Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Spijtig dat je het nooit gelezen hebt. Ik had het meegenomen toen we op vakantie waren in Slovakije. Ik ben een volledige dag in ons huisje gebleven gewoon omdat ik het boek wou uitlezen. Ik weet niet wat ik toen gemist heb, maar heb in ieder geval enorm genoten van het boek! :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Misschien dat ik het nu een keer ga lezen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Citaat van: peter1963 op september 28, 2006, 06:10:39 PM
Het boek van Gibbon zelf ( The decline and fall of the Roman empire) is ook geweldig, het is ook recent nog in het Nederlands vertaald..ik heb het gelezen..

Gibbon is in onze (historische) ogen zeer gedateerd. Peter Heather is de nieuwe Gibbon, en toevallig was ik die net aan het lezen.


petra1963

Bedankt voor de leestip !  :)

Namens SPQR: Senatus Populus Que Refterianum: De senaat het het volk van de Refter  ;D

Peter
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rush`

ik lees liever in de infotainment:

Joep Schrijvers - Hoe word ik een rat (Nu in bezig)
Neill Straus - Het spel (versiertechnieken, voor de introverts onder ons echt een aanrader)
The circle is through the looking glass

littlefanny

Het oneindige plan - Isabel Allende
net uit: Schopenhauerkuur (3e keer ofzo) Yalom (dacht ik)
Oorlog en Vrede - Tolstoï
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Tempesta

Citaat van: littlefanny op oktober 08, 2006, 08:55:56 PM
Oorlog en Vrede - Tolstoï

Er is een nieuwe vertaling uit, met hedendaags taalgebruik. Dat zou 'm een stuk leesbaarder moeten maken. Misschien begin ik er dan ook ooit nog eens aan ;).

Jovi_Hobbes

Ik heb hem wel gelezen maar moet eerlijk bekennen dat ik het verhaal niet echt boeiend vond. Dat gecombineerd met het taalgebruik maakte het voor mij geen aanrader. Waarschijnlijk kom ik nu meteen op de literaire barbarenlijst te staan  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Valt best mee, ik heb hem niet eens gelezen.  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ook niet. Ben ik gewoon mede-barbaar ! :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Bij deze raad ik jullie dan ook aan er nooit aan te beginnen  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Waar gaat 'ie eigenlijk over, Jovi? Ik heb wel een vaag idee maar heb me er eigenlijk nooit in verdiept.

Over ik-houd-ervan-of-ik-haat-ze-boeken gesproken, iemand hier "De ontdekking van de hemel" van Harry Mulisch al eens gelezen?

petra1963

Ik heb het geprobeerd te lezen, maar ik kwam er niet doorheen. Ik ben bij bladzijde 3 ofzo blijven steken.. Ik heb dat probleem wel vaker gehad met boeken van Mulisch.. :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Ja! Gelezen, maar het kostte me ook veel moeite om de lijn van het verhaal te pakken te krijgen. Ik had het bijna achtergelaten in Sri Lanka, maar omdat het toch in mijn rugzak paste heb ik het  maar mee naar huis genomen. Toen draaide de film en ben ik die gaan kijken. Ik was diep onder de indruk en heb als een speer het boek gelezen!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Is het boek wel begrijpelijk en door te komen als ik eerst de film heb gezien ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)