Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

geen seks en ook geen relatie

Gestart door Ann, september 21, 2006, 11:56:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Zo zie ik het ook.
Ik wil best een relatie maar dan echt met iemand die ook aseksueel is, anders brengt het veel te veel stress met zich mee.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mau

Dat heb ik ook.

Het vreemde is bij mij, ik geloof in spirituele dingen. Zo heb ik al meer dan 6 jaar een specifiek beeld voor me als ik ouder ben. Een momentopname uit de toekomst zeg maar. En daar woon ik alleen. Vroeger dacht ik altijd dat ik alleen gelukkig kon worden als ik mijn leven kon delen met een ander. Maar na 3 relaties (waarvan de laatste nu 2 weken uit is - gelukkig) ben ik blij dat ik alleen ben en hoop ik in de toekomst ook alleen te blijven. Mocht er zich een lieve aseksueel waarmee ik veel overeenkomsten heb in mijn leven komen, dan heb ik daar geen problemen mee. Maar de laatste tijd heb ik mij gerealiseerd dat het hoogst waarschijnlijk is dat ik later op mezelf woon. Precies zoals dat toekomstbeeld wat ik al had. En ik denk dat ik dan toch gelukkig zal zijn.  :)

Jovi_Hobbes

Dat is ook heel goed mogelijk. De maatschappij wil iedereen laten geloven dat het zielig is als je helemaal alleen woont, maar dat hoeft echt niet zo te zijn. Zeker als je er zelf voor hebt gekozen kan het ideaal zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Isla

Ik heb juist veel moeite met samenwonen. Altijd is er iemand. Mijn man of mijn kinderen of allemaal. Laat staan dat er ook nog eens visite komt... Nee dank u liever niet. Ik ben graag alleen. Als ik 7 jaar terug in de tijd kon, dan bleef ik alleen. Ook voor mijn mans bestwil. Ik ben er de persoon eigenlijk niet naar om in een gezinsverband te wonen, ik ben vaak veel te gespannen. Maar ja, het is zo, dus ik maak er het beste van. Maar nu ben ik gehecht aan man en kinderen en kan ik niet meer alleen. Zou niet willen ook. Zolang ik maar de tijd krijg voor mezelf af en toe. Ideaal zou zijn: Heel groot huis of een heel groot stuk grond met 2 huisjes. Wel samen en toch ook weer niet.

Jovi_Hobbes

Inderdaad, met een heerlijk plekje voor jezelf waar je je terug kan trekken wanneer je dat wilt. Dat klinkt als een ideale situatie.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Little_Lady

Ik heb juist teveel behoefte aan relaties, maar aan de andere kant stoot ik ze vaak ook weer af. 'Blijf bij me, maar dat doe je toch niet, dus ga maar weg' :'(

Momenteel heb ik 2.5 jaar een relatie, maar echt lekker loopt deze niet, omdat ik geen seks kan en wil hebben. Andere seksuele handelingen staan me ook ontzettend tegen. Zucht... :-\

Ereinion

 :knuffel:
Je maakt het jezelf alleen maar extra moeilijk. Zolang jullie nog wel bij elkaar zijn, moet je niet aan de andere opties denken. (ja, ik weet het, makkelijker gezegd, dan gedaan)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Maar toch wel goed om in je achterhoofd te houden lijkt mij.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

tsja, de selfurfilling. Doordat je iets denkt gebeurd het ook. Door er vanuit te gaan dat iemand je niet aardig vind behandel je da ander onbewust als iemand die jou niet aardig vind. De reactie is dus dat die persoon jou niet aardig gaat vinden waarmee je je gelijk bewijst. Heel rottig. Er is zelfs onderzoek naar gedaan, dat je zo ook onbewust heel onhandig kunt zijn (dingen om kunt gooien uit onzekerheid) omdat je hersenen dan gewoon een aantal dingen niet opnemen, zoals die vaas net naast je elleboog etc. Terwijl je die wel hebt gezien, maar niet onthouden dus. Heel hardnekkig is dat.
Maar daar kun je geheel bewust iets tegen doen. Draai de boel om. "Hij is bij mij, omdat hij van mij houdt met al mijn gebreken en andere vrouwen niet interessant genoeg vindt. Ik ben de beste." Als je zoiets elke dag tegen jezelf zegt 's ochtends in de spiegel... En dan serieus. Moet je eens opletten wat dat voor je zelfvertrouwen doet na een aantal dagen of weken!

Ienepien

Wat weer een goed idee. Als je hier wat rondneusd, krijg je vaak meteen weer een blijer gevoel, omdat iedereen zo veel met knuffels gooit enzo.

pinky

Tsja, wat je nodig hebt, deel je uit!  :knuffel:

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Little_Lady

Klopt als een bus. Alleen, ik heb zo het idee dat ik het sowieso al helemaal verpest heb. Mijn vriendje zegt soms van die dingen die ik gewoon niet trek, met mijn wellicht aseksuele probleem. Het heeft voor een enorme deuk in onze relatie gezorgd. Ik kan en wil niet met hem naar bed en ook geen andere seksuele handelingen verrichten. Nu zegt hij dingen als:

''Ik heb geen zin om vreemd te gaan...''
''Dan zijn toch alle kansen verkeken, als je zo negatief bent?'' (ik zeg eerlijk tegen hem dat ik, zoals ik er NU over denk, misschien wel nooit seks met hem kan hebben)
''Ja, vriendinnen doen wel meer voor hun vriendjes'' (steek onder water dat ik dat dus niet doe)

Steeds vaker krijg ik van die steken onder water die ervoor zorgen dat ik me er totaal niet meer voor openstel om ook maar iets aan ons 'probleem' te doen. Het lijkt ook zo zinloos: hij wil seks, ik niet.

Is de kous daarmee af? ???

Mau

Zo'n steek onder water vind ik best wel lullig. Ik vind dat heel snel mensen doen dat het probleem bij de aseksueel ligt, zo van "jij wil geen seks, dus jij bent het probleem". Eigenlijk vind ik dat heel lullig. Het is een probleem van je samen. En daar omet je samen uitkomen, hoewel dat moeilijk is.

pinky

Is ook zijn onzekerheid natuurlijk. Zulke opmerkingen zeggen meer over hem dan over jou. Hij wil je niet kwijt en door zulke opmerkingen te maken ga jij je van hem afzetten en ben jij degene die het straks misschien wel uitmaakt en dan is het in elk geval niet zijn schuld. Maar ik denk wel dat hij om je geeft. Anders was hij allang weggeweest. Door het zo te doen ga jij ook vervelender doen en stopt ie vanzelf met je lief vinden en heeft hij tenminste een goede reden om weg te gaan. Nu heeft hij die nog niet en ik denk ook dat hij dat eigenlijk niet wil. Dat ie je daarvoor toch te leuk vind en dat hij hoopt dat je wel wat voor hem wilt gaan doen. Alleen hij pakt het zo wel iets onhandig aan. Nu weet ik niet precies hoe het zit natuurlijk, maar zo komt het op mij over...