Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

So what!?!

Gestart door pinky, oktober 11, 2006, 01:24:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Gelukkig! Maar toch wel een klein beetje jammer.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Een klein beetje wel ja! Trouwens, kennen jullie Adje van Paul de Leeuw? We willen bij ons in de klas nog eens een voorstelling met hem gaan doen. 1 van ons kent hem persoonlijk. Ik weet noet of dat ook doorgaat, maar zou wel gaaf zijn!

pinky

Nou ja, om maar even bij het originele onderwerp te blijven voor de verandering...
We hebben vandaag de kick-off gehad van de nieuwe periode bij ons op school. En al meteen kwamen er frustraties omhoog, omdat er in onze reader andere dingen stonden dan werden gezegd. Daarnaast is er met onze kritiek op de vorige periode in de nieuwe periode vrij weinig gedaan. En nou ben ik gefrustreerd. Niet alleen daarom, maar ook omdat we de toetsing van de afgelopen periode in de vorm van een portfolio met een gesprek moeten afronden. Omdat wij niet meer ingeroosterd konden worden in de twee weken die daar voor staan, moeten we dat in de komende periode ergens inleveren. Dat betekent dat we verslagen vrij laat terugkrijgen en als het niet goed is moeten herkansen en dan ook nog moeten weten tijdens het gesprek waar we in September van dit schooljaar over gehad hebben en wat we hebben gedaan. En dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik nu al gestressed ben om alles voor elkaar te krijgen. Want ik begin deze periode ook nog eens met mijn stage.  :banghead: :banghead: :banghead:
Daarbij mis ik ondersteuning van mijn jaargenoten. Vandaag tijdens het college kwam er een discussie op gang over deze gang van zaken. Die werd afgekapt omdat het college afgemaakt moest worden, maar degene die verder wilden discusseren omdat hen nog dingen dwars zaten moesten blijven zitten. Zat ik daar in mijn eentje, terwijl ik zeker weet dat bijna iedereen problemen heeft met het aankomende blok. Maar door dit soort acties komt dat niet over bij de opleiding en wordt er dus niet echt iets mee gedaan.

Net zoals aan het begin van dit topic begin ik me maar weer eens af te vragen of het niet beter is om tijdelijk te stoppen. Maar dat wil ik niet. Nog een half jaar en dan ga ik een jaar op stage en ben ik in principe voor een jaar min of meer van de school af. Ik kijk daar naar uit. Echt. Geen school meer...heerlijk. Ik ben nu eigenlijk wel behoorlijk down. Ik zit in een dipje. Ik wil even niet meer, maar ik zal wel moeten om de boel nog te halen.
Het liefste ga ik nu gewoon een maand weg van huis, lekker de zon in en even niks moeten en alles kunnen. Heerlijk lijkt me dat! Maar ja, we zetten onze schouders er maar weer onder en gaan er weer tegenaan. Nog maar een half jaartje... maar een half jaartje...een half jaartje... :(

Sismo

Arme Pinky! Je moet je ook wel erg alleen voelen als je als enige in protest komt...Zou een  :knuffel: helpen? Al is 't maar een klein beetje?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Alle knuffels helpen! Zelfs virtuele! Dankjewel Sismo!
Maar goed, tis wel vervelend ja, als je de enige bent die ook werkelijk iets wil doen. Uiteindelijk hebben we vandaag nog een gesprek gehad met een tweetal docenten, maar ze wilden niet toegeven dat ze fouten hadden gemaakt. Zelfs niet toen ik aankaarte dat zelfs de docenten het te druk hebben. 1 van de twee docenten gaf toen toe zelf drie weekenden bezig te zijn geweest met nakijken, waarop ik zei dat dat toch echt niet leuk meer is. Ook niet voor de docenten. Toen zei de andere docent dat ze juist zo gek op haar werk was...   ???
Van de drie studenten (joepie, ik ben toch niet zo alleen!) is er eentje tijdens dat gesprek weggelopen, omdat ze het niet meer trok. Simpelweg omdat alles goed werd gepraat of dat er enkel politiek correcte antwoorden kwamen. Niet echt dat je zegt van 'Wat een zinnig gesprek is dat geweest...'

Sismo

Dat moet ongeveer zo gevoeld hebben:  :banghead:>:(
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

 >:( Wat verschrikkelijk irritant. Ik weet eigenlijk niets beters dan je ook een  :knuffel: te geven. Hopelijk is het halve jaar snel voorbij!
:knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Citaat van: Sismo op februari 06, 2007, 04:57:10 PM
Dat moet ongeveer zo gevoeld hebben:  :banghead:>:(

Ja precies! Dat was echt niet grappig. Maar ja, we zijn de proefkonijnen van de opleiding. Het eerste jaar in een nieuw onderwijssysteem. Dus dan wil dat wel. Maar in plaats van dat ze dat gewoon toegeven... en ons dan trakteren op een dagje Efteling ofzo  ;D Neej, maar ja, het is frustrerend en absoluut niet leuk. En het vierde jaar zal net zo gaan. Dat in het vooruitzicht is het niet echt prettig om je stage af te ronden. Ik [robeer me nu vooral op de leuke dingen te richten. De stage die nu 1 dag in de week is, een nieuw toneelstuk die we met de eerstejaars gaan maken, mijn therapiestage etc. En dan sla ik me er heus wel doorheen. Maar goed, vandaag was gewoon weer zo'n rotdag dat alles tegen lijkt te zitten. Ik zit/ zat ook niet lekker in mijn vel vandaag. Maar ik probeer me maar op het positieve te blijven richtten en voor ogen te houden dat het jaar na ons het door ons veel makkelijker heeft.
Bedankt voor de  :knuffel: Dat doet een mens weer goed!

Ereinion

Juist als iets in de proeffase zit, zou je moeten luisteren naar iedereen die er mee te maken heeft.  >:(

Hopelijk kun je nog heel veel positieve dingen ontdekken waar je je aan vast kunt houden.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Sterkte hoor Pinky  :knuffel:
Ik denk dat je jezelf al het beste advies hebt gegeven. Inderdaad toch maar gewoon vol proberen te houden! En natuurlijk lekker kritiek blijven geven als er dingen fout gaan, misschien dat er ooit iemand gaat luisteren. Ik snap best dat docenten misschien niet helemaal geneigd zijn om alle schuld op zich te nemen, maar ze  moeten jullie opmerkingen wel serieus nemen en er iets mee doen.
Je moet maar bedenken dat je die opleiding voor jezelf doet en dat je de mensen van de opleiding later lekker nooit meer nodig hebt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Pinky op februari 06, 2007, 02:27:43 PM
Nou ja, om maar even bij het originele onderwerp te blijven voor de verandering...
We hebben vandaag de kick-off gehad van de nieuwe periode bij ons op school. En al meteen kwamen er frustraties omhoog, omdat er in onze reader andere dingen stonden dan werden gezegd. Daarnaast is er met onze kritiek op de vorige periode in de nieuwe periode vrij weinig gedaan. En nou ben ik gefrustreerd. Niet alleen daarom, maar ook omdat we de toetsing van de afgelopen periode in de vorm van een portfolio met een gesprek moeten afronden. Omdat wij niet meer ingeroosterd konden worden in de twee weken die daar voor staan, moeten we dat in de komende periode ergens inleveren. Dat betekent dat we verslagen vrij laat terugkrijgen en als het niet goed is moeten herkansen en dan ook nog moeten weten tijdens het gesprek waar we in September van dit schooljaar over gehad hebben en wat we hebben gedaan. En dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik nu al gestressed ben om alles voor elkaar te krijgen. Want ik begin deze periode ook nog eens met mijn stage.  :banghead: :banghead: :banghead:
Daarbij mis ik ondersteuning van mijn jaargenoten. Vandaag tijdens het college kwam er een discussie op gang over deze gang van zaken. Die werd afgekapt omdat het college afgemaakt moest worden, maar degene die verder wilden discusseren omdat hen nog dingen dwars zaten moesten blijven zitten. Zat ik daar in mijn eentje, terwijl ik zeker weet dat bijna iedereen problemen heeft met het aankomende blok. Maar door dit soort acties komt dat niet over bij de opleiding en wordt er dus niet echt iets mee gedaan.

Net zoals aan het begin van dit topic begin ik me maar weer eens af te vragen of het niet beter is om tijdelijk te stoppen. Maar dat wil ik niet. Nog een half jaar en dan ga ik een jaar op stage en ben ik in principe voor een jaar min of meer van de school af. Ik kijk daar naar uit. Echt. Geen school meer...heerlijk. Ik ben nu eigenlijk wel behoorlijk down. Ik zit in een dipje. Ik wil even niet meer, maar ik zal wel moeten om de boel nog te halen.
Het liefste ga ik nu gewoon een maand weg van huis, lekker de zon in en even niks moeten en alles kunnen. Heerlijk lijkt me dat! Maar ja, we zetten onze schouders er maar weer onder en gaan er weer tegenaan. Nog maar een half jaartje... maar een half jaartje...een half jaartje... :(

Bah Pinky,
Wat een zooi ! Wat maakt jouw opleiding er weer een puinhoop van ! En hartstikke goed dat je in opstand komt.. dat deed ik indertijd op mijn opleiding ook !  ;D En ik dacht hetzelfde als jij : nog even, en dan ben ik voorlopig weer van ze af... :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Citaat van: Pinky op februari 06, 2007, 04:47:00 PM
Alle knuffels helpen! Zelfs virtuele! Dankjewel Sismo!
Maar goed, tis wel vervelend ja, als je de enige bent die ook werkelijk iets wil doen. Uiteindelijk hebben we vandaag nog een gesprek gehad met een tweetal docenten, maar ze wilden niet toegeven dat ze fouten hadden gemaakt. Zelfs niet toen ik aankaarte dat zelfs de docenten het te druk hebben. 1 van de twee docenten gaf toen toe zelf drie weekenden bezig te zijn geweest met nakijken, waarop ik zei dat dat toch echt niet leuk meer is. Ook niet voor de docenten. Toen zei de andere docent dat ze juist zo gek op haar werk was...   ???
Van de drie studenten (joepie, ik ben toch niet zo alleen!) is er eentje tijdens dat gesprek weggelopen, omdat ze het niet meer trok. Simpelweg omdat alles goed werd gepraat of dat er enkel politiek correcte antwoorden kwamen. Niet echt dat je zegt van 'Wat een zinnig gesprek is dat geweest...'

Oh Bah, goedpraten of politiek correcte antwoorden...  :geezer: dat ken ik ook nog van vroeger. JIG ! In plaats van eerlijk toegeven wat het voor een puinhoop is...( dat is misschien wel moeilijk, maar wat hebben docenten op het HBO daarbij te verliezen ? Zij hebben er gewoon ook last van..)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Dank voor de reacties! Ach, ik ben lekker bezig nu met mijn stageplaats zoeken in Nieuw Zeeland. En voor het eerst lijkt het de goede kant op te gaan. Daar hou ik me aan vast. Binnenkort heb ik een voorstelling van Peter Faber waar ik heenga, mijn ouders zijn bijna 25 jaar getrouwd, dus feest etc. En daaar hou ik me lekker mee bezig! Naast school dan. En maar blijven wijzen op de fouten die gemaakt worden en de verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden!
Trouwens, dat ze niet willen luisteren is gewoon irritant. Het is ook niet zo dat er nooit geluisterd wordt, maar waar wel naar geluisterd wordt zijn de problemen waar niet echt aan gedaan kan worden (zoals tekort aan lokalen). Dus ja... Maar goed, ik hoor nu van links en rechts dat mijn school nog vrij goed geregeld is! En dan vraag ik me af hoe het dan op andere scholen gaat!  :-\ Maar wel super voor de reacties! Ik ga weer verder aan mijn huiswerk. Het moet toch gebeuren!  :)

Sismo

Succes en geniet idd van alle leuke dingen naast school!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ik lees het al... een echte wereldverbeteraar ! Prima :-) Ik herken veel van mezelf van 20 jaar geleden !  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)