Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ace en Trans?

Gestart door KleineSter, april 21, 2016, 09:44:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KleineSter

Ik weet al twee jaar dat ik Ace ben en ik heb een beetje een unieke vraag. Zijn er meer mensen die Ace zijn maar zich toch niet goed voelen met hun geslacht?
Ik krijg altijd de reactie: Waarom zou je van geslacht willen veranderen als je toch geen seks hebt?
Dit is misschien een beetje een vreemde vraag maar ik kan het niet echt ergens anders kwijt.

Koffie

Nee, dat is geen vreemde vraag. Gender wordt hier wel vaker besproken.

Beetje een rare opmerking waarom je niet transgender zou kunnen zijn als je geen seks hebt. Alsof je helemaal geen man of vrouw hoeft te zijn als je dat niet wilt. Alsof dat hetgene is wat je tot man of vrouw maakt. Je genderidentiteit staat los van je aseksualiteit, dus je kunt genderdysfoor zijn en aseksueel.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Ik sluit me bij Koffie aan. Of je je meer vrouw of man voelt heeft niets te maken met de vraag of je seks wilt, en wat voor seks je wilt (hetero, homo...)
Inderdaad, er zijn op dit forum wel meer mensen die niet alleen aseksueel zijn, maar zich ook afvragen met welk gender ze zich willen identificeren. Dus ook hierin ben je niet de enige.
En andersom: in de transgender-community komt het het thema aseksualiteit best wel ter sprake. In Nijmegen heeft al twee keer een transgenderdag plaatsgevonden, met o.a. workshops over aseksualiteit. Zie bijvoorbeeld:
http://asexuality.org/du/index.php?topic=4094.0

Laat je niks wijsmaken, maar neem serieus wat je zelf voelt, KleineSter.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Volgens mij zijn het twee heel verschillende dingen, seksuele aantrekking en gender identiteit. Wat dat betreft zou ik zeggen "Alle combinaties zijn mogelijk".
Juist omdat het om een identiteit gaat lijkt het me totaal niet relevant of je wel of niet seks hebt, het gaat erom dat je lichaam en identiteit samen kloppen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atari

Had je gisteren een Privé bericht gestuurd, en wat ik je vertelde zeg eigenlijk hier iedereen alleen heb ik het iets anders beschreven.
Voel je niet alleen, als je wil kletsen of iets wilt delen kun je me altijd vinden.


Erik7494

Ik voel me man en val voornamelijk op vrouwen, maar heb me nooit echt 'mannelijk' gevoeld, omdat ik nooit de neiging heb gehad om traditioneel macho-gedrag te vertonen. 
Ik voel me wel aangetrokken tot transgenders, ik ben altijd altijd op mijn gemak bij TG/TS/TV's.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Edewecht

Citaat van: Erik7494 op december 11, 2016, 09:48:05 PM

Ik voel me wel aangetrokken tot transgenders, ik ben altijd altijd op mijn gemak bij TG/TS/TV's.


Aha, al weer een paar afkortingen die ik nog niet ken. Vertel eens, Erik :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Marie8

Ik zit de laatste tijd vaker dingen te lezen op het wereldwijde web over dat macho-gedrag en hoe het gevoel van mannelijkheid daarmee samenhangt. (heel interessant en lekker off-topic ;D ) Maar als je het mij vraagt ben je man als je je man voelt.

Dat lijkt op transgenders, transseksuelen en travestieten, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben ;D
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Erik7494

Citaat van: Marie8 op december 12, 2016, 04:46:54 PM
Ik zit de laatste tijd vaker dingen te lezen op het wereldwijde web over dat macho-gedrag en hoe het gevoel van mannelijkheid daarmee samenhangt. (heel interessant en lekker off-topic ;D ) Maar als je het mij vraagt ben je man als je je man voelt.

Dat lijkt op transgenders, transseksuelen en travestieten, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben ;D

Ja, bingo!
Ja het is lastig te omschrijven. Ik voel me man en ik ben hetero, maar tegelijkertijd heb ik me nooit prettig gevoeld binnen het standaard mannelijke verwachtingspatroon, waarschijnlijk vanwege het ontbreken van de seksualiteit. Een onvermogen om anders dan andere  mannen, vrouwen als lustobjecten te zien... 
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun