Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Tempesta op augustus 26, 2006, 04:51:13 PM
In de boekhandels staan deze boeken altijd bij de fantasy, maar in de bieb staan ze bij de historische romans, dus ik ben benieuwd wat het wordt!

Een historische fantasy  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

lorelei

Citaat van: Tempesta op augustus 26, 2006, 04:51:13 PM
Ik ben in de Reiziger-serie van Diana Gabaldon begonnen. Het gaat over een vrouw die plotseling, terwijl ze op vakantie is in Schotland, 200 jaar in het verleden wordt getransporteerd, en hoe ze zich daar staande probeert te houden. In de boekhandels staan deze boeken altijd bij de fantasy, maar in de bieb staan ze bij de historische romans, dus ik ben benieuwd wat het wordt!

Da's een erg mooie serie, hoewel hij wel erg lang is en ik ergens halverwege deel 4 of 5 ben opgehouden.

Zelf heb ik net De Celestijnse Belofte uitgelezen, en ben nu niet echt een boek aan het lezen. Ik denk dat ik maar weer eens een nieuw boek van Terry Pratchett moet gaan kopen, want die blijven leuk  ;D

Ereinion

Ik ben een eigen boek aan het schrijven, dus die lees ik steeds weer. (een roman, dat andere boek over seksualiteit komt er ook nog aan)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Tempesta op juli 22, 2006, 12:17:20 PM
Citaat van: Stev op juli 21, 2006, 08:55:00 PM
Ik ben geen echte lezer maar tijdens ons verblijf in de camping heb ik in eens De Da Vinci Code en Het Juvenalis dilemma van Dan Brown  uitgelezen. Het Bernini mysterie ligt al klaar voor onze vakantie in Tsjechie  :D

Goed zo, dan heb je de beste voor het laatst bewaard  :wave:.

Ik heb het nieuwste boek van Dan Brouwn er ook even bij gedaan  :D  Ik moet zeggen, al die boeken van hem beginnen wel een beetje op elkaar te lijken. Maar het leest even goed heerlijk door  :klap:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op augustus 31, 2006, 10:50:23 AM
Ik ben een eigen boek aan het schrijven, dus die lees ik steeds weer. (een roman, dat andere boek over seksualiteit komt er ook nog aan)

Wat leuk! Waar gaat het over? Of is dat nog geheim  ;)

Ik ben gisteren op het boekenfestijn geweest  (kent iemand dat?) en heb daar veel te veel boeken gekocht. Ik was bijna door mijn stapel heen, maar hij is nu dus weer heel erg hoog geworden.

O.a. twee boeken van Dan Brown gekocht en je hebt gelijk Stev, hij schrijft zijn boeken volgens dezelfde formule. Dus eigenlijk moet je wat pauzes inlassen tussen de boeken, maar ze lezen inderdaad zeer makkelijk weg.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Het boekenfestijn, nee dat ken ik niet. Is dat iets anders dan een boekenmarkt?

Mijn boek is een fantasy-roman  ::) Met een vrouw in de hoofdrol, en , oké, ook een man. Ze komen eigenlijk een beetje per ongeluk in een gevaarlijke situatie terecht. Misschien dat ik hier wel een keer een stukje plaats, maar ik weet eigenlijk niet zo goed welk stuk...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Je moet maar zien of je iets hebt dat geschikt is om hier te plaatsen. Wij wachten braaf af  :wave:

Het boekenfestijn wordt op verschillende plaatsen door het land gehouden (zie website www.boekenfestijn.nl). Het is een grote verzameling van boeken die niet meer in winkels (kunnen) worden verkocht. Soms zijn het misdrukken, maar meestal is er niets verkeerds aan te ontdekken en zijn het gewoon boeken die niet goed verkopen, die oudere drukken zijn of wat dan ook. Je vindt er de meest uiteenlopende boeken tegen echt goedkope prijzen. Dus voor wie van lezen houdt is het een echt paradijs, helaas is het wel slecht voor je portemonnee...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Klinkt interessant. Zijn het allemaal romans of ook wetenschappelijke boeken?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Het is zeer uiteenlopend: kinderboeken, sprookjesboeken, engelse pockets, nederlandse pockets, romans, literatuur, wetenschap, culinair, woordenboeken, computerboeken en ik vergeet vast nog wel wat.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Nu klinkt het nog interessanter.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Klopt, ik verbied mezelf om meer dan één keer per jaar te gaan, want het is veel te leuk!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

Ik lees momenteel The Economist van deze week. Niet geheel laissez-faire, maar toch nog genoeg interessant om me te boeien.



En lezen doe ik momenteel online, dit werk van Guyot:


Jovi_Hobbes

Hihi, The Economist lees ik eindelijk eens twee weekjes niet, want: nog steeds VRIJ!!!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Citaat van: Lorelay op augustus 29, 2006, 12:31:37 PM
Da's een erg mooie serie, hoewel hij wel erg lang is en ik ergens halverwege deel 4 of 5 ben opgehouden.

Ben inmiddels aan deel twee bezig. Ik heb betere boeken gelezen, maar het blijft wel boeien, zeker nu de hoofdpersoon gaat proberen een belangrijke gebeurtenis (de Schotse Opstand uit 17nogwat) te voorkomen. Enig nadeel: de auteur houdt het maar vol om de ene na de andere vrijpartij te beschrijven (het stel in kwestie is net getrouwd). Wordt soms erg vermoeiend :geezer:.

lorelei

hahaha, ja dat was ook waarom ik er na een tijdje mee gestopt ben, op het laatst kon je het gewoon al voelen wanneer je weer 3 pagina's over kon slaan :P + dat het verhaal steeds onwaarschijnlijker werd.

Ik vond de eerste twee of drie(dat weet ik niet precies meer :P) het leukst, vooral dat gereis door die stenen heen vond ik een leuk idee. Ben van't zomer nog bij die steen geweest waar ze doorheen gaat maar er gebeurde niets. Best jammer  :-\  :D