Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat lees je?

Gestart door TBW, oktober 29, 2005, 11:05:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Austen

Ik lees de Tweede Wet van de Magie, van Terry Goodkind. 't is een veeldeligen fantasy reeks, en echt supergoed geschreven!

Hiervoor het Web van de Suikerspin gelezen, van Marc de Bel. Zalig jeugdsentiment!

En hierna liggen nog 3 Franse boeken (2 romans en 1 saai boek over belgicisme) op me te wachten. Da's voor school.

Ereinion

Wat een fantasy-liefhebbers hier!  :klap:

Ik hoef niet te vertellen wat ik op dit moment lees, denk ik.  ;)

Citaat van: Austen op maart 06, 2008, 02:40:59 PM
Ik lees de Tweede Wet van de Magie, van Terry Goodkind. 't is een veeldeligen fantasy reeks, en echt supergoed geschreven!

Volgens mij is dit een van de favoriete series van mijn zwager!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Austen

Ow, en ik ben ook Democracy in America, van de Tocqueville aan't lezen. Boeiend. NOT!

Elmo-Girl

Ik lees dan toch wel heel wat anders dan jullie allemaal...

Ik ben op het moment in Chiklits bezig.
Boeken van het schrijversduo Josie Lloyd en Emlyn Rees. Ik ben begonnen in "Heb mij lief" en "Blijf bij mij" ligt inmiddels te wachten.

Het zijn wel boeken waar soms seks in voorkomt. Op dat moment prikkelt het me lichaam soms wel, maar als ik verder lees, dan heb ik dat gevoel totaal niet meer... Maar daarom lees ik het niet, het zijn gewoon verhalen die makkelijk weglezen!

Austen

Chicklit lees ik graag in de zomer, naast een zwembad omdat het idd snel wegleest. In her shoes vind ik goed. En The girl's guide to hunting and fishing ook. Time for a change bevat weinig seks maar een opwindend fornuis (een AGA, I loooove it  ;D). De schrijfster vergeet ik altijd...

petra1963

Eh... wat is/ zijn Chicklits ?  :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


Austen

Neenee, géén doktersromannetjes!!! Komaan seg, wij hebben wel niveau hé  ;D Chicklits zijn romans, voor vrouwen, door vrouw geschreven. Ze gaan meestal over shoppen, mannen, carrière. De hoofdrol gaat meestal naar een vrouw begin 30, die single is, graag shopt, een irritante moeder heeft, ... Ken je de films The devil wears Prada en In her shoes niet? Of Bridget Jones? Da's verfilmde chicklit.

petra1963

 :rollol:

Ik lees momenteel een spannend boek 'Chatprinses' van een Deense schrijfster. En een dissertatie uit 2001 over religieuze beelden in psychoses: 'Tussen God en gekte' heet het. Erg interessant..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Voor mensen die graag waargebeurde verhalen lezen. De verhalen van Betty Mahmoody zijn prachtig. Het eerste boek heet "In een sluier gevangen" en het tweede "Uit liefde voor mijn kind".
Het gaat over een Amerikaanse vrouw die trouwt met iemand uit Teheran, ze krijgt daar ook een dochterje bij. Als ze op een gegeven moment op vakantie gaan naar haar schoonfamilie, wordt ze daar gevangen gehouden en wordt ze verplicht zich volledig aan te passen. Ze vlucht weg met haar dochtertje. Dagen lang hebben ze bijna geen eten en trekken ze te voet door de bergen. Het is een prachtig verhaal. Er is ook een film van maar die is niet zo mooi.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik heb er inderdaad wel eens delen uit gelezen en het verhaal sprak me erg aan, Zonnekind!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sam op maart 06, 2008, 02:45:31 PM
Ik lees mijn huiswerk  :-\
Als ik daarmee klaar ben ga ik denk ik Amber (boek 6) van Roger Zelazny lezen. Vrij verslavende fantasy, ook veeldeling.

O, cool, Amber! Een van mijn favoriete series!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

CiteerVoor mensen die graag waargebeurde verhalen lezen. De verhalen van Betty Mahmoody zijn prachtig. Het eerste boek heet "In een sluier gevangen" en het tweede "Uit liefde voor mijn kind".
Allebei gelezen, kippevel, vooral met de kennis dat het echt gebeurd is.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ja idd, het voelt heel anders aan als je het leest omdat je voortdurend in je achterhoofd hebt dat dit echt gebeurd is. En weten dat er nog duizenden andere mensen zijn die hetzelfde meemaken en die er niet altijd uitkomen... niet fijn.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Inderdaad, het waren erg indrukwekkende boeken. Ik heb het boek pas gelezen nadat ik de film had gezien dus had ik er zelf geen last van dat ik de film minder goed vond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?