Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksuelen en seksgezindheid

Gestart door Speaker, februari 05, 2017, 05:22:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijsco

Ik ben pas net lid hoor dus heb nog wat moeite met de terminologie. 'Wat' zijn wij nou? Ik struin even op het forum en zie een bijeenkomst voor queers... ik dacht altijd dat dat homoseksuelen zijn of zijn wij dat? Ik ben ook niet zo bekend met het laatste fenomeen met de grote afkortingen LHBTQI was het geloof ik of dat is het in het Engels, zijn wij ook al 1 van die letters of niet? Het begon natuurlijk met homo/les/bi en toen kwam de T van Transgender erbij en ook de tussenvorm, hoe heet het ook alweer, dat je zowel jongen als meisje bent? Is ook de modetrend nu. En Ellen Bandita maakte zo'n prachtserie he, ik ben superfan van haar :rollol:!

En verder las ik iets van een vlag in paars (?) en een ring in zwart? Zijn dat onze kleuren? Ik bedoel, je hebt ook de red hat society, die herken je ook van verre, laatst nog zag ik ze lopen en ik roep of ze van de society waren, jaaaa hoor... leuke dames :D :visibility:

Zomaar even wat vragen, niet om iets of iemand in een hokje te plaatsen hoor, maar de terminologie bestaat gewoon dus als aseksualiteit echt officieel wordt dan heeft het beestje toch ook een naam?

Fricai

Queer op Wikipedia.
Het is eigenlijk een veel bredere term (die bijeenkomst(en) waar je naar refereert zijn dan ook voor datzelfde brede publiek). Maar het wordt (of werd) nog wel eens gebruikt om enkel homoseksualiteit aan te duiden.

Citaat van: Tijsco op oktober 24, 2017, 11:31:17 PM'Wat' zijn wij nou?

AVEN.nl Wiki

AVEN.nl FAQ

CiteerZomaar even wat vragen, niet om iets of iemand in een hokje te plaatsen hoor, maar de terminologie bestaat gewoon dus als aseksualiteit echt officieel wordt dan heeft het beestje toch ook een naam?

Ik snap deze vraag niet? ???

Tijsco

Ja ik bedoel, zijn wij dan de 'A'? Of zijn wij geen van die letters? Je had al GayLesBi, en toen kwam de T van Transgender erbij en ik denk Genderneutraal? Ik weet het eigenlijk niet.

Je hebt ook nog Travestie dat je wel bijv. als vrouw gekleed wil zijn maar niet 'omgebouwd' wil worden, zoals bijv. Maarten 't Hart geloof ik. Die 'gewoon' getrouwd is met een vrouw. Trouwens heb je dan ook nog die andere schrijver die een huishouden van 3 heeft: Arthur Japin. Volgens mij komt daar zelfs wetgeving voor; dat je met meer dan 2 mensen een gezin kunt hebben, ook voor de kinderen enzo natuurlijk. Goede zaak allemaal toch?

Dus ik wilde gewoon eens vragen hoe onze 'kleuren' dan zijn, ik las iets van een vlag in paarszwart en een ring in zwart om te herkennen? Je hebt ook van die polsbandjes, elke staat weer ergens anders voor. Het is helemaal niet dat ik zoiets ga dragen of de vlag ga uithangen hoor, ben gewoon benieuwd of dat bestaat.

Fricai

Oh, ja, volgens mij wordt er wel eens gerefereerd naar aseksuelen met een hoofdletter A, inderdaad. ;)

Hier is een artikel over die vlag. Wel geinig, ik meen me te herinneren dat ik destijds nog heb gestemd op designs en dergelijke... Da's lang geleden! :)

Lupus

Seks alleen? Af en toe heb ik seks op mijn eentje omdat ik nood heb aan een ontspannend gevoel. Dit gaat echter niet gepaard met fantasieën over seks met iemand, maar wat kan even relaxeren op deze manier een soelaas bieden voor de stress van alledag.
Over seks met iemand kan ik heel duidelijk zijn. Ik voel eigenlijk geen behoefte om dit met iemand te beleven. Het lijkt me een heel gecompliceerd proces en gedoe om standjes voor jezelf en je partner uit te werken teneinde seks hartelijk te beleven. Niet aan mij besteed. Ik kan me ook niets voorstellen bij 'de daad', of hoe ze dat ook noemen. Volgens mij is 'het' doen gewoon een brug te ver. Wat vriendschappen betreft, kan ik wel vrienden te vriend houden, en wat voelen voor hen, maar dat is dan vaak vanuit vriendschappelijke liefde.
Heel graag praat ik er niet over, wat ook te zien is aan mijn activiteit op dit forum. Het lijkt me erg vies om onderwerpen zoals deze met alleman te delen. Ben ik hierin dan alleen?

Koffie

Het is heel privé, dus dergelijke dingen delen op een openbaar forum, lang niet iedereen zal dat doen. Afhankelijk van wat vor gevoelens je hebt rondom seks en masturbatie, zal de een het vies vinden en de ander niet. Alleen ben je er sowieso niet in, juist dit wordt toch heus wat minder gedetailleerd gedeeld.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

#21
Sowieso is het hele onderwerp seksualiteit vaak omgeven met dingen als schaamte enzo, daardoor wordt er überhaupt weinig over gesproken. Daar ben je dus zeker niet de enige in, niet alleen in de aseksuele community maar ook in het algemeen.

Wat je daardoor hier bijvoorbeeld ziet is dat we het vaak niet zo zeer over wel/geen seks zelf hebben maar meer over de dingen waar mensen tegenaan lopen doordat ze "anders" zijn dan "de norm". Bijvoorbeeld met daten (of überhaupt het vinden van een partner) of andere dingen rondom omgang met de rest van de wereld (zoals uit de kast komen enzo).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lupus

Oei, kwam ik te hard over? Ik heb soms de neiging harder over te komen, ook nu ik dit herlees, dan initieel mijn bedoeling was. Ik zal trachten mijn antwoorden wat meer te herlezen alvorens ze te verzenden. Ik vind het bovenal fijn dat mensen anders zijn of anders durven zijn dan wat als normaal gezien wordt. In feite zou dat zelfs geen probleem mogen zijn in een wereld zoals de onze, indien er sprake is van wederzijds respect en een bereidheid om te luisteren naar elkaar. Mijn excuses voor de toonaard van de vorige opmerkingen.

Koffie

Hard? In mijn ogen niet hoor!

Maar je vroeg of je de enige was die niet veel van dergelijke dingen met anderen deelt. Ik denk dus dat dat niet zo is, omdat het heel prive is. Mensen vertellen dat niet altijd gemakkelijk heel expliciet.

Het komt wel eens voor dat mensen wel heel expliciet seksuele handelingen of geslachtsdelen beschrijven en dan vraag ik het wat minder gedetailleerd te maken, gezien de aard van het forum. Er zijn mensen die daar echt niet lekker van worden. Maar echt, dat vond ik bij jou niet aan de orde.

Het is dus alleen vrij prive, daarom zullen mensen onderwerpen als seksuele handelingen en masturbatie vaak niet zo op het forum bespreken. Daar ben je dus niet de enige in, dat probeerde ik te zeggen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: Lupus op februari 05, 2023, 05:56:12 PMOei, kwam ik te hard over? Ik heb soms de neiging harder over te komen, ook nu ik dit herlees, dan initieel mijn bedoeling was.
Wat mij betreft was het helemaal prima hoor, niets mis mee. Je eigen tekst herlezen is altijd goed, via een geschreven medium als dit kan het makkelijk fout gaan, maar dat was nu zeker niet het geval.

Citeerwederzijds respect en een bereidheid om te luisteren naar elkaar
Mooi gezegd. Gebrek daaraan is helaas een algemeen probleem van deze tijd :(
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler