Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

100 gratis condooms bij CZ! Gegarandeerd Minimaal 100X per jaar Veilig N*uken!

Gestart door «-o-Lantos-o-», februari 28, 2006, 12:11:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Oh, dat valt nog best wel mee. Met wat ik in mijn hoofd had dan. Maar het is natuurlijk nog altijd veels teveel!

Jovi_Hobbes

Het valt mij inderdaad ook nog mee, maar we weten helaas nog niet wat er met de andere verzekeringen gaat gebeuren. Ik ben de laatste jaren eigenlijk grotere prijsverhogingen gewend omdat ik altijd particulier verzekerd moest zijn (nee ik ben niet rijk, maar helaas wel een arme ambtenaar  >:( ). Het stomme is dat zelfs particulier verzekerden er met het nieuwe systeem flink op achteruit zijn gegaan, en we betaalden al zo veel!

Overigens heb ik het idee dat hier wel weer een splitsing kan gebeuren, we zijn toch weer aardig aan het afdwalen  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Hoi Jovi,
Ben jij als particulier ook meer gaan betalen ? Aha, interessant ! ( Natuurlijk heeeeel vervelend voor jou !  >:( :-[ :-\ )
Maar het Kabinet schermde er lang mee dat juist particulieren minder zijn gaan betalen.. Wat dus niet klopt.. ik zal het onthouden voor mijn politieke werk !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Per saldo uiteindelijk wel. Ik kreeg namelijk een vergoeding omdat ik dus verplicht particulier verzekerd moest zijn. Die vergoeding is nu vervangen door de zorgtoeslag waar ik geen cent van krijg. Uiteindelijk kost het mij zo'n ?50,- per maand meer. Dat was wel een tegenvaller omdat ze inderdaad hadden gezegd dat particulier verzekerden er juist op vooruit zouden gaan. Ik kan me dus ook erg goed voorstellen dat mensen die bij het ziekenfonds zaten er nog harder op achteruit zijn gegaan.  >:(
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ontvang meer zorgtoeslag dan ik aan premie betaal. Toch ben ik tegen dit systeem. Ik betaal liever wat meer, zodat iedereen het kan betalen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe uitgebreid je verzekering is, maar ik heb ook het idee dat het hele systeem gewoon niet werkt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Nu ik mijn reactie terug lees, klinkt die een beetje raar. Ik ben niet voor verhogingen van de premies, maar voor een eerlijkere verdeling. En dat ik meer krijg dan ik uitgeef is niet echt eerlijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

CiteerEn dat ik meer krijg dan ik uitgeef is niet echt eerlijk.

Hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen?  ???
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky


Ereinion

Ik krijg de maximale toeslag. Maar via mijn werk krijg ik korting op de verzekering. En dan heb ik tandarts nog wel bijverzekerd.

Ik vind de verzekeringen trouwens een zooitje. Ik wilde veranderen. Mijn nieuwe verzekering zou de oude opzeggen. Hebben ze niet gedaan. Toen heb ik erachteraan gebeld, maar ik was te laat. Mijn oude verzekering wilde me niet uitschrijven. Dus had ik me er al bij neergelegd dat ik bij mijn oude verzekering bleef. Zie ik opeens op mijn bankrekening dat mijn oude verzekering mijn premies had teruggestort. Nog een gelukje dat ik dat zag, want toen was ik dus helemaal niet meer verzekerd. Mijn nieuwe verzekering snapte er ook helemaal niets van, met gevolg dat ze me allemaal vreemde rekeningen sturen.  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Ereinion op oktober 15, 2006, 06:52:04 PM
Ik krijg de maximale toeslag.

Pas maar op, straks moet je misschien een deel terug betalen! Zo hebben wij het huurtoeslag terug moeten betalen. Een leuk grapje van de Belastingdienst  :banghead:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Ja, ik vrees het ergste. Maar we hebben er al een paar keer achteraan gebeld en ze zeggen dat het klopt.  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ja, dat zeiden ze een paar jaar geleden ook van mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering. Die was plotseling honderden guldens meer per maand.. opeens..
En ik maar naar het UWV ( die over de arbeidsongeschikheidsuitkering gaat) bellen, met dat ik volgens mij teveel kreeg, en of ze daar mee op wilden houden want dat ik alles weer terug zou moeten betalen.
Nee hoor, zeiden de meisjes die ik aan de telefoon kreeg vrolijk.. het klopt.. Totdat er via via iemand bij het UWV echt naar ging kijken ( langzaam heb je soms zo je contacten  ;D) , en zie daar, ik moest het teveel ontvangene terug betalen. Niet netto, maar bruto. Precies waar ik bang voor was geweest. Zij maken fouten, en ik mag er voor opdraaien..
Ik heb hen er toen op gewezen dat het van het begin tot het eind hun fout was, en dat ik er in het geheel geen aandeel aan heb gehad dat zij fouten hadden gemaakt..  En na wat gemompel en gepruttel van hun kant kon ik het alsnog netto terug betalen. Waar ik al op gerekend had, gelukkig..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Hah! Dat zal ze leren. Vaak gaan ze dan zo gemakkelijk met mensen om. Zo heb ik een half jaar lang huurtoeslag gekregen voor een huis waar ik allang niet meer woonde. En dat terwijl ik heel duidelijk op het aanvraagformulier voor de zorg/ huurtoeslag had vermeld GEEN huurtoeslag meer te willen ontvangen. Daarbij ging de huurtoeslag altijd rechtstreeks naar de woningbouw. Moest ik het wel ineens allemaal terug gaan betalen! Ik opgebeld dat dat niet klopte omdat ik het duidelijk had aangegeven en ik het niet eens had ontvangen. Gaat dat meisje dat nakijken (10 minuten later van dat heb je dan waarschijnlijk wel ingevuld, heb ik niet, heb je wel) Kwam ze erachter dat ik het vakje inderdaad had aangekruist dat ik geen huurtoeslag meer wilde ontvangen.  :banghead: Maar goed, ze zou een onderzoek gaan instellen. Nooit meer wat van gehoord. En ik ga geen slapende honden wakker maken.  ;D