Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

18 jarige uit omgeving Nijmegen

Gestart door Demi, mei 11, 2016, 08:53:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Demi

Dag mensen,

Jullie weten vast al waarom ik mij juist bij deze site heb aangemeld. :) Ik hoef niet per se (gelijk) een relatie, maar ik heb heteroromantisch aseksueel.

Ik ben een enorme fan van Marvel, films, tv series (Game of Thrones!! Daredevil!! Jessica Jones!!), en boeken (Harry Potter, Game of Thrones boeken, outlander, etc.) Verder speel ik Legend of Zelda en Professor Layton op de Nintendo 2Ds en volg ik story based games op YouTube, zoals; Until Dawn, the Walking Dead telltale game en the Last of Us.

Ik heb het syndroom van Asperger, waardoor ik wat verlegen ben. Ik denk ook dat het hebben van Asperger ervoor heeft gezorgd dat ik aseksueel ben.


Dus, als je wilt praten of iets dergelijks, dan wil ik dat altijd wel. :)
:wave:

Gr. Demi

AceVentura

Welkom op het forum Demi,  :cake: :cake: :cake: :cake:
Asperger en aseksualiteit worden vaker met elkaar in verband gebracht, de combinatie komt in ieder geval vaker voor.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom. :)

Op zich maakt autisme je niet aseksueel. Ik denk dat er nog weinig onderzoek naar is gedaan, maar de meeste autsiten zijn zo ver ik weet niet aseksueel en de meeste aseksuelen niet autistisch. Maar ik weet niet of er toch meer autisten aseksueel zijn dan nt'ers (neurotypicals, de zgn. niet-autisten).
Ik zelf ben wel autistisch, maar ik ben de enige aseksueel in mijn omgeving. Zo ver ik weet. :)

Ik hoop dat je het hier naar je zin gaat hebben. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Demi

Bedankt allebei!  :)

Dat klopt, iedereen met autisme is anders. Eigenlijk kan ik dus niet zomaar die conclusie trekken, sorry daarvoor! ^^

Ik ga wat browsen hier!

Messifan25


Edewecht

Hallo Demi, welkom!

Zaterdagmiddag 28 mei van 3 tot +/- 6 uur is er een 'AseksuelenSalon' in het Roze Huis in Nijmegen. ('t Is maar dat je het weet...)  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

hobbitscones

Welkom!  :cake:

Wat leuk, een seriekijker en iemand ook met een 2DS! Al heb ik de mijne net pas twee weken.  ;D  Ik heb daarom ook alleen nog maar Pokemon Red erop, want ik heb de Red editie gekocht...

Ik geloof wel erin dat autisme je libido/lust zou kunnen verlagen, maar niet zozeer je seksuele aantrekkingskracht. Ik ben toevallig ook autist. ;)

SaxiePhone


Volleyballer

Welkom Demi :cake:, hopelijk heb je het leuk hier!
Ja, Daredevil zou je wel verwachten van een Marvel-fan, hij schijnt iig erg leuk te zijn.
Toevallig ook interesse in Deadpool, daar ben ik dan weer fan van, niet per se het hele Marvel-universum ;)
Everything willl be okay in the end
If it's not okay, it's not the end

OnsenTamago

Welkom, welkom.

Citaat van: Koffie op mei 11, 2016, 09:08:26 PM
Op zich maakt autisme je niet aseksueel. Ik denk dat er nog weinig onderzoek naar is gedaan, maar de meeste autsiten zijn zo ver ik weet niet aseksueel en de meeste aseksuelen niet autistisch.
Ik kom eigenlijk zelden muggles (zo noem ik non-autisten ;) ) tegen die aseksueel zijn. Ik ben al een tijdje bezig hier (Seksualiteit & Autisme) wat onderzoek naar te doen, en ik kan je in ieder geval al vertellen dat als je autistisch bent, de kans dat je vanilla&heteroseksueel&seksueel bent kleiner is dan alle andere opties.
Maar hier kunnen we nog heel lang over door gaan ;D.

Koffie

Vanilla? Ik weet dat je van ijsjes houdt, maar ik weet niet wat dat in deze context betekent. ;) Zoet, lief?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

OnsenTamago

Citaat van: Koffie op mei 13, 2016, 12:41:58 PM
Vanilla? Ik weet dat je van ijsjes houdt, maar ik weet niet wat dat in deze context betekent. ;) Zoet, lief?

Een term voor non-kink/non-fetish mensen. ;) Mensen die zegmaar alleen aan Vloeistofuitwisseling doen *gruwel* en aan Friemelen Onder De Deken Op Zondagochtend *bibber*.

Lacey


Ik kom eigenlijk zelden muggles (zo noem ik non-autisten ;) ) tegen die aseksueel zijn.
[/quote]

Hier een non-autist (zover mij bekend) die zeker weten ace is! Aangenaam kennis te maken  ;D
Idd wat Koffie zegt: autisme maakt niet ace en andersom. Over het relatief vaker voorkomt onder autisten, dat zou kunnen, maar dat maakt het geen oorzaak.

Autisme is een benaming voor een aantal verschijnselen (ik vind symptomen klinken alsof je ziek bent) en is zodoende nooit een oorzaak. Mensen zeggen vaak: 'ik maak moeilijk contact want ik ben autistisch'. Nee, je maakt moeilijk contact maken en wat andere dingen, en dat noemen we autisme. Het is niet: 'ik heb autisme, DUS ik kan dit en dit niet'. Autisme is dus geen oorzaak, maar een gewoon een term om iets aan te duiden. Net als 'ik ben druk WANT ik heb ADHD' Klopt ook niet. Je bent misschien hyperactief en/of hebt moeite met je aandacht (en nog wat andere dingen). Dat noemen we ADHD. ADHD is een overkoepelende term en geen oorzaak. Snappie? (Sorry, psychologe in opleiding, dan moet ik dat even uitleggen van mezelf).  Trouwens, laat even duidelijk zijn die niet hyperactief persoon ADHD heeft. Voor het geval dat ik die indruk wek...

Maar goed, daar ging dit topic verder niet over. WELKOM :cake:

Dutchamoeba

Citaat van: Lacey op mei 14, 2016, 12:12:28 PM

Ik kom eigenlijk zelden muggles (zo noem ik non-autisten ;) ) tegen die aseksueel zijn.

Hier een non-autist (zover mij bekend) die zeker weten ace is!
[/quote]

Ik ben ook een aseksuele 'muggle'...

Welkom op deze site, Demi! :cake: :cake: :cake:

AceVentura

Citaat van: OnsenTamago op mei 12, 2016, 10:27:00 PM
Ik kom eigenlijk zelden muggles (zo noem ik non-autisten ;) ) tegen die aseksueel zijn.
Hier op het forum zijn er genoeg hoor  ::) . Ik heb misschien wel wat trekjes die je autistisch zou kunnen noemen maar verder dan dat komt het niet.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler