Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sismo

Bij mij werkte dat wel zo ja!  :D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Dat had ik bij de Da Vinci Code ook  :)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Ik heb het boek ook gelezen. Enige reden waarom ik er doorheen kwam is dat het de verwachting in zich had van een geweldige climax. Helaas bleef die uit (of ik snapte 'm niet), waardoor ik na pak 'm beet 900 pagina's bleef zitten met een gevoel van "waarom ben ik hier ooit aan begonnen".

petra1963

Met een boek van 900 bladzijden voel ik ook weerstand.. Zo van 'Waarom 900 bladzijden ? Waarom kan dat niet korter ?' en voel ik weerstand om die 900 bladzijden door te worstelen, zonder dat ik weet of ik er wat aan vind.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik vind dikke boeken juist altijd machtig interessant. Heel naïef denk ik dan altijd dat de schrijver ook wel echt iets te vertellen moet hebben  ;) Het fijne van goeie dikke boeken is dat je er zo lekker lang mee doet. Het minder fijne van slechte boeken is dat ze zo verschrikkelijk dik zijn!

Citaat van: Tempesta op oktober 18, 2006, 01:20:32 PM
Waar gaat 'ie eigenlijk over, Jovi? Ik heb wel een vaag idee maar heb me er eigenlijk nooit in verdiept.

Over een aantal rijkere families in Rusland waarvan de zonen en vaders in de oorlog tegen Napoleon moeten vechten. Het gaat dus zowel om het leven op het slagveld als om het leven van de mensen die achterblijven en eigenlijk in eerste instantie niets van de oorlog merken. Het idee sprak me erg aan: een gezicht van de mensen die in oorlogen moeten vechten en de invloed van oorlogen op het dagelijks leven van mensen. Het grote nadeel is alleen dat het dus op (bijna) adelijke families is gericht waardoor je dus totaal niet het beeld krijgt van de normale mens en het dagelijks leven. In het boek is die oorlog naar mijn mening zelfs alleen maar decor bij een aantal liefdesdrama's. Zoals ik al zei klink ik nu vast als een verschrikkelijke barbaar, maar het boek deed me echt tien keer niets.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Het ligt er een beetje aan of ik veel tijd heb om te lezen. Als dat zo is vind ik een dik boek heerlijk, want ik houd er niet van als ik het na een dag of twee uit heb. Maar als ik weinig tijd heb lees ik liever een dun boek, want ik wil er ook geen maanden mee bezig zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Ik heb een hekel aan dunne boeken, alles onder de 200 bladzijden laat ik altijd liggen. Maar ja, ik lees dan ook nogal snel. Persoonlijk record: Lord of the Rings in z'n geheel in anderhalve week en Harry Potter deel 1 t/m 5 in 2,5 week >:D.

@Jovi: het eerste deel van je beschrijving klinkt goed, het tweede deel al een stuk minder... Ik denk er nog even over na :D.

Jovi_Hobbes

Dat is inderdaad best snel, dan kun je oorlog en vrede ook wel aan want die is maar zo'n 400 pagina's. Oorlog en Vrede wordt altijd gebruikt om iets te vergelijken met een erg lang verhaal, het viel me dus zwaar tegen toen ik het boek uit de kast pakte en zag dat het nog niet eens de 500 pagina's haalde. Ik snap nu dat het vooral om de langdradigheid gaat ipv de lengte in pagina's...

Ik heb nog Crime and Punishment op mijn "te lezen" stapel liggen van Dostojevski. Heeft iemand die al gelezen en is het een aanrader?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Dan lees ik toch een stuk langzamer ! Zo snel kan ik het echt niet.
En het boek van Dostojevsky ken ik alleen als titel, het boek heb ik nooit gelezen. :-X
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Tempesta

Ik zat dan ook echt als een maniak te lezen hoor, uren en uren per dag, in de trein naar school, lopend door het huis heen, tot diep in de nacht, enz. Niet goed voor je nachtrust moet ik zeggen, doorlezen tot 2 uur omdat het zo vreselijk spannend is en er dan om 7 uur weer uit moeten ;).

Ereinion

Ik heb gisteren een geweldig boek gekregen van mijn vriend: Drakologie. Eigenlijk is het een kinderboek, maar dat maakt het zoveel leuker. Het gaat over de wetenschap die draken onderzoekt, en is tot in de puntjes uitgezocht en gewerkt. Er zitten stukjes drakenhuid in en een zakje drakenpoeder. Echt iets om helemaal in weg te dromen.
Eens kijken of ik een plaatje kan vinden...



De kaft verraad al hoe mooi het boek er van binnen uitziet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Wat leuk !  :) :) :)

Inclusief drakenhuid en drakenpoeder ? Oh, geweldig !  :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

En erg inspirerend, nu heb ik een idee voor een tweede boek.
Eerst maar eens zien, wat er met mijn eerste gebeurd...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

De kaft van het boek Drakologie. Of heb je het plaatje niet gevonden?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.