Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verzamelen

Gestart door Intel, juli 31, 2016, 10:06:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Intel

Zijn er hier mensen die bepaalde dingen verzamelen?

Ik spaarde vroeger alles wat met flippo's en tolletjes uit de zakken chips te maken had.
Heb zelfs euro munten gespaard met mijn vader, omdat elke achterkant anders was. Helaas heb ik die verzameling niet meer..

Heb nog steeds mijn verzameling van Pokémon Flippo's (Ook al ben ik geen Pokémon Fan meer), Mijn Blayblade tolletjes, en Yu-gi-oh soort van munt achte dingen.
Deze 3 kon je vroeger uit de zakken chips halen :D wat heb ik mijn dik gegeten  :schater:

Via de Super de Boer verzamelde ik ook die Pokémon munten, heb beide series nog compleet.
Heb vorige jaar, echt super veel geld uit gegeven om mijn Jurassic World Sticker boek compleet te maken :D... Soms denk ik wel eens wat moet je achteraf met die troep :P
En heb dit jaar en vorige jaar, zoveel mogelijk van Lego gespaard zoals Politie auto's, brandweer auto's maar daar ben ik even mee gestopt omdat ik de leukste sets al heb. (Staan op het moment ook even op zolder vanwege ruimte gebrek helaas..)

Wat hebben jullie vroeger gespaard? of spaar je nu iets? of vind je het onzin haha  :schater:

Edewecht

Ik spaarde vroeger treinkaartjes. Van die kleine kartonnen kaartjes. Later werden dat van die vellen waarop met een matrixprinter vertrek- en aankomststation waren afgedrukt enzo. Ik sorteerde ze op enkeltjes, retourtjes,  weekend- en avondretourtjes, enzovoort, verder op stations en trajekten. Dus Aalten-Abcoude, dan Aalten-Achtkarspel enz enz.

Ik heb op een gegeven moment de hele rimram aan het spoorwegmuseum gegeven, maar misschien hebben ze het wel bij het oud papier gezet, geen idee...

Nu verzamel ik - niet erg fanatiek - boodschappenbriefjes die ik vind in de mandjes van de supermarkt. Niet alle, maar wel raadselachtige of grappige, bijvoorbeeld:
- kaas
- worst
- brood
- blikje bonen
- pak soep
- eten

("eten"??)

Nouja, zulke dingen.

Verder bewaar ik zou weinig mogelijk. Daarom verliep mijn verhuizing, een half jaar geleden dan ook zo vlotjes...  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Ace89

CiteerNu verzamel ik - niet erg fanatiek - boodschappenbriefjes die ik vind in de mandjes van de supermarkt. Niet alle, maar wel raadselachtige of grappige

Dan zal ik je voortaan mijn lijstjes sturen, die zijn namelijk altijd zo cryptisch  :schater:


Ik heb natuurlijk flippo's en knikkers enzo gespaard. Als kind spaarde ik beertjes. Beeldjes, knuffels, dingen met beertjes erop.. mijn hele kamer stond vol. Nu spaar ik niet echt meer iets, mijn huis is zo klein, dat staat binnen de kortste keren vol met meuk. Er zijn wel dingen die ik standaard niet wegdoe, zoals boeken en lieve dingen die ik van anderen heb gekregen.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Marie8

Vroeger verzamelde ik (half)edelstenen, ik heb ze nog steeds
Nu neem ik ieder veertje dat ik buiten zie liggen/zweven mee naar huis, ik kan het niet laten haha

O en ik verzamel natuurlijk boeken (boekenwurm die ik ben...)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Koffie

Ik verzamel niets, maar ik heb wel de neiging om, als ik ergens een mooie kiezelsteen zie, die mee te nemen. En in de herfst neem ik vaak een paar mooie kastanjes mee naar huis.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Intel

Tof om te lezen allemaal! :D

Ik krijg zo weer een tik dat ik weer Lego ga verzamelen want..... er is weer nieuw Lego uit bij Intertoys xD man, man....
Blijf altijd kind!

Look at meeeee, I'm Peter Pan! Tshmonaaaa! I'm a little boy forever!  :knuffel:

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Intel

Dan heb ik die kunst in iedere geval goed onder controller ;)

AceVentura

Citaat van: Edewecht op juli 31, 2016, 10:27:12 PM
Nu verzamel ik - niet erg fanatiek - boodschappenbriefjes die ik vind in de mandjes van de supermarkt. Niet alle, maar wel raadselachtige of grappige, bijvoorbeeld:
- kaas
- worst
- brood
- blikje bonen
- pak soep
- eten

("eten"??)
Het zou een lijstje van mij kunnen zijn  8) (al is dat gezien de locatie niet zo voor de hand liggend). Met eten kijk altijd in de winkel wel wat ze hebben en maak daar m'n keuze, het heeft weinig zin als ik thuis bedenk dat ik (ik zeg maar wat) rode kool wil hebben als ik er in de winkel achter kom dat ze dat helemaal niet hebben  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

SaxiePhone

Vroeger verzamelde ik altijd stenen e.d. Mijn moeder vroeg zich altijd af waarom mijn jas zo zwaar was, totdat ze mijn zakken keeghaalde ;D
Op het moment spaar ik nuet echt iets, behalve zegeltjes van de jumbo, maar die koop je dus dat is niet echt verzamelen denk ik...

Intel

Oh ja, nu je Jumbo zegt, heb toen dat ene shirt gespaard van Joop zoettemelk? of hoe die meneer ook mag heten, als ik hem aan trek is het geen gezicht :P
Maar dat is ook heel veel kopen voor dat je het krijgt :P

Heb al heel wat jaren geleden een jongen in mijn straat gehad, die sprinkhanen en dat soort kleine diertjes bewaarde, omdat er hier veel in zo'n heg zitten..
Kan je 1 doen vertellen zijn moeder die was niet echt heel blij met zijn verzameling  :schater:

Vond ook altijd die acties van Albert Heijn leuk, van Disney of die wuppies, echt helemaal gestoord gespaard.. heb het alleen niet meer.
Heb nog wel die Disney serie van poppen, die zijn nu op marktplaats te vinden voor nog geen 5 euro per set dan denk ik van... heb ik daar zoveel Eten voor gekocht toen  :cheerleader:

Zit nog steeds te hopen, dat er weer een leuke Albert heijn actie is. Heb helaas die Dino plaatjes toen niet kunnen sparen, omdat we niet meer zo vaak bij Albert Heijn komen de laatste tijd :(
Dan baal je wel hoor als echte Dino fan!


Dutchamoeba

Ik heb vroeger alles gespaard van Snoopy, van puzzles tot plaatjes en van agenda's tot BH's....

Intel

Dutchamoeba... ligt eventjes toe waarom zou je Bh's willen sparen hahaha :P Van elke Cup maat een? of elke kleur een?

Snoopy verzamelde mijn zus, je bedoelt die poppetjes toch? Daar had mijn zus er echt een hoop van zowel kleintjes als van die grote figuren

Ace89

Citaat van: Intel op augustus 02, 2016, 01:58:13 PM
Dutchamoeba... ligt eventjes toe waarom zou je Bh's willen sparen hahaha :P Van elke Cup maat een? of elke kleur een?

Snoopy verzamelde mijn zus, je bedoelt die poppetjes toch? Daar had mijn zus er echt een hoop van zowel kleintjes als van die grote figuren

Ik denk dat ze BH's met Snoopy erop bedoelt  ;)
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

SaxiePhone

Ik had niet genoeg zegeltjes voor dat wielren shirt van de jumbo  :(