Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

So what!?!

Gestart door pinky, oktober 11, 2006, 01:24:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stev

Jovi, Pluto is geen planeet meer  :o
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

pinky


petra1963

Nee, inderdaad niet.. :D ;D ;D ;D
Pluto is nu , na veel discussies onder astronomen een 'planeetachtig voorwerp' geworden. Alsof dat de inwoners van Pluto wat kan schelen.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Ze zeggen dat astronomie een wetenschap is.. Maar als astronomen hun tijd en geld zo besteden, weet ik wel nuttiger bestemmingen voor dat geld.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Dat hebben ze kort geleden op een congres in Praag besloten. Het lijkt me net zo onbegrijpelijk als het onlangs verschenen Canon van de Nederlandse geschiedennis. Inderdaad een groep wetenschappers die op een gegeven moment beslist dat iets wel of niet in een rijtje past.
In dat geval ben ik blij dat ik een "gewone" mens ben  ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

pinky

Pluto geen planeet... Ik dacht altijd dat het de hond was van Mickey Mouse. Gaat nu iemand me lopen vertellen dat het een planeet was en sinds kort toch weer niet. Vaag hoor... :P

Tempesta

Laat ik even wetenschappertje spelen en het belang ervan uitleggen. Het heeft namelijk allemaal te maken met de vorming van de planeten uit de grote stofwolk die een net geboren zon omringt. Een boel van die stofdeeltjes klontert steeds verder samen, totdat het een grote steen is geworden (en met groot bedoel ik GROOT) en zo ontstaan planeten. Maarrrr, er zwerft een zooitje asteroïden rond (kleinere steentjes) tussen Mars en Jupiter, en dat had een planeet kunnen worden door verder samen te klonteren. Jupiter is echter zo zwaar, dat door zijn zwaartekracht de grote klonters steeds weer gebroken werden. En alle kleinere steentjes voorbij Pluto konden niet samenklonteren omdat ze te ver van de zon af zijn of iets dergelijks.

Hoe dan ook, dit zijn allemaal theorieën over de vorming van planeten en kleine steentjes. Een planeet is dus iets anders dan een klein steentje, omdat er andere dingen voor gelden. Ga je planeten en kleine steentjes door elkaar halen, worden alle theorieën een zooitje en snapt niemand er meer wat van. Dus dat onderscheid is hard nodig. Pluto had meer gemeen met de kleine steentjes voorbij Pluto dan de rest van de planeten. Dus daarom is Pluto geen planeet.

Snappie? :D

pinky

Oh ja, weet je dan ook wat sterren zijn? Ik had vandaag een leuke discussie. Iemand zei dat sterren een soort planeten/ kometen/ stenen of whatever zijn die zonlicht weerkaatsten. Ik dacht juist dat de zon eigenlijk ook een ster is, maar dat die zo dichtbij staat dat wij een grote bol zien. Daarom geeft die ook warmte af. Of sterren zijn eigenlijk zonnen, maar dan heeeeeeel ver weg. Sterren zijn toch ook vuurbollen, toch? Oh, nou ga ik het opzoeken ook. Stomme discussie was het ook. Ik heb gewoon gelijk. Vind ik!

pinky

Ha, ik heb het opgezocht. De zon is gewoon een ster. Niet uitzonderlijk groot of klein. Gewoon heel normaal. aalen voor ons bijzonder, omdat zonder de zon er geen leven mogelijk was! Zo is dat er ook weer uit. Ik heb het hele zonneverhaal uitgeprint. Als ik die persoon weer zie, zal ik hem dat eens geven. Kijken wat ie zegt!

petra1963

Citaat van: Pinky op oktober 18, 2006, 11:13:54 AM
Pluto geen planeet... Ik dacht altijd dat het de hond was van Mickey Mouse. Gaat nu iemand me lopen vertellen dat het een planeet was en sinds kort toch weer niet. Vaag hoor... :P

Pluto was bij de oude Romeinen de god van de rijkdom, de onderwereld en de dieven. En de planeet ( koud en donker= onderwereld) en de hond zijn naar die god genoemd. Waarom ze die hond zo genoemd hebben, weet ik niet.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Een hond naar de god. What's in a name? Misschien dachten ze zo iets goddelijks mee te geven aan de tekenfilm/ strip?  ;D

Tempesta

Citaat van: Pinky op oktober 18, 2006, 05:14:50 PM
Ha, ik heb het opgezocht. De zon is gewoon een ster. Niet uitzonderlijk groot of klein. Gewoon heel normaal. aalen voor ons bijzonder, omdat zonder de zon er geen leven mogelijk was! Zo is dat er ook weer uit. Ik heb het hele zonneverhaal uitgeprint. Als ik die persoon weer zie, zal ik hem dat eens geven. Kijken wat ie zegt!

:klap:

Zonnekind

Ik weet alles over de zon :D en proficiat dat jij dat ook wist! :klap:

Hoe gaat het ondertussen op school? Of heb je nu al vakantie? Bij ons was het ook zo erg. Er zijn enkele studenten moeten stoppen in het laatste jaar omdat ze er fysiek helemaal onderdoor zaten. De dokter had hen verboden om nog verder te doen. Wij hebben klachten ingediend bij de leerkrachten en bij de studentenraad enzo maar het heeft allemaal niets uitgehaald. Ik heb het overleefd door dag per dag te zien te denken en te doen. Ik keek niet naar wat ik die week nog allemaal zou moeten doen, want dan wordt je echt gek. Ik maakte een planning waar ik elke taak op zette. Ik bekeek dan die dag alleen wat er die dag af moest. Wij hadden ook geen examens en dat werd dus ook in taken omgezet. Het was echt een hel van een jaar, maar ik heb het overleefd. En ik denk dat jij heel goed bezig bent om het ook te overleven :D Als je op tijd en stond eens iets kan doen waar je je echt bij kunt ontspannen, dan kom je er wel. Maak je niet te druk in al die taken. Doe gewoon je best en dan gaat alles vanzelf. :knuffel:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Stev op oktober 17, 2006, 05:47:43 PM
Jovi, Pluto is geen planeet meer  :o

Weet ik, daarom zei ik het ook  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.