Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Tempesta

Ik zal het niveau even omlaag brengen door te zeggen dat ik ook dol ben op Harry Potter  ;D.
Maar weest niet getreurd: ik heb ook een goede vertaling van de Metamorphosen van Ovidius in de kast staan. Heb ik op school zelf nog een aardig deel van vertaald, en het is altijd leuk om te zien hoe een ander dat heeft gedaan :).

TBW

Citaat van: Tempesta op november 17, 2005, 02:35:31 PM
Ik zal het niveau even omlaag brengen door te zeggen dat ik ook dol ben op Harry Potter  ;D.
Maar weest niet getreurd: ik heb ook een goede vertaling van de Metamorphosen van Ovidius in de kast staan. Heb ik op school zelf nog een aardig deel van vertaald, en het is altijd leuk om te zien hoe een ander dat heeft gedaan :).

Ovidius = religio romana wetten

www.religioromana.net

Metamorfosen = zalige lectuur

Sammy

Nietzsche.
Fröhliche Wissenschaft en Zarathustra achter de kiezen.
Binnenkort Morgenröthe, of ecce homo of zo.

ChibiFirli

Design patterns - Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides ... verplicht :P
en nog wel enkele verplichte dingetjes ;D, wss niet zo interessant voor jullie ^_^

Le comte de Monte-Cristo - Alexandre Dumas (niet verplicht ;D)
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

TBW

Jeremy Rifkin, The European Dream

Sammy

Nietzsche - Genealogie der moraal

(Dus dààr komt moraal vandaan!  ;D)

myra

De Pest van Camus. Vrij goed leesbaar. Het geeft bovendien een goed beeld van wat  het existentialisme is.

theruudstar

The Wheel of Time serie van Robert Jordan, Dan Browns, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy van Douglas Adams, Dune serie van de Herberts (dat alles natuurlijk alleen in het Engels!) Ben ook bezig met die vijfdelige filosofie set van 't Kruidvat (is helaas in het Nederlands...)

Knoddepropje


The weel of Times vind ik ook heel erg gaaf! Alleen dan in het nederlands svp ;D Ik zit nu alleen pas weer 2 jaar te wachten op deel elf of zo, en dat vind ik wel enigzins frustrerend aan die serie.... Ben begonnen toen ik 15 was, en heb nu nog niet alle delen gehad :banghead:

theruudstar

Ik begin net aan deel 2 pas ;D Begonnen toen ik 16 was, waar dat is in mijn geval ook weer niet zo lang geleden ;)

myra

Heb zopas Red Dragon gelezen, waarmee ik nu de Dr. lecter trilogie volledig gelezen heb.

Jovi_Hobbes

Ook een aanrader: de boeken van Kelley Armstrong. Die gaan over bovennatuurlijke wezens, maar eindelijk niet als monsters! De hoofdpersonen zijn weerwolven en heksen, halve demonen etc. Er zijn op het moment vijf boeken in de serie. De eerste: "Bitten", gaat over een weerwolf.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Citaat van: ThirdMagus op februari 28, 2006, 05:15:35 PM
Dune serie van de Herberts

Heb zelf jaren geleden de hoofdserie gelezen (6 boeken, 800 pagina's gemiddeld). Ik zou je aanraden te stoppen na deel 3.

Ben zelf nu bezig met The plot against America van Philip Roth. Het is een what-if boek, als Roosevelt in 1941 niet herkozen was als president, maar de ultranationalist en verborgen antisemiet Lindbergh, die dan een pact sluit met Hitler dat Amerika niet Duitsland aanvalt. De situatie in Amerika wordt langzaamaan grimmiger en grimmiger voor de joden...

Jovi_Hobbes

The Da Vinci code
Wilde nu toch wel eens weten of het echt zo'n goed boek is en ik moet zeggen dat het wel lekker snel leest. Unputdownable zoals ze op de voorkant zeggen  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Lees je in het Engels, Jovi?
Ik heb de 'nagelaten vertellingen' van Tolkien uit de kast gepakt voor morgen in de trein.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.