Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

To ace or not to ace

Gestart door Flying Ace, augustus 26, 2016, 12:10:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flying Ace

Hey iedereen!

Ik ben weer eens terug na minstens een half jaar of langer afwezig te zijn geweest  :P

In Oktober vorig jaar ben ik uit de kast gekomen als transman, en sindsdien is mijn leven vooral daardoor in beslag genomen geweest... ben lastige obstakels tegen gekomen op mijn weg.
Nu uit eigen beweging aan de hormonen (wel op een veilige manier, no worries).

Ik twijfel nog steeds of ik ace ben, soms denk ik van niet, meestal van wel. Ik weet dat ik op dit moment seks in ieder geval totaal niet interessant vind. Hoeveel dat te maken heeft met mijn dysforie is me niet duidelijk.

Sinds ik uit de kast ben is het wel erg eenzaam, ik heb geen behoefte aan een relatie waarin fysieke intimiteit voor aan staat, en dus ben ik alleen.
Meestal trek ik dat wel maar op andere dagen voelt het behoorlijk vervelend.

Misschien toch maar weer eens "op zoek" gaan, het zou zoveel handiger zijn als iemand zich gewoon random aankondigde.  :P  :cheerleader:

:cake:

Koffie

Welkom terug!
Het zijn ook geen kleinigheidjes waar je mee bezig bent. Niet iedereen zal op en wijze of liefdevolle manier manier reageren denk ik zo.

Tja, wie weet ontmoet je iemand met wie het wel lukt. Soms lees je op het forum positieve berichten. Maar nee, dat is niet gemakkelijk en dan heb jij ook je trans-zijn erbij wat mensen terugschrikt.

Soms ligt het ook niet helemaal duidelijk, ace zijn of niet. Het is bij mij ook wel eens wat onduidelijker geweest. Ik zeg altijd dat de praktijk zal moeten uitmaken in hoeverre ik misschien nog ergens in een grijs gebied val, maar de testpersoon is nog altijd niet in beeld ;) Ik voel me trouwens al een poos lang weer heel behoorlijk aseksueel, maar het is dus wel eens wat wisselend.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom terug Sky.  :cake: :cake: :cake: :cake:

Het is nogal wat zeg, maar goed dat je deze stap hebt durven zetten  :klap:

Misschien zit je "gewoon" in het grijze gebied van asekualiteit of is het bij jou wat in beweging ? Ik weet de juiste nederlandse vertaling niet, maar op het Engelse forum ze je ze dan vaak de term fluid gebruiken, letterlijk vloeibaar dus.

Heel veel succes en sterkte in ieder geval !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Marie8

Een andere reden om jezelf aseksueel te noemen is het beter begrijpen van je gevoelens/ervaringen/geaardheid (heb ik me laten vertellen  ;))
Dus ik dacht laat ik dat ook maar eens in de groep gooien: als jij vindt dat het stickertje "aseksueel" (op dit moment) het best bij je past en het de beste naam is die je nu kunt bedenken voor wat je voelt/je seksuele orientatie, wie zijn wij dan om jou dat te verbieden  ;)

En welkom terug!  :cake:
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Flying Ace

Thanks,

Eigenlijk is iedereen om me heen heel open en begrijpend Koffie, ik heb vooral problemen met de muur van regels waar je tegen op loopt als je in transitie bent.
Het moet allemaal precies op een bepaalde manier, en als je je daar niet goed bij voelt is dat jammer voor je... dus ik ben nog steeds bezig met uitvogelen hoe ik mijn eigen weg kan gaan (en toch e.e.a verzekerd krijgen...).

Ik heb over mezelf gedacht als gray-ace of demi-ace, maar ik kom zelden iemand tegen waar ik echt verliefd op word, dus dan ben je al snel helemaal ace  ;D
En ergens is het ook wel gewoon eng om tegen iemand te zeggen dat je ace bent, want dan loop je waarschijnlijk tegen een hoop angst en vooroordelen aan. Het zal wel een leerproces zijn.

Ik heb momenteel wel op OKC een profiel en aangekaart dat ik er op dit moment niet in geinteresseerd ben. Ben benieuwd of het wat oplevert.

Edewecht

Welkom terug, Sky :)

Mooi hoe je je weg gaat op je 'eigen-wijze'. Dat kan een eenzame weg zijn, maar het is wel jouw manier. Heel veel goeds gewenst!  :knuffel:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Flying Ace

Bedankt!

And I agree about the pizza thing. Quattro Stagioni rules!