Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel op Indiase website over aseksualiteit in India (engels)

Gestart door Speaker, januari 30, 2017, 05:26:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speaker

Op mijn zoektocht op het internet, kwam ik dit artikel tegen op een Indiase website (ik weet niet of dit het juiste bijvoeglijk naamwoord voor India is, mijn excuses als het fout is). Het gaat over aseksuelen in India, met de vraag hoe het is aseksueel te zijn Indiase samenleving. Het is mooi geschreven artikel over aseksualiteit in een land waar er niet tot nauwelijks over seks/seksualiteit wordt gesproken, aan het begin staan van een seksuele revolutie en waar het huwelijk als het belangrijkste onderdeel van het leven wordt gezien.

https://deepdives.in/theres-someone-else-just-like-you-inside-india-s-asexuality-networks-e6e7b74f5063#.etalrux8x

Edewecht

Dankjewel voor het plaatsen, Speaker. Het geeft ons een inkijkje in een heel ander land. En toch dezelfde kwesties.

(Overigens is 'Indiase' helemaal correct!)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Marie8

Goed dat je het hebt gedeeld. :) Wat ik vooral mooi vind aan het artikel is dat er niet maar een iemand aan het woord komt, maar verschillende mensen met verschillende geaardheden binnen aseksualiteit. En voor mensen voor wie dit artikel een introductie van aseksualiteit is, lijkt het me handig dat ze oo meteen doorkrijgen hoe verschillend de ervaringen van aseksuelen kunnen zijn.
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)