Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ja heel vaak wel. Ik vind Engels een leuke taal en daarom is het ook leuk om het originele verhaal te lezen in plaats van de vertaling. Voor de rest vind ik de Engelse pockets zo'n handig formaat hebben om in de trein mee te nemen (praktisch hè!)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Vaak gaat er tijdens het vertalen ook heel wat verloren. Maar zelf lees ik toch liever in het Nederlands. Ik ben al vrij snel afgeleid tijdens het lezen, dan is Engels niet echt handig.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Dat is waar, hoe vaak ik het ook doe lezen in het Engels gaat toch iets langzamer dan in het Nederlands.
Zijn de nagelaten vertellingen van Tolkien leuk om te lezen?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Wel interessant, maar moeilijk. Het is eigenlijk meer achtergrond informatie, i.p.v. één verhaal. Allemaal losse stukken die Tolkien niet afgeschreven heeft. En soms meerdere versies van één verhaal. Dus voor iemand als mij heel boeiend  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Klinkt in ieder geval erg leuk. Ik heb de silmarillion gelezen (in het Nederlands!) is het qua moeilijkheid daarmee te vergelijken?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Citaat van: Jovi_Hobbes op april 14, 2006, 08:08:59 PMUnputdownable

Is that, like, even a word?

Hahahaha, ik ben omringd door veel te veel Amerikaans  :schater:.
Ik zou mijn Engels eens moeten testen door de Silmarillion in het Engels te lezen. En ik ben het eens met Jovi_Hobbes: de afmeting van Engelse pockets is ideaal! Zal ik je trouwens maar niet vertellen dat diezelfde Engelse pockets hier in de VS omgerekend 5 euro kosten...

Jovi_Hobbes

Ik weet het, we worden hier verschrikkelijk afgezet met die dure boeken  :78:
Maar ik ga in de zomer naar Engeland en kan dan goedkoop weer het een en ander inslaan  8)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Jovi, het is weer een stapje erger  ;) dan de Silmarillion. Dat was nog een heel verhaal. (Trouwens die heb ik in het engels gelezen  ;D)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

voor de fantasymensen onder jullie: ben Abarat aan het lezen, dat is wel een aanraden, met plaatjes, das helemaal gaaf, dan vorm je je iets gemakkelijker een beeld, want het gaat allemaal wel heel snel. maar het zijn alleen plaatjes van de omgeving.
Verder laatst nog 1984 gelezen, verplicht,
nietzsches tranen ( dat schrijf je niet zo he?)
biesheuvel, duizend vlinders (best grappig eigenlijk)
O the glory of it all, een nieuwe grappige autobiografie van Sean Wilsey een twintiger uit de VS
de zonen van Onan, een experiment van Peter donkersloot (kunstenaar) best grappig voor een avondje of tussendoor
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op april 16, 2006, 04:23:07 PM
Jovi, het is weer een stapje erger ;) dan de Silmarillion. Dat was nog een heel verhaal. (Trouwens die heb ik in het engels gelezen ;D)

:klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

1984 is zo'n ontzettend goed boek. Beetje vreemd verhaal soms, maar zo sterk als je gaat denken over de implicaties ervan. Op het moment is de westerse wereld namelijk ook bezig privacy in te ruilen voor "veiligheid"...

Jovi_Hobbes

Al zo "oud" en nog steeds actueel. Net als Brave New World en This Perfect Day overigens
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Die laatste ken ik niet, vertel?

Jovi_Hobbes

Die is van Ira Levin en speelt in een wereld waarin iedereen helemaal gelukkig is of eigenlijk: gelukkig wordt gehouden. Een echte perfecte wereld dus. De hoofdpersoon weet hiervan los te breken en komt er uiteindelijk achter hoe alles écht in elkaar zit. Ik zal er niet in te veel detail op ingaan voor het geval je het boek wilt lezen. Het is leuker als je er nog niet al te veel van weet.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Klinkt bekend.... Weet iemand de Nederlandse titel ervan? Mss herken ik die.