Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Woonplaats (land)

Gestart door Stev, oktober 20, 2006, 02:21:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

_dystopian_

Citaat van: Zonnekind op september 13, 2012, 03:00:28 PM
Nederlanders zijn meer open over alles. Zou het misschien zijn dat Nederlandse aseksuelen dit gewoon makkelijker tegen hun omgeving vertellen en daardoor minder nood hebben aan een forum dan Belgen die heel gesloten zijn?

Ik denk dat de steekproefgrootte van deze poll iets te klein is om al aan zo'n wilde theorieën te beginnen :p

Fricai

Nederland 16.5M, Vlaanderen 7.5M, verwachte ratio; 16.5/24=0.6875.
N=111. Verwacht NL=111*0.6875=76,3, BE=111*0.3125=34,7.
X2= (50-76,3)^2/76,3 + (61-34,7)^2/61 = 9,1 + 19,9 = 29,0
df=1
treshold voor p=0.001 is dan X2=10.83, en gaat daar dus ruim overheen.
En er wordt pas getwijfeld aan X2 tests bij veel kleinere samples, als je frequency per groep bij 5 komt word bijv. veel genoemd, dacht ik.

Voila. :P Laat de wilde theoriën maar komen.  :cheerleader:





_dystopian_

Citaat van: Fricai op september 14, 2012, 02:15:03 AM
Nederland 16.5M, Vlaanderen 7.5M, verwachte ratio; 16.5/24=0.6875.
N=111. Verwacht NL=111*0.6875=76,3, BE=111*0.3125=34,7.
X2= (50-76,3)^2/76,3 + (61-34,7)^2/61 = 9,1 + 19,9 = 29,0
df=1
treshold voor p=0.001 is dan X2=10.83, en gaat daar dus ruim overheen.
En er wordt pas getwijfeld aan X2 tests bij veel kleinere samples, als je frequency per groep bij 5 komt word bijv. veel genoemd, dacht ik.

Voila. :P Laat de wilde theoriën maar komen.  :cheerleader:


Als je wilt wil ik SPSS er wel is op los laten :')!





Fricai

Ah, je kent het. :P Ik moest er net toevallig 6 weken mee werken.
Wel benieuwd of ik het nu volledig correct heb gedaan, als dingen te gemakkelijk gaan in statistiek wantrouw ik het meestal. ;D

essierulez

Citaat van: Fricai op oktober 12, 2012, 05:41:14 AM
Ah, je kent het. :P Ik moest er net toevallig 6 weken mee werken.
Wel benieuwd of ik het nu volledig correct heb gedaan, als dingen te gemakkelijk gaan in statistiek wantrouw ik het meestal. ;D

Heb je ook meegenomen dat er ook nog 2 andere opties zijn in de poll?
Dan zijn de verwachte nummers ook weer anders.
Daarbij zou je voor een correcte statistische berekening niet alleen naar het aantal inwoners kijken, maar ook
naar de hoeveelheid mensen met internetverbinding en de hoeveelheid mensen die in een leeftijdscategorie zitten
waarmee ze op dergelijke site kunnen zitten(16+?).

Wellicht worden de getallen dan wel volledig anders, en blijken er veel meer Vlamingen in de doelgroep te zitten dan
Nederlanders.
Maar dan word het een uitgebreide berekening, die totaal overbodig zou zijn  ;).(Ja, ik ken SPSS helaas ook.)

Fricai

Denk dat het gewoon correct was. Dat het een significant verschil aantoont wil dus zeggen dat bijvoorbeeld een van die factoren meespeelt (H0; Aantallen op fora hangen enkel af van aantallen inwoners --- is verworpen), welke exact en in welke mate is voor later zorg.

_dystopian_

Citaat van: Fricai op oktober 12, 2012, 05:41:14 AM
Ah, je kent het. :P Ik moest er net toevallig 6 weken mee werken.
Wel benieuwd of ik het nu volledig correct heb gedaan, als dingen te gemakkelijk gaan in statistiek wantrouw ik het meestal. ;D

Uhu het enige probleem met SPSS is, is dat je na een tijd te lui word om zelf nog iets te berekenen :P! Wat doe je dan van beroep dat je het hebt moeten gebruiken?

Fricai

Ghe, ik studeer Biologie. Enja, ik kan me voorstellen dat je de achtergrond van tests een beetje uit het oog verliest als je enkel nog met SPSS bezig bent. :P Het is haast te makkelijk. :P

_dystopian_

Citaat van: Fricai op oktober 13, 2012, 12:29:28 AM
Ghe, ik studeer Biologie. Enja, ik kan me voorstellen dat je de achtergrond van tests een beetje uit het oog verliest als je enkel nog met SPSS bezig bent. :P Het is haast te makkelijk. :P

Wist niet dat ze statistiek hadden in Biologie :D Ik studeer Sociologie vandaar dat we wel wat statistiek te verwerken krijgen!

Fricai

Iedereen die met wetenschappelijk onderzoek te maken krijgt, krijgt te maken met statistiek. :P

essierulez

Citaat van: Fricai op oktober 17, 2012, 05:16:42 AM
Iedereen die met wetenschappelijk onderzoek te maken krijgt, krijgt te maken met statistiek. :P


Maar SPSS is speciaal voor de sociale wetenschappen ontwikkeld, dus ik was ook wel verbaasd dat je het krijgt bij biologie.

Fricai

Is wel gebruikelijk hoor, geloof ik. Data en tests blijven ofc ook pretty much the same voor verschillende typen onderzoek.

_dystopian_

Citaat van: Fricai op oktober 18, 2012, 01:41:42 AM
Is wel gebruikelijk hoor, geloof ik. Data en tests blijven ofc ook pretty much the same voor verschillende typen onderzoek.

Hmm niet volledig mee eens! In de sociale wetenschappen zitten we meestal met nominale of ordinale gegevens, wat in de exacte niet het geval is (zo heb ik het altijd aangeleerd gekregen).
Ook hier zitten we met nominale gegevens zitten als we het objectief houden (statistische mopjes for the win  :klap: )

En zoals Essie al verbeterde bedoelde ik eerder SPSS dan statistiek van 'in Biologie'.

Lizzie7

Nou, ik heb geneeskunde gestudeerd, en daar was het ook SPSS hoor

Fricai

Ahja, uiteraard. Jullie hebben vaker die ellende. :P Maar toch een hoop overlap hoor. In biologie (en geneeskunde waarschijnlijk) kom je ook genoeg nominal/ordinal tegen. Maar wel minder vaak dan die sociale ellende idd. :P