Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

myra

lijkt echt wel een boeiend boek, Ereinion. Is het nog in de handel verkrijgbaar?

Ereinion

Nee, volgens mij niet. Ik heb het boek doordat het afgeschreven was bij de bibliotheek, maar ik heb het ook al heel lang.  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

ikheb vakantie, dus ik ben naar de bieb gegaan.
Thusi had ik nog :
de wereld van sofie   liggen, die had ik nog nooit echt uitgelezen, dus dat heb ik nu maar gedaan
verder heb ik siegfried van harry mulisch en harry potter 6 (in het nl) gehaald, ook dostojevski en lampo staan nog op de lijst
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

myra

lampo is enkele dagen geleden overleden...

littlefanny

:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Jovi_Hobbes

Citaat van: organised chaos op juli 15, 2006, 02:14:48 PM
Ik ben net begonnen aan 'Nooit meer slapen' van W.F. Hermans. Ik heb nu eindelijk eens tijd om te lezen.

Help, die heb ik ook bovenaan op mijn "nog te lezen boeken" stapel liggen!

Citaat van: Ereinion op juli 15, 2006, 06:28:37 PM
Ik heb een paar dagen geleden een oud jeugdboek van me uit de kast gehaald en in één avond uitgelezen. Het is het boek "Overal schijnt de maan" van U. Wolfel, maar ik verwacht niet dat jullie het kennen. Vroeger was het één van mijn lievelingsboeken en heb het dus meerdere keren gelezen. Nu ik het terug las bleek dat ik er heel veel van heb meegenomen naar mijn manier van leven nu. Dat vond ik erg frappant. Inclusief de betekenis van de maan voor mij, hoewel de maan in dit boek ook mannelijk is ;)
Het boek gaat over een zigeunerfamilie en er worden ook best veel gedachtegangen van deze familie beschreven met hun waarden en normen. En ook komen er dromen van de hoofdpersoon in voor, eigen verzinsels die op een of andere manier toch uitkomen en alles weer goedmaken. Dat is iets wat ik ook nog steeds in mezelf terugvind.

Het is ook wel fijn als je een boek uit de kast haalt waar je heel bijzondere herinneringen aan hebt, dat die ook blijven als je het boek vele jaren later weer leest. Soms heb je van die boeken waar je vroeger helemaal enthousiast over was en waar je dan als je het nog een keer leest heel erg teleurgesteld in bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Maar het kan dan ook zijn dat je verwachtingen te hoog waren.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Simpel om hoge verwachtingen te voorkomen: ga gewoon een boek herlezen. Ik ben maar weer eens begonnen met het herlezen van de Potter-serie  :D.

Ereinion

Ik bedoelde eigenlijk dat je ook hoge verwachtingen kunt hebben als je een boek herleest. Omdat je een boek vroeger zo geweldig vond, zijn je verwachtingen juist heel hoog.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Ja, dat had ik met het boek "Levende bezems". Ik had het eind basisschool gelezen, en het greep me toen zo aan. Het gaat over een groep Noord-Italiaanse jongetjes, veelal uit de bergen of van het platteland, die geronseld worden om schoorsteenveger te worden in Milaan ergens rond 1900. Hun verhaal wordt zo schrijnend verteld, ze worden vreselijk behandeld, er stikt een jochie. En ik was nog zo jong!

Ik heb 'm later nog eens gelezen, en toen was 'ie een stuk minder erg dan toen  :schater:. En ook vrij kinderlijk geschreven, eigenlijk had ik 'm nooit opnieuw moeten lezen.

Jovi_Hobbes

Dat bedoel ik inderdaad. Als kind beleef je sommige dingen compleet anders dan als volwassene en dat is het magische of het ontroerende van het boek er gewoon niet meer.
Ik ben nu ook in Harry Potter bezig. Deel 6, heb ik pas gekocht en ik ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen...

Niet verklappen hoor!!!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

littlefanny

hij is heel spannend! Ik had hem eergister uit!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

sking


Sismo

Ik lees altijd!  :D
Nu: een perfecte glimlach van Jaqui Lofthouse (een literaire thriller)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Ik ben geen echte lezer maar tijdens ons verblijf in de camping heb ik in eens De Da Vinci Code en Het Juvenalis dilemma van Dan Brown  uitgelezen. Het Bernini mysterie ligt al klaar voor onze vakantie in Tsjechie  :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)