Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elke

Ik ben al heel wat jaren op zoek naar een boek dat ik een 15 jaar geleden gelezen heb. Het gaat over een groep jongeren die vampier zijn (maar absoluut niet gruwelijk of zo beschreven), en die (ik denk dat ze met drie of vier zijn), rondtrekken in een snelle auto. Op een bepaald moment pakken ze een meisje (denk ik) mee en daar bouwen ze een vriendschapsrelatie mee op. De schrijfster was toen nog een jong meisje en ze had haar tweede boek over dit onderwerp net geschreven (kan als vervolg gelezen worden). Ik meen dat ze Ellen en iets met een W in haar achternaam heette, KAN IEMAND ME HELPEN?

myra

Het doet me denken aan 'Dolende zielen' van PoppyZ. Brite. Maar die vampiers pikken een jongen op die ook vampiertrekjes heeft.

elke

Ik heb het bekeken, maar het is toch niet het boek dat ik zoek. Ik heb net de hele griezelroman-lijst van de bib van Leuven doorgenomen, maar daar vind ik hem niet. Ik heb hem ooit in de bib in Haasrode ontleent, maar daar raak ik niet in het archief.
Het boek dat jij beschrijft lijkt me wel goed, ik ga het zeker eens lezen.

Zonnekind

Je kan een mailtje sturen naar enkele bibliotheken, die antwoorden meestal wel met heel veel plezier! Succes!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

elke

Zal ik doen, merci voor de tip.

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Tempesta

Waar gaat jouw boek over, TBW? Klinkt wel interessant.

myra

heeft iemand van jullie 'de celestijnse belofte' van James Redfield gelezen? Is het een mooi verhaal?
Ik heb hem net in pocketformaat gekocht en moet er nog aan beginnen.

Sismo

Ik ben er ooit in begonnen, maar mij boeide het niet zo...maar dat zegt natuurlijk niks! Gewoon lekker gaan lezen!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ik heb het ook gelezen, maar het boeide mij ook niet zo. Maar laat je er niet van weerhouden, Myra !

Wat ik nu lees: Black Athena: The Afroasiatic Roots of Classical Civilization   is a work by Martin Bernal. It expounds a controversial hypothesis that ancient Greece, and hence Western civilization, derived much of its cultural roots from Afroasiatic (Egyptian and Phoenician) cultures.
While it is widely accepted that the Classical Greek language arose from the Proto-Greek language with influences from the Anatolian languages that were spoken nearby, and the culture is assumed to have developed from a comparable amalgamation of elements, Bernal emphasizes African elements in Ancient Near Eastern culture.
Bernal proposes that Greek evolved from the contact between an Indo-European language and culturally influential Egyptian and Semitic languages.

Met mijn historische en religieuze en taalkundige belangstelling erg leuk om te lezen ! Of het allemaal klopt, is wat anders..natuurlijk.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Ik ben bezig in "De verborgen geschiedenis" van Donna Tartt.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Was dat boek vorig jaar niet heel populair ? Heb ik het toen niet veel in boekwinkels gezien ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Het was ineens weer populair toen haar langverwachte tweede boek uitkwam (De kleine vriend). Dat was lang niet zo mooi, vond ik.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Dan was het dat, ja... ik haal die twee boeken door elkaar..

Dit boek is wel mooi ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-