ga in ieder geval proberen er in mei bij te zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

hobbitscones

Voor mij is het gewoon altijd te ver weg geweest, waardoor de reis me te duur was. Wel jammer dat het aantal bezoekers zo gedaald is dan. :(

EdelsteenElfje

Lijkt me zeker leuk om een keer te komen,

Helaas zijn er veel factoren waardoor ik meestal afhaak,

(mede) dankzij autisme vind ik nieuwe locaties een te grote uitdaging als ik er ook al niemand al ken,
naar een stad waar ik nooit in rijd en

als het even mee zit lukt de heenreis qua energie dan net, dan nog er zijn (en onbekend of men parfum draagt, er kaarsen gebrand worden en t soort verlichting kan me alleen al overprikkelen, laat staan het feit dat ik kat uit de boom moet kunnen kijken in nieuw gezelschap en dan komt er ook nog een moment van terug moeten.. en daar op tijd aan beginnen (wat ik meestal niet aanvoel) om genoeg energie te hebben om thuis te komen.   

tenzij ik met iemand mee kan rijden die met alle randzaken al bekend is wordt het erg moeilijk..  helaas

Hsp&Aspie &  heteroromantic/sensual ace: Crea-, Intuitief & Introvert :)

OnsenTamago

Gespreksstof ga je inderdaad snel doorheen met een kringgesprek. Wellicht een idee om bijvoorbeeld iets van korte lezingen te introduceren, waarna erover gediscussieerd kan worden, en aansluitend gesocialized?

Citaat van: EdelsteenElfje op april 07, 2016, 01:50:11 PM
tenzij ik met iemand mee kan rijden die met alle randzaken al bekend is wordt het erg moeilijk..  helaas

Hangt er vanaf van waar jij moet komen. Als dat toevallig omgeving Tilburg is (of anderszinds op de route Tilburg - Nijmegen), dan ken ik nog wel iemand ;)

AceVentura

Leuk idee voor de invulling met een lezing enzo :klap: Misschien kunnen we dat volgende keer eens proberen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Roos1984

Ik kan helaas de volgende keer niet maar kom graag weer naar een bijeenkomst, of ergens anders in het land. Ik heb zo van die momenten dat ik er weer behoefte aan heb. De laatste x was voor mij idd een jaar geleden. Treinreizen of carpoolen vind ik niet erg.
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

OnsenTamago


Imogen

Vanmiddag om 15:00 ben ik weer in het Roze Huis Nijmegen.
Wie komt er nog meer?

Er is vandaag ook de afsluiting van de Roze Meimaand in de stad en een heuse mega waterglijbaan van 150 meter! Dus neem je zwembroek/zwempak mee  :rollol:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

Citaat van: Dutch Ace op mei 28, 2016, 07:35:16 AM

Vanmiddag om 15:00 ben ik weer in het Roze Huis Nijmegen.
Wie komt er nog meer?


Citaat van: Edewecht op mei 08, 2016, 11:38:56 AM

Ik ben er bij.  :)

Ik dus.

Maar niet in me zwembroek...  :gek:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

#11
Inmiddels is het avond, en zit de Salon er weer op.
Geen spectaculaire aantallen, maar wel bijzonder, vond ik.
Waarom? Zonder in detail te willen treden, vanwege de vertrouwelijkheid, vond ik het o.a. bijzonder dat van de 8 bezoekers er zich 4 aseksueel noemden. De andere 4 kwamen om de meest uiteenlopende redenen - waarop ik hier dus niet inga - maar het geeft aan dat er wel degelijk verbinding is met de andere kleuren uit de LHTBIQ++ en 'onze' A. En dat mensen zich bij onze A thuis voelden.

Kortom, de Salon voorziet in een behoefte, om het maar eens ouderwets uit te drukken ;D . En ik hoop dat we na de zomerstop door kunnen gaan.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Fijn dat het zo'n goede meeting is geweest  :cheerleader:

Bijzonder dat er inderdaad ook niet aseksuelen aanwezig waren, hopelijk is dit genoeg stimulans om met de salon door te gaan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

OnsenTamago

Enig idee trouwens wanneer de zomerstop weer ten einde is? ;D

Edewecht

In september is er -geloof ik- weer een Salon. Klopt dat, Dutch Ace?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)