Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Lezing of workshop ASV Gay - wie gaat mee?

Gestart door Edewecht, mei 08, 2016, 12:54:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Beste mede-forumleden,

Via de mailbox van Werkgroep Aseksualiteit kwam onderstaand verzoekje binnen:

"
Beste,

Op 21 mei organiseren wij, de Amsterdamse studentenvereniging Gay (A.S.V.Gay) een symposium. Het thema hierbij is minderheden binnen de lgbtq+ gemeenschap.
Wij zouden het zeer interessant vinden als ook het onderwerp aseksualiteit aan bod zou kunnen komen. Zijn jullie geïnteresseerd om op deze dag een lezing of workshop te geven?

met vriendelijke groet,
(naam)
"


Na enig nadenken heb ik geantwoord.

"
Dankjewel voor je uitnodiging, en sorry dat het antwoord even op zich liet wachten.

Zelf zou ik op zaterdag 21 mei wel kunnen. Alleen, ik ben al lang geen student meer met mijn 53 jaar, maar ik kan op het AVEN-forum wel een oproep plaatsen of er (jongere) mensen zijn die willen meedoen. Zie ook http://asexuality.org/du/index.php

Heb je t.z.t wat meer informatie over de inhoud en de opzet van het symposium? Dan kan ik dat meenemen in mijn oproepje.

Ik zie uit naar je antwoord, dan graag naar: (...)

Hartelijke groet,
(...)
"


Antwoord van ASV Gay:

"
Bedankt voor je reactie.
Het symposium vindt dus plaats op 21 mei van 11.00-16.00 uur.
Sprekers hebben de mogelijkheid om een korte lezing te geven of om een workshop te geven(hier is meer mogelijkheid voor interactie).
De lezingen kunnen tussen de 15 en 30 minuten duren en de workshops maximaal drie kwartier.
Er komen sprekers vanuit verschillende 'minderheden' uit de lgbtq+ community, denk aan homoseksualiteit binnen etnische minderheden, bij mensen met een beperking, bij vluchtelingen, biseksualiteit.
Een we zoeken dus naar sprekers die zich aangesproken voelen en/of kunnen vertellen over een minderheidsgroep binnen de lgbtq+ gemeenschap, in dit geval aseksualiteit.
Leuk dat je een oproep wilt plaatsen, jongeren sluiten inderdaad meer aan bij onze doelgroep maar is geen vereiste voor de gasten op ons symposium. Dus een niet-student zou ook goed kunnen spreken :).

met vriendelijke groet,
"


Mijn vraag aan de AVEN-leden: wie heeft zin om mee te doen? :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Leuk dat ze interesse hebben  :klap:

Voor mij gaat het helaas niet lukken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lacey


Volleyballer

Amsterdam is helaas te ver voor mij in het weekend, ik heb juist doordeweeks gratis ov ;)
Verder ben ik nog niet 'out' tegen anderen en op deze manier wordt ik wel een beetje gedwongen... Daar heb ik niet zoveel trek in
Everything willl be okay in the end
If it's not okay, it's not the end

Edewecht

Oeps, laat niemand zich gedwongen voelen. Niets moet. Zorgvuldig met jezelf omgaan is het belangrijkste.

Mijn vraag wie er zin heeft om mee te doen is absoluut een open vraag :ange:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Volleyballer

Haha, nee hoor, het was ook meer dat het me wel leuk leek, maar dat ik mezelf dan een beetje dwing. Niet jij hoor, echt niet ;)
Everything willl be okay in the end
If it's not okay, it's not the end

Hilde

Edewecht, wat heb je een heerlijke presentatie gehouden!  :klap: Je bent hier erg!!! goed in!  :D :D :D

AceVentura

 :klap: :cake: :cake: :cake: en natuurlijk  :visibility: voor Edewecht  :cheerleader:

Kan je iets meer vertellen over hoe het is gegaan ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba


Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: AceVentura op mei 21, 2016, 04:12:08 PM

Kan je iets meer vertellen over hoe het is gegaan ?


Tuurlijk kan ik dat :) (Ik was gisteravond pas laat thuis omdat ik nog lang heb zitten napraten met Hilde, en dan nog de reis terug 'noar huus' :D  )

Het thema van het symposium was dus 'Minderheden binnen de minderheid'. Workshops en lezingen over
- verstandelijk beperkte LHTB-ers,
- LHTB in de sportwereld, met name in de voetbalwereld, die ongelofelijk gesloten blijkt te zijn en waar heel moeilijk verandering in te brengen is,
- biseksualiteit,
- GSA (= Gay Straight Alliance), een leerlingenbeweging op scholen die gaat voor 'bondgenootschap' tussen hetero en homo, voor openheid over LHTB-kinderen op school en tegen pesten en diskriminatie,
- LHTB-er en moslim zijn.
- en meer...

Zelf heb ik de workshop GSA bezocht, niet omdat ik op een of andere manier betrokken ben bij het onderwijs, maar omdat ik 35 jaar geleden op een school van bijna 1300 leerlingen zogenaamd 'de enige was', vreselijk in een kast zat en me er erg eenzaam heb gevoeld.
De workshop werd gedaan door - hou je vast - twee 15jarige scholieren, die op hun school een GSA begonnen waren. Het raakte me, en ik werd er blij van dat er in dertig jaar toch wel een en ander veranderd is. Plus dat die twee zoveel zelfbewustzijn uitstraalden... Hoe 'uit de kast komen' meer kan zijn dan je geheim vertellen, maar ook in vrijheid staan en in je kracht.
(Amen.  :D )

's Middags mocht ik. Geen workshop met een kleinere groep, maar voor de hele zaal. Kijk, dat was een kadootje.
Nou kan ik wel lullen en ik ben niet bang op een podium, dus dat scheelt weer. Natuurlijk even zenuwachtig, dus ik begon anders dan ik me had voorgenomen, maar ach...
Het probleem is dat je wel van alles wilt vertellen, maar
- dat je maar 15-20 minuten hebt
- dat je geen theoretische verhandeling wilt houden over types, percentages en dat soort dingen,
- dat het aan de andere kant niet alleen maar over Martin moet gaan, maar dat er veel meer soorten aseksuelen zijn...

Volgens mij ben ik er wel redelijk in geslaagd om het evenwicht te vinden tussen deze dingen.
Ik had begrepen dat er een powerpoint van me verwacht werd, maar zoiets heb ik nog nooit gemaakt (ik ga me er nu dus in verdiepen in hoe je een powerpoint maakt  ;D ) ... maar ik had nog een oude 'photo wise player' liggen, een dia-afspeel-programma uit 1998, en daarmee ging het ook prima!  :D :D

Aan het eind nog even reklame gemaakt voor de AVEN-sites (zowel forum als wiki en FAQ) onder het motto: daar staat alles wat ik nu niet verteld heb.

Ik heb deze 'powerpoint-op-zn-Edewechts' als .zip-bestand online gezet. Dan kan iedereen er een of ander van gebruiken. Nogmaals: het is niet 'compleet', het is heel beknopt, en ik moest keuzes maken. Maar als inleiding lijkt het me wel handig.

lieve groet!  :-*
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor je uitgebreide verslag  :klap: en nogmaals super dat je dit gedaan hebt  :cheerleader:

Je presentatie ziet er ook leuk uit ! Ik heb zelf laatst ook een poging gedaan om een presentatie te maken, er zit veel overlap in (logisch) maar je weet het op een wat luchtigere manier te omschrijven. Ik ga zelf dan toch snel in de techneut-stand waarbij je snel op een opsomming komt van kreten en korte zinnen  ;D

Citeer
Ik had begrepen dat er een powerpoint van me verwacht werd
Ik zie dat er in de zip ook een odt bestand zit met je eigen aantekeningen, daardoor vermoed ik dat je LibreOffice/OpenOffice.org al hebt. Met het Impress programma wat daarbij zit heb je dezelfde mogelijkheden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citeer

Ik zie dat er in de zip ook een odt bestand zit met je eigen aantekeningen


Klopt. En ik had ook een .doc i.p.v. een .odt willen meegeven, maar dat was me ontschoten. Een .doc kan iedereen inzien. Dit maak ik alsnog in orde.

* Edewecht zucht... je moet ook overal om denken...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Citaat van: AceVentura op mei 22, 2016, 10:16:48 AM

Ik zie dat er in de zip ook een odt bestand zit met je eigen aantekeningen, daardoor vermoed ik dat je LibreOffice/OpenOffice.org al hebt. Met het Impress programma wat daarbij zit heb je dezelfde mogelijkheden.


Ja, dat vermoeden had ik al. Ik heb Open Office, en ga binnenkort (als dat vervelende, mooie, stralende zomerweer eindelijk eens ophoudt, en ik weer gewoon binnen kan gaan zitten) er eens mee aan de slag  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Edewecht op mei 22, 2016, 01:17:07 PM
Klopt. En ik had ook een .doc i.p.v. een .odt willen meegeven, maar dat was me ontschoten. Een .doc kan iedereen inzien. Dit maak ik alsnog in orde.
Als het voor iedereen leesbaar moet zijn gebruik ik meestal de optie om te exporteren naar pdf, dit is een van de weinige echt universele formaten. Je kan een pdf zelfs zonder extra's met firefox bekijken bijvoorbeeld.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler