Auteur Topic: Aseksuelen en seksgezindheid  (gelezen 4009 keer)

Tijsco

• Junior Member
  • *
Re:Aseksuelen en seksgezindheid
« Reactie #15 Gepost op: oktober 24, 2017, 11:31:17 pm »
Ik ben pas net lid hoor dus heb nog wat moeite met de terminologie. 'Wat' zijn wij nou? Ik struin even op het forum en zie een bijeenkomst voor queers... ik dacht altijd dat dat homoseksuelen zijn of zijn wij dat? Ik ben ook niet zo bekend met het laatste fenomeen met de grote afkortingen LHBTQI was het geloof ik of dat is het in het Engels, zijn wij ook al 1 van die letters of niet? Het begon natuurlijk met homo/les/bi en toen kwam de T van Transgender erbij en ook de tussenvorm, hoe heet het ook alweer, dat je zowel jongen als meisje bent? Is ook de modetrend nu. En Ellen Bandita maakte zo'n prachtserie he, ik ben superfan van haar :rollol:!

En verder las ik iets van een vlag in paars (?) en een ring in zwart? Zijn dat onze kleuren? Ik bedoel, je hebt ook de red hat society, die herken je ook van verre, laatst nog zag ik ze lopen en ik roep of ze van de society waren, jaaaa hoor... leuke dames :D :visibility:

Zomaar even wat vragen, niet om iets of iemand in een hokje te plaatsen hoor, maar de terminologie bestaat gewoon dus als aseksualiteit echt officieel wordt dan heeft het beestje toch ook een naam?

Fricai

• Administrator
  • AVENger
  • My Way
« Reactie #16 Gepost op: oktober 25, 2017, 12:50:39 am »
Queer op Wikipedia.
Het is eigenlijk een veel bredere term (die bijeenkomst(en) waar je naar refereert zijn dan ook voor datzelfde brede publiek). Maar het wordt (of werd) nog wel eens gebruikt om enkel homoseksualiteit aan te duiden.

'Wat' zijn wij nou?

AVEN.nl Wiki

AVEN.nl FAQ

Citaat
Zomaar even wat vragen, niet om iets of iemand in een hokje te plaatsen hoor, maar de terminologie bestaat gewoon dus als aseksualiteit echt officieel wordt dan heeft het beestje toch ook een naam?

Ik snap deze vraag niet? ???

Tijsco

• Junior Member
  • *
« Reactie #17 Gepost op: oktober 25, 2017, 03:33:05 pm »
Ja ik bedoel, zijn wij dan de 'A'? Of zijn wij geen van die letters? Je had al GayLesBi, en toen kwam de T van Transgender erbij en ik denk Genderneutraal? Ik weet het eigenlijk niet.

Je hebt ook nog Travestie dat je wel bijv. als vrouw gekleed wil zijn maar niet 'omgebouwd' wil worden, zoals bijv. Maarten 't Hart geloof ik. Die 'gewoon' getrouwd is met een vrouw. Trouwens heb je dan ook nog die andere schrijver die een huishouden van 3 heeft: Arthur Japin. Volgens mij komt daar zelfs wetgeving voor; dat je met meer dan 2 mensen een gezin kunt hebben, ook voor de kinderen enzo natuurlijk. Goede zaak allemaal toch?

Dus ik wilde gewoon eens vragen hoe onze 'kleuren' dan zijn, ik las iets van een vlag in paarszwart en een ring in zwart om te herkennen? Je hebt ook van die polsbandjes, elke staat weer ergens anders voor. Het is helemaal niet dat ik zoiets ga dragen of de vlag ga uithangen hoor, ben gewoon benieuwd of dat bestaat.

Fricai

• Administrator
  • AVENger
  • My Way
« Reactie #18 Gepost op: oktober 25, 2017, 04:04:25 pm »
Oh, ja, volgens mij wordt er wel eens gerefereerd naar aseksuelen met een hoofdletter A, inderdaad. ;)

Hier is een artikel over die vlag. Wel geinig, ik meen me te herinneren dat ik destijds nog heb gestemd op designs en dergelijke... Da's lang geleden! :)