Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vroege hints ?

Gestart door AceVentura, augustus 21, 2016, 07:13:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marie8

Ik ben nog zo'n raar ( :P) iemand die nooit op zo'n manier haar lichaam probeert te showen

Citaat van: Minimalis op augustus 28, 2016, 01:14:27 PM
Wel apart in dit geval is dat ik bijna overal op blote voeten loop, gewoon omdat ik dat prettig vind.
Dit herken ik ook in mezelf ;D
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Koffie

Op mijn blote voeten lopen deed ik vroeger ook altijd. :) Ik liep 25 jaar geleden zelfs op mijn blote voeten door de stad. Daar moet ik nu wel om lachen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Minimalis

Citaat van: Koffie op augustus 28, 2016, 11:44:34 PM
Op mijn blote voeten lopen deed ik vroeger ook altijd. :) Ik liep 25 jaar geleden zelfs op mijn blote voeten door de stad. Daar moet ik nu wel om lachen. :)
[
Dat doe ik nog steeds, in m'n vrije tijd. 
Omdat je als aseksueel toch een beetje apart gevonden wordt, ook als je het niemand verteld, kan je net zo goed bijzondere dingen die je graag doet ook doen. Op blote voeten lopen is voor mij zo gewoon geworden dat het de meeste mensen niet eens opvalt. Ik doe ook aan wildplukken en rij in stokoude auto's.  Zo helpt aseksueel zijn me meer me zelf zijn. Het heeft in mijn geval dus ook een voordeel. Apart ben ik toch; standaard/gewoon/ gemiddeld/seksueel zijn zou ik moeten spelen en daar wordt ik niet gelukkiger van.

Marie8

Citaat van: Minimalis op augustus 29, 2016, 07:35:33 PM
Citaat van: Koffie op augustus 28, 2016, 11:44:34 PM
Op mijn blote voeten lopen deed ik vroeger ook altijd. :) Ik liep 25 jaar geleden zelfs op mijn blote voeten door de stad. Daar moet ik nu wel om lachen. :)
[
Dat doe ik nog steeds, in m'n vrije tijd. 
Omdat je als aseksueel toch een beetje apart gevonden wordt, ook als je het niemand verteld, kan je net zo goed bijzondere dingen die je graag doet ook doen. Op blote voeten lopen is voor mij zo gewoon geworden dat het de meeste mensen niet eens opvalt. Ik doe ook aan wildplukken en rij in stokoude auto's.  Zo helpt aseksueel zijn me meer me zelf zijn. Het heeft in mijn geval dus ook een voordeel. Apart ben ik toch; standaard/gewoon/ gemiddeld/seksueel zijn zou ik moeten spelen en daar wordt ik niet gelukkiger van.

Helemaal mee eens ;D (en goed idee, bedankt voor de tip ;) )
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Anthea

Citaat van: Edewecht op augustus 24, 2016, 06:16:36 AM
Ik heb eens een seksuoloog horen zeggen dat aseksuelen een verstoorde relatie met hun lichaam hebben. 'Ho!' dacht ik toen, en ' >:( ' en ' :schater:'
Want ik heb een prima relatie met m'n lijf, voel me erin thuis, misschien nog wel meer sinds ik weet dat ik aseksueel ben.

WTF? :'D Dat lijkt ook zo'n cliché te zijn, dat aseksuelen een verstoorde relatie met hun lichaam hebben en bovendien psychische problemen of zo.  ::)
Ik vind dat echt goed dat jij je zo prima voelt. Sinds ik zeker ben van mijn aseksualiteit voel ik me ook beter en vrijer. Vroeger dacht ik vaak dat ik een behoefte aan seks moet hebben en het leuk moet vinden en dat leidde tot acties die ik nu berouw. Aangezien ik nu weet dat ik geen seks nodig heb kan ik me op dingen concentreren waarvan ik meer plezier heb. Al die seksuele handelingen waren een verspilling van tijd en ik voelde me er telkens zo ongemakkelijk en ongelukkig bij. Nu zal dit niet meer gebeueren.

***

Ik weet niet precies of er vroege hints waren, maar ik weet nog dat (toen ik een tiener was) mijn toenmalige beste vriendin er vaak praatte dat ze eindelijk een vaste verkering en seks wilde hebben, en ik kon dat niet echt verstaan wat ze daaraan zo leuk vond. Voor mij is seks echt niks moois.