Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ace Day - Ace Visibility Day - Ace Pride Day - Celebrate Asexuality Day

Gestart door Hilde, oktober 02, 2016, 11:36:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hilde

Zou iemand me kunnen zeggen of er zoiets bestaat als Ace Day of Ace Visibility Day?

Als ik naar informatie zoek op internet, dan zie ik het om te beginnen hier niet op het forum terugkomen. Er lijken in het buitenland initiatieven te zijn geweest, maar die vonden maar een keer plaats. Data die ik langs zie komen zijn 8 mei én 26 november.

Zo'n Ace Pride Day is niet doorontwikkeld, tenminste, dat is mijn indruk. Ik kan me voorstellen dat de Ace community daar wel baat zij zou hebben.

Of is Ace Awareness Week voldoende? Hoe denken we hierover in Nederland?

AceVentura

Als het bestaat is het in ieder geval niet heel erg bekend  ::) Ace Awareness Week is in dat opzicht veel bekender maar ook dat beperkt zich vaak tot individuen die die week wat acties ondernemen.

Je had zelf al eens wat gespot (in dit topic: http://asexuality.org/du/index.php?topic=4865.msg151473#msg151473 ) op 26 november, en die staat ook op wikipedia als Ace Awareness Day (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LGBT_awareness_days). Ik heb ook geruchten gehoord dat er dan wat bij Queer aan Zee gaat gebeuren  ;D

Persoonlijk vind ik een dag praktischer dan een week. Wat moet/kan/wil je allemaal in zo'n week ? Een dag is makkelijker te vullen. Mocht het ooit tot media aandacht komen dan denk ik dat een dag makkelijker aandacht krijgt dan een week.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op oktober 02, 2016, 12:34:40 PM

Persoonlijk vind ik een dag praktischer dan een week. Wat moet/kan/wil je allemaal in zo'n week ? Een dag is makkelijker te vullen. Mocht het ooit tot media aandacht komen dan denk ik dat een dag makkelijker aandacht krijgt dan een week.


Eens.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Speaker

Citaat van: AceVentura op oktober 02, 2016, 12:34:40 PM

Persoonlijk vind ik een dag praktischer dan een week. Wat moet/kan/wil je allemaal in zo'n week ? Een dag is makkelijker te vullen. Mocht het ooit tot media aandacht komen dan denk ik dat een dag makkelijker aandacht krijgt dan een week.


Met het laatste heb je zeer zeker gelijk, maar een week heeft voor evenement plannen meer voordelen. Verschillende doelgroepen hebben andere dagen in de week dat hun uitkomt, je kan beter sprekers of locatie regelen als je meerdere dagen hebt voor plannen en je kan meerdere evenementen plannen die week. Maarja, één dag is beter om meer aandacht te krijgen voor een onderwerp, omdat je dan door het hele land aandacht besteed op één dag en dat valt eerder op.


Marie8

Er is ook een jaarlijkse BFRB (trichotillomanie e.d.) awareness week (1-7 oktober) en ik moet eerlijk zeggen dat ik vorig jaar ook niet wist wat we met zo'n grote periode moesten. Maar dit jaar zijn er iedere dag wel live chats op facebook gepland over verschillende onderwerpen en heb ik net een live lezing voorbij zien komen en zijn mensen natuurlijk weer enthousiast artikels aan het delen (geeft wel een gezellig gevoel, een echt community gevoel ;D) dus het ligt er inderdaad maar net aan hoe je het invult.
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

AceVentura

Het een hoeft het ander natuurlijk ook niet uit te sluiten.
Op de link die ik eerder gaf zie je dat er ook voor andere varianten een dag en een week of soms zelfs een maand is  :o Het hangt dan denk ik van je eigen doel af welke het best past.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler