Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sismo

 :rollol: Kan het niet uit de kadootjes-pot?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Dat van Jovi bedoel je?  ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

'Tis het proberen waard!  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Hé wacht even, zijn jullie nu mijn spaarpot aan het leegroven! Dat kan niet hoor, daar bewaar ik mijn kleingeld in voor als er collectes voor goede doelen langs de deur komen. Dat willen jullie ze toch niet ontnemen  :-\

Ik had jullie gewaarschuwd! Gaan jullie volgend jaar weer  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Mmm...een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus eigenlijk had ik 2 keer zoveel uit mogen geven?  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

 ;D
En aangezien jullie met twee gewaarschuwden waren mochten jullie zelfs 4 keer zoveel uitgeven. Hebben jullie je toch netjes in kunnen houden  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Nou ja, is dat wel gelukt ? :-\ Mochten ze 4 x zoveel uitgeven als oorspronkelijk, en zijn ze er nog overheen gegaan ? >:(  Of begrijp ik het nu verkeerd ?  
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Je begrijpt het hélemaal verkeerd, Peter!  ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 20, 2006, 06:54:57 PM

Ik heb nog Crime and Punishment op mijn "te lezen" stapel liggen van Dostojevski. Heeft iemand die al gelezen en is het een aanrader?

Ik heb een poging ondernomen om die te lezen, maar ik denk dat die gelijkaardig is aan oorlog en vrede (die heb ik niet gelezen). Langdradige gedetailleerde beschrijvingen, echt geen duidelijke verhaallijn. Het concept (een student die zijn hospita voor wat geld vermoordt en daarna wroeging krijgt) leek me wel heel boeiend, maar helaas  viel het dus tegen. Nu ja, heb hem ook niet uitgelezen  :-\

Wat ik van de 'grote literatuur' bv wel graag las, was 'les misérables' van Victor Hugo, 'de drie musketiers' van Dumas (ook wel langdradig, maar wel boeiend en humoristisch) en 'Wuthering Heights' van Bronte.

comcast

Ik lees alleen maar boeken van Clive Cussler(thriller/spionage stijl),heb haast al zijn boeken.

Stev

Dan kun je Dan Brown misschien ook proberen?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Wuthering Heights heb ik ook gelezen. Maar ik moest hem in het engels lezen en kwam er niet echt door. De film ervan heb ik ook gezien en die vond ik vaag.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

wat bedoel je met 'vaag'? Is dat een positief of een negatief begrip? (vroeg de onwetende Vlaming) ::)

Jovi_Hobbes

Citaat van: myra op november 12, 2006, 11:09:40 PM
[Ik heb een poging ondernomen om die te lezen, maar ik denk dat die gelijkaardig is aan oorlog en vrede (die heb ik niet gelezen). Langdradige gedetailleerde beschrijvingen, echt geen duidelijke verhaallijn. Het concept (een student die zijn hospita voor wat geld vermoordt en daarna wroeging krijgt) leek me wel heel boeiend, maar helaas  viel het dus tegen. Nu ja, heb hem ook niet uitgelezen  :-\

Ik ben er nu in bezig. Ik vind het boek wel beter leesbaar dan oorlog en vrede, maar het vordert maar langzaam. Ben een beetje in tweestijd, aan de ene kant wil ik het wel uitlezen, maar aan de andere kant heb ik nog zoveel leukere boeken liggen waar ik ook aan wil beginnen  :-\

"vaag" is over het algemeen een negatief begrip, maar de mate van negativiteit hangt van de gebruiker af, dus dat laat ik aan Ereinion over  :D

Wuthering Heights heb ik nooit gelezen. Heb wel een poging gedaan op Emma te lezen van Jane Austen, maar die boeken zijn toch niet helemaal aan mij besteed. Ik ken veel mensen die helemaal weg zijn van Jane Austen en soortgenoten (zowel de boeken als de films) maar om de een of andere reden doet het mij niet zoveel...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

#224
Citaat van: Jovi_Hobbes op november 15, 2006, 08:13:57 PM
Citaat van: myra op november 12, 2006, 11:09:40 PM
[Ik heb een poging ondernomen om die te lezen, maar ik denk dat die gelijkaardig is aan oorlog en vrede (die heb ik niet gelezen). Langdradige gedetailleerde beschrijvingen, echt geen duidelijke verhaallijn. Het concept (een student die zijn hospita voor wat geld vermoordt en daarna wroeging krijgt) leek me wel heel boeiend, maar helaas  viel het dus tegen. Nu ja, heb hem ook niet uitgelezen  :-\

Ik ben er nu in bezig. Ik vind het boek wel beter leesbaar dan oorlog en vrede, maar het vordert maar langzaam. Ben een beetje in tweestijd, aan de ene kant wil ik het wel uitlezen, maar aan de andere kant heb ik nog zoveel leukere boeken liggen waar ik ook aan wil beginnen  :-\



Laat je me weten wat je ervan vond als je hem helemaal uitgelezen hebt, Jovi (als dat lukt natuurlijk  ;D)?  Mss kan het mij motiveren om nog eens opnieuw te proberen.   :P