Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voel jij je betrokken bij LGBT ?

Gestart door AceVentura, juni 18, 2016, 07:06:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheCocaColaKitteh

Ja, want ik heb LGBT vrienden en kennissen en wil natuurlijk het allerbeste voor ze, ook al begrijpen ze niks van wat ik ben!  :pinguin:

Edewecht

Enneh... willen zij ook het beste voor jou?  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Tempesta

Ik voel me betrokken in de zin dat iedereen in de alfabetsoep in hetzelfde schuitje zit: we vallen buiten de norm en dat verbindt. In bepaald opzicht heb ik het gevoel dat aseksuelen tegen dezelfde dingen aanlopen als homo's vroeger: je (a)seksuele oriëntatie is onbekend, ongezien, onbegrepen en wordt lang niet altijd geaccepteerd. Als er ergens mensen zijn die deze worsteling snappen zijn het wel de mensen van de alfabetsoep.

Om aseksualiteit meer zichtbaar te maken zouden we misschien kunnen meeliften met de al bestaande LGBTenz-community, want waarom zou je het wiel twee keer uitvinden.


AceVentura

Citaat van: Tempesta op juni 22, 2016, 12:10:44 AM
Om aseksualiteit meer zichtbaar te maken zouden we misschien kunnen meeliften met de al bestaande LGBTenz-community, want waarom zou je het wiel twee keer uitvinden.
Precies daarom overweeg ik ook wel eens om contact op te nemen met de lokale COC-afdeling om te kijken of ze interesse hebben om iets met aseksualiteit te doen. Ik denk dan aan opnemen in de voorlichting die ze geven, flyers, enz.
Ik zie/zag COC eigenlijk altijd als een club specifiek voor homoseksualiteit, maar in hun communicatie zie je eigenlijk consequent LHBT staan dus ik vermoed dat ze hun focus al wat verbreed hebben.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Ik had vandaag een dag vrij en was toch in de buurt, dus ben bij het COC langs geweest. Onverwacht voelde dat toch ook weer als een drempel, maar ook deze drempel was het waard om er overheen te stappen. Mijn voornaamste doel: Vragen of er interesse is vanuit het COC om iets met aseksualiteit te doen.
De persoon die ik gesproken heb kon geen toezeggingen doen maar zijn eerste reactie was positief, hij bevestigde mijn vermoeden dat het COC tegenwoordig meer richt op seksuele diversiteit en niet zo zeer alleen op homoseksualiteit. Hij raadde aan een email te sturen zodat de vraag bij de juiste persoon terecht komt en er een formeler antwoord kan komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Fijn dat je over de drempel heen bent gestapt, AceVentura! :cake: :cake: :cake:

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Eliza Harmony

Ook ik heb hier zo mijn aarzelingen over. Aan de ene kant val ik niet in het standaard heteroseksuele hokje, ben ik anders dan de norm. Maar aan de andere kant voel ik me totaal niet verbonden met de LGBT-gemeenschap zoals je die in de media tegenkomt (bijv gaypride): daar lijkt het zo vaak weer om die seks te draaien. In dat opzicht verschillen ze net zoveel van mij als alle andere niet-aseksuelen. Maar dan bedenk ik me toch ook weer dat de enige mensen die ik ooit het woord aseksueel heb horen gebruiken (en wisten wat het was) beiden in de categorie LGBT vielen.
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

Robocop

Voel me niet betrokken. Ben er namelijk niet zo mee bezig :), ik geef mensen geen labels.

Koffie

Maar een organisatie kan ook helpen om stigma/labels te verminderen. Opkomen voor jouw belangen als mens, in de maatschappij.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: Eliza Harmony op juni 24, 2016, 11:07:02 PM
Maar aan de andere kant voel ik me totaal niet verbonden met de LGBT-gemeenschap zoals je die in de media tegenkomt (bijv gaypride): daar lijkt het zo vaak weer om die seks te draaien.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat meer ligt aan het evenement dan aan de LGBT gemeenschap in het algemeen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Op de vraag 'Voel jij je betrokken bij LGTB? ' lijken twee kategorieën antwoorden te komen:

1. "Nee, want LGTB bestaat uit allerlei seksuele varianten en daar heb ik niets mee, als aseksueel."
2. "Ja, want LGTB staat voor alles wat niet standaard-heteroseksueel is, en dus valt aseksualiteit daar ook onder."

Ik zie nu even af van een waarde-oordeel over elk van beiden. Maar denken jullie dat deze 'analyse' een beetje klopt?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

[quote author=Edewecht link=topic=5063.msg153307#msg153307 date=1467998311
Ik zie nu even af van een waarde-oordeel over elk van beiden. Maar denken jullie dat deze 'analyse' een beetje klopt?
[/quote]
Ja, dat denk ik zeker.

AceVentura

Dat klopt zeker Edewecht. Ook in het Engelstalige topic (naar aanleiding waarvan ik dit topic gestart heb) zie je ongeveer een zelfde resultaat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ja, dat klopt wel.

Ik wil als nuancering na een poosje nadenken toevoegen: ik voel me niet betrokken, in de zin van dat ik graag deel wil uitmaken van een organisatie, maar ik voel me wel verwant als niet-standaard-seksueel. Mijn eerste reactie 'niet betrokken' voelde niet helemaal goed, maar ik kon niet op de juiste woorden komen. Verwantschap komt wel in de richting.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie