Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

te lang maagd..

Gestart door Eddy, oktober 05, 2006, 09:08:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eddy

Bedankt voor jullie reacties allemaal maar ik ga dit onderwerp afsluiten wegens persoonlijke redenen.
Ik zal er wel uitkomen ik denk dat ik gewoon opzoek ben naar een warm hart, waar dat ik af en toe mijn hart eens kan luchten.
Dat heeft een mens af en toe eens nodig.

Groetjes
Eddy
:wave:

petra1963

Hoi Eddy,
Wat een nare situatie ! Vooral ook omdat je er zelf zo van baalt !
Als het een sociale handicap is, (wat je zelf zegt) dan kom je die vast op meer gebieden van je leven tegen. Als ik zo vrij mag zijn, lijkt mij dat een psycholoog of iets dergelijks een goede stap voor je zou kunnen zijn. Om te kijken of je een beetje van je sociale handicap af kunt komen..
En vreemd dat zoveel mensen zoveel over je blijken te weten ..dat lijkt me ook geen fijn gevoel..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Hey eddy!
Ik vind het knap van je dat je je verhaal hier zo neerzet. Maareh, als het echte leven niet meteen werkt, wat dan bij datingsites? Dan maak je eerst kennis met iemand en pas daarna spreek je wat af.
Maar ik vraag me af wat je probleem is. Dat je maagd bent, dat iedereen weet dat je maagd bent of dat iedereen het weet en er ook over praat. Want op mij kom je in je verhaal niet echt sociaal gehandicapt over. Je drukt wel meteen en stempel op jezelf zeg. Bij mij zegt ook iedereen dat ik alternatief ben. Nou lekker laten kletsen. Ik ben inmiddels ook al uitgehuwelijkd (volgens de roddels) met iemand die ik niet ken en wiens taal ik niet spreek en nog veel meer. Lekker laten kletsen. Als zij dat willen en leuk vinden. Sterker nog. Ik doe lekker mee. Ik maak het nog net eventjes iets erger. "Ja het klopt dat ik uitgehuwelijkd ben. Volgende maand vlieg ik al naar verweggistan. Oh ja, wat wel een minpuntje is dat ik binnen 5 jaar 3 kindjes moet krijgen volgens de traditie, dus ik hoop maar dat ik vruchtbaar ben!" Moet je dan de gezichten eens zien. Meteen uitgeklets die lui. Of niet, ik lach erom.  Nou is de roddel in mijn geval natuurlijk helemaal niet waar en in jouw geval wel. Dat maakt het wel iets lastiger.
Hoe dan ook. Wees lekker jezelf. Op elk potje past een dekseltje. Je komt de ware vanzelf wel tegen. Ik vind het eerlijk gezegd wel een superromatisch idee dat een vent van 28 zichzelf heeft bewaard voor de juiste persoon. Als je dat tegen een (leuke!) vrouw zegt dan smelt ze weg! Zolang ze sexueel is tenminste. Bij een asexueel zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken. Maar daar heb ik geen verstand van aangezien ik zelf sexueel ben.
In elk geval sterkte met wat je probleem dan ook precies is.  :knuffel:
Liefs,
Pinky

Ereinion

Hoi Eddy,

Het zou inderdaad het beste zijn als je je schouders er over kon ophalen en je niets van de roddels kon aantrekken. Maar blijkbaar is dat niet zo makkelijk.
Misschien maak je het voor jezelf ook wel wat erger dan het eigenlijk is, en dat bedoel ik niet rot. Je zegt dat half Antwerpen het weet. Dat zal best meevallen toch? Zijn er werkelijk zoveel mensen die weten wie jij bent? Sowieso is er dus nog de andere helft die het niet weet. Van de mensen die het wel weten, kan het waarschijnlijk ook heel veel mensen niets schelen. Er zijn slechts een paar nare mensen die de roddels levend houden, hoop ik.
Je zegt ook dat je je niet volwassen voelt, maar volwassenheid komt niet van een seksuele ervaring. Ik denk dat dat meer gaat over het nemen van verantwoordelijkheden en dergelijke.

Wat Peter zegt over hulp zoeken is misschien een goed idee.
En een tijdje geleden was er bij Dr. Phill een heel programma over roddels. Misschien kun je daar wat tips uit halen? Ik zal zo eens kijken of ik een link kan vinden naar de uitzending.

Ik wens je heel erg veel sterkte. Je hoeft zeker niet als de rest te zijn om mee te tellen.
:knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Op www.drphil.com kun je zoeken in het archief. Deze functie staat aan de rechter kant. Als je gossip intypt kom je bij verschillende uitzendingen. Maar ik vrees dat het dan allemaal in het engels is. Misschien kun je ook ergens de Nederlands ondertitelde uitzendingen belijken, maar dat weet ik niet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Hoi Eddy,
Voor mij komt er uit je verhaal niet naar voren dat je echt sociaal gestoord bent hoor. Ik vind het zelfs normaal dat je pas kunt beoordelen of je iemand echt leuk vind als je die persoon hebt leren kennen. Liefde op het eerste gezicht en dat soort zaken zijn volgens mij overdreven en sowieso niet de beste basis voor een goede relatie.
Ik begrijp dat je het zelf heel vervelend vindt nog steeds maagd te zijn, maar ik vraag me af of dat zo is door de druk die je van buiten voelt (het wordt in de maatschappij als afwijkend gezien als je op je 28e nog maagd bent) of dat het echt is dat je het zelf vervelend vindt. Als de rest van je omgeving zich er niet mee zou bemoeien en je er niet om zou veroordelen: zou je het dan nog steeds erg vinden om maagd te zijn?
Ik heb mezelf ook heel lang in de stress lopen werken omdat ik steeds ouder werd en nog steeds geen vriendje had gehad, nog steeds niet had gezoend, nog steeds maagd was. Maar uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het probleem niet was dat ik het erg vond, maar het feit dat ik dacht dat ik vreemd was, dat anderen me wel heel raar moesten vinden. Het feit dat ik nooit vriendjes had kwam natuurlijk grotendeels doordat ik er ook geen moeite voor deed. En toen ik eindelijk een relatie had was het allemaal veel te verwarrend en voelde ik zo'n grote druk op mezelf dat ik echt ben gaan nadenken over waar ik nou mee bezig was.
Ik wil hiermee niet zeggen dat je zoals ik aseksueel bent, maar misschien helpt het je om de druk van buiten los te zien van wat je zelf wilt en misschien zorgt dat dat je niet meer zoveel druk op jezelf hoeft te leggen.
In ieder geval veel sterkte!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

eddy

Citaat van: Pinky op oktober 06, 2006, 12:16:17 PM
Hey eddy!
Ik vind het knap van je dat je je verhaal hier zo neerzet. Maareh, als het echte leven niet meteen werkt, wat dan bij datingsites? Dan maak je eerst kennis met iemand en pas daarna spreek je wat af.
Maar ik vraag me af wat je probleem is. Dat je maagd bent, dat iedereen weet dat je maagd bent of dat iedereen het weet en er ook over praat. Want op mij kom je in je verhaal niet echt sociaal gehandicapt over. Je drukt wel meteen en stempel op jezelf zeg. Bij mij zegt ook iedereen dat ik alternatief ben. Nou lekker laten kletsen. Ik ben inmiddels ook al uitgehuwelijkd (volgens de roddels) met iemand die ik niet ken en wiens taal ik niet spreek en nog veel meer. Lekker laten kletsen. Als zij dat willen en leuk vinden. Sterker nog. Ik doe lekker mee. Ik maak het nog net eventjes iets erger. "Ja het klopt dat ik uitgehuwelijkd ben. Volgende maand vlieg ik al naar verweggistan. Oh ja, wat wel een minpuntje is dat ik binnen 5 jaar 3 kindjes moet krijgen volgens de traditie, dus ik hoop maar dat ik vruchtbaar ben!" Moet je dan de gezichten eens zien. Meteen uitgeklets die lui. Of niet, ik lach erom.  Nou is de roddel in mijn geval natuurlijk helemaal niet waar en in jouw geval wel. Dat maakt het wel iets lastiger.
Hoe dan ook. Wees lekker jezelf. Op elk potje past een dekseltje. Je komt de ware vanzelf wel tegen. Ik vind het eerlijk gezegd wel een superromatisch idee dat een vent van 28 zichzelf heeft bewaard voor de juiste persoon. Als je dat tegen een (leuke!) vrouw zegt dan smelt ze weg! Zolang ze sexueel is tenminste. Bij een asexueel zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken. Maar daar heb ik geen verstand van aangezien ik zelf sexueel ben.
In elk geval sterkte met wat je probleem dan ook precies is.  :knuffel:
Liefs,
Pinky


Dank je pinky...  Ja, het is wel zo, dat ik mezelf wil sparen voor de juiste persoon, maar omdat ik weinig ervaring heb om op mijn gevoel, aan te voelen welke vrouw het beste bij mij past.  Schrikt dit me af.  Ps: Ik ben al een jaarte naar een psychologe aan het gaan, en ze helpt me... maar toch niet genoeg om over mijn drempelvrees te graken.  Ik denk dat ik eens een flirtcurcus moet krijgen, want ik voel me nu zo onzelfzeker.
Groetjes en xxxjes
Eddy

eddy

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 06, 2006, 07:54:48 PM
Hoi Eddy,
Voor mij komt er uit je verhaal niet naar voren dat je echt sociaal gestoord bent hoor. Ik vind het zelfs normaal dat je pas kunt beoordelen of je iemand echt leuk vind als je die persoon hebt leren kennen. Liefde op het eerste gezicht en dat soort zaken zijn volgens mij overdreven en sowieso niet de beste basis voor een goede relatie.
Ik begrijp dat je het zelf heel vervelend vindt nog steeds maagd te zijn, maar ik vraag me af of dat zo is door de druk die je van buiten voelt (het wordt in de maatschappij als afwijkend gezien als je op je 28e nog maagd bent) of dat het echt is dat je het zelf vervelend vindt. Als de rest van je omgeving zich er niet mee zou bemoeien en je er niet om zou veroordelen: zou je het dan nog steeds erg vinden om maagd te zijn?
Ik heb mezelf ook heel lang in de stress lopen werken omdat ik steeds ouder werd en nog steeds geen vriendje had gehad, nog steeds niet had gezoend, nog steeds maagd was. Maar uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat het probleem niet was dat ik het erg vond, maar het feit dat ik dacht dat ik vreemd was, dat anderen me wel heel raar moesten vinden. Het feit dat ik nooit vriendjes had kwam natuurlijk grotendeels doordat ik er ook geen moeite voor deed. En toen ik eindelijk een relatie had was het allemaal veel te verwarrend en voelde ik zo'n grote druk op mezelf dat ik echt ben gaan nadenken over waar ik nou mee bezig was.
Ik wil hiermee niet zeggen dat je zoals ik aseksueel bent, maar misschien helpt het je om de druk van buiten los te zien van wat je zelf wilt en misschien zorgt dat dat je niet meer zoveel druk op jezelf hoeft te leggen.
In ieder geval veel sterkte!


Bedankt voor jouw reacties, ja... De druk van buitenaf is enorm... ook omdat ik er ongelofelijk goed uit zie.  (En ik zeg dit niet om te stoefen) Als man mag ik gezien worden.  En ik ben best tevreden met mijn uiterlijk.  Het is daarom dat veel mensen dit niet kunnen vatten.
En van nature ben ik nogal een denker, en als je over verschillende facetten te veel over gaat na denken, tja dan loop het in mijn hoof altijd slecht af.
Ik zal er wel uitraken denk ik...
In ieder geval zal ik wat actie moeten ondernemen, om iets dergelijks te overwinnen.
Groetjes
Eddy

Eddy

Citaat van: Ereinion op oktober 06, 2006, 05:36:22 PM
Hoi Eddy,

Het zou inderdaad het beste zijn als je je schouders er over kon ophalen en je niets van de roddels kon aantrekken. Maar blijkbaar is dat niet zo makkelijk.
Misschien maak je het voor jezelf ook wel wat erger dan het eigenlijk is, en dat bedoel ik niet rot. Je zegt dat half Antwerpen het weet. Dat zal best meevallen toch? Zijn er werkelijk zoveel mensen die weten wie jij bent? Sowieso is er dus nog de andere helft die het niet weet. Van de mensen die het wel weten, kan het waarschijnlijk ook heel veel mensen niets schelen. Er zijn slechts een paar nare mensen die de roddels levend houden, hoop ik.
Je zegt ook dat je je niet volwassen voelt, maar volwassenheid komt niet van een seksuele ervaring. Ik denk dat dat meer gaat over het nemen van verantwoordelijkheden en dergelijke.

Wat Peter zegt over hulp zoeken is misschien een goed idee.
En een tijdje geleden was er bij Dr. Phill een heel programma over roddels. Misschien kun je daar wat tips uit halen? Ik zal zo eens kijken of ik een link kan vinden naar de uitzending.

Ik wens je heel erg veel sterkte. Je hoeft zeker niet als de rest te zijn om mee te tellen.
:knuffel:


Ja hulp zoeken, Het ergste is dat ik al een jaar op gesprek ga bij een psychologe, ook omdat ik nog gezondheidsproblemen heb.  Ik heb cvs en fibromyalgie en chronische rugpijn door den discushernia waar dat ik maar niet vanaf zien te raken.
Dit alles maakt dat ik behoorlijk sociaal geïsoleerd geraak.  En dat je met al de wil van de wereld er iets aan wil doen. Maar...  Ik heb niet genoeg energie om daar tegen te vechten.  Vooroordelen vindt ik niet zo erg als mensen die hebben, maar het onwijkend karrakter van die vooroordelen voor mij persoonlijk is verschrikkelijk.
Ik heb nood aan intimiteit, maar al die roddels in mijn omgeving maakt het er niet makkelijker op om vrouwen te ontmoeten.  Ze ontwijken me toch direct als ik hun wil aanspreken. (zeer vervelend)

Ik hoop dat ik deze situatie snel kan rechttrekken, want het wordt alsmaar moeilijker als je een bepaalde leeftijd hebt.
Bedankt...
Eddy

Fieke80

Hey,
Heb hier ook juist m'n verhaal gedaan.
Heb hetzelfde probleem: 26 jaar en nog maagd.  En ik trek me dat verschrikkelijk aan.  't Is al zelfs zo erg dat ik schrik heb om nog een relatie te beginnen omdat ik a. niet durf te zeggen dat ik nog maagd ben en b. seks me niet zoveel zegt (en met de mannen die ik leer kennen, is dat precies allemaal prioriteit). 

Ereinion

Dat lijkt me inderdaad erg lastig, Eddy. Eigenlijk ben ik nu heel boos op al die mensen die al bij voorbaat een mening over je hebben, maar dat helpt natuurlijk niet echt. Ik wens je heel veel sterkte om hier doorheen te breken.  :wave:

@ Fieke; Dat is wel erg lastig dan, dat het bij die mannen allemaal prioriteit is, maar misschien/ waarschijnlijk zijn dat dan niet de beste mannen voor jou. En eigenlijk hoef je a niet meer te zeggen als je b zegt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Hoi Fieke,
Ik zie het ook zo als Ereinion het nu hier formuleert..als sex je niet zoveel zegt, hoef je ook niet op tafel te leggen dat je nog maagd bent... toch ? Zeker niet voor het soort mannen dat maar een ding wil.. daar zit je niet goed, lijkt mij.. Sterkte !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Hoi Eddy,

Ik dacht, ken ik je ergens van? Dus sluit ik me met mijn eerdere reactie http://asexuality.org/du/index.php?topic=178.msg14100#msg14100 aan bij wat hierboven geschreven staat!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

eddy

Citaat van: Stev op oktober 08, 2006, 04:21:13 PM
Hoi Eddy,

Ik dacht, ken ik je ergens van? Dus sluit ik me met mijn eerdere reactie http://asexuality.org/du/index.php?topic=178.msg14100#msg14100 aan bij wat hierboven geschreven staat!


:knuffel:
Hier een reactie van mij, den Eddy Amaai ik heb weer een topic aangesneden.  Als ik dit hier allemaal lees...  Ja het is een kwestie van de juiste oordelen te filteren.  Het probleem situeert zich hoe dat ik hier emotioneel mee omga.  Ik maak het allemaal voor mezelf erger door speciaal op hun lichaamstaal te letten.  Ik denk dat ik daar te sterk op gefixeerd ben geraakt.
Wat kom, komt er, al leven we nu wel in een maatschappij (naar mijn mening) die kil en associaal getient is.  Mensen komen niet meer zomaar naar je toe voor een babbel.  De ongeschreven gedragsregels zijn te complex geworden, dat we er geen tijd meer insteken om "zomaar" zonder intensies contact zoeken met iemand die we aantrekkelijk of leuk kunnen vinden.

Groetjes en tot de volgende...
Eddy

pinky

Hoi Eddy,
Ik denk echt dat er nog altijd mensen zijn die nog wel tijd in anderen willen steken. Want juist in deze maatschappij begint zich langzaamaan een groep mensen zich af te zetten van de geldende regels. Je krijgt een individualistische samenleving met slecht een paar mensen die dat graag anders zien. En die kom je vast nog wel tegen. Daar ben ik van overtuigd.