Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Maak het (semi-)officieel

Gestart door Erinacea, juli 17, 2017, 09:13:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erinacea

Hallo allemaal!

Ik ben bij deze dus eindelijk officieel actief op een forum! Eerste keer! :D
Edit: ik ben nu officieel aseksueel :) en ik heb het belachelijke lange verhaal over mezelf een beetje ingekort.

Ik ben een 24-jarige vrouw die nog nooit seks heeft gehad en al langer kampt met zelfvertrouwenproblemen. In mijn tienerjaren heb ik niks gehad met jongens of meisjes. Terwijl mijn broer en mijn jongere zusje hun eerste relaties kregen, zoenden en seks hadden, bleven ik en mijn vriendinnengroepje nog redelijk lang single. We waren er nog niet aan toe. Toen mijn vrienden uitendelijk ook allemaal partners kregen, begon het te voelen alsof er iets mis met me was.

Ik heb sindsdien meerdere pogingen gedaan met mensen te daten die mij leuk vonden. Dat eindigde altijd na een paar afspraken, hooguit twee maanden, omdat ik me te oncomfortabel voelde. Dat bracht allemaal schuldgevoelens mee, dat ik een slechte vriendin zou zijn, dat er iets niet klopte omdat ik zoenen heel vies vond en te lang wilde wachten.

Het gevoel van verliefdheid heb ik nooit ervaren. Aseksualiteit was wel eens langsgekomen, maar had ik afgewimpeld omdat ik wel seksueel opgewonden kon zijn. Pas veel later (helaas, maar beter dan nooit), in de zomer van 2017, werd duidelijk dat libido aseksualiteit niet uitsluit. Ik was nooit opgewonden geraakt door een ander persoon, alleen door beelden. Niet eens zozeer beelden van mannen of vrouwen, maar beelden van de daad. Mijn lichaam was gezond, het ontbrak alleen aan seksuele aantrekking tot anderen, of dat nu man of vrouw was. Ik ben aseksueel.

BAM
Ineens had ik een plekje. Zodoende kwam ik bij AVEN, en hoe meer ik leerde over aseksualiteit, hoe opgeluchter ik me voelde. Wie weet kan ik wel nog sexueel intiem worden met iemand zodra ik een diepere emotionele band heb opgebouwd. Zover ben ik nog niet gekomen. Maar ik ben wel zeker op zoek naar een leuke man om uitstapjes mee te doen, samen op vakantie te gaan, thuis op de bank te hangen, en veel te knuffelen.

PS: ja, de egel is ironisch! Ik ben heeeel knuffelbaar ;D

AceVentura

Welkom op het forum Erinacea,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je zeer uitgebreide verhaal. Ik denk dat er voor bijna iedereen wel delen van herkenning in zitten. Voor mijzelf is dat onder andere het identificeren als hetero en daar eigenlijk niet aan twijfelen .... totdat ik aseksualiteit tegen kwam  ;D Ook de opluchting van niet alleen zijn, ergens bij horen, is iets wat ik zelf herken en hier vaak voorbij zie komen.

Verder mag je het natuurlijk zo "officieel" maken als je wil. Bedenk ook dat als je nu een label kiest (of dat nou aseksueel is of iets anders), je altijd kan wisselen. Niemand zal je raar aankijken als je later ontdekt dat het toch anders in elkaar zit. Neem de tijd om ook dit aspect van jezelf te ontdekken.

Geef die emoties maar de ruimte, die horen erbij als je dit soort belangrijke ontdekkingen en spannende dingen doet, ze tegenhouden werkt meestal toch alleen maar averechts.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Toch een eerste keer dus. ;) Het aanmelden op een forum dan.
Welkom. Ik herken er ook wel het nodige in. Ook dat het niet zo volkomen duidelijk ligt. Vaak zijn de dingen niet zo scherp afgebakend. Ik zelf voel me aseksueel, maar er zijn ook momenten geweest dat ik dacht misschien nog meer in het grijze gebied te vallen. Of denk ik dat vooral omdat ik dat graag zou willen? Ik zal het misschien nooit weten en ik laat het maar zo.

In elk geval ben je zeker niet de enige.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bubble

Hallo Erinacea,

Welkom hier. Neem je tijd en een stukje  :cake:
Anders goed is ook goed

Catulus

Hallo  :wave:

Welkom!
Wat vervelend dat je door de onzekerheid een dip heb meegemaakt. Ik weet dat dit geen leuke dingen zijn...
Kijk lekker rond hier en vraag als je er niet uitkomt!

Ik hoop dat je jezelf hier kan vinden (hoe zweverig dit ook klinkt...)

Succes!
Groetjes
"Patience is bitter, but its fruit is sweet."
Aristotle

Edewecht

Welkom Erinacea. En gelukgewenst met deze stap :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

SaxiePhone


Memalon

Welkom hier! Fijn dat er nu al zoveel herkenning en erkenning is, het gevoel dat je niet de enige bent kan soms echt goed doen.

Ik ben ook wel benieuwd naar die term, alleen opgewonden worden van beelden, niet van de mensen. Ik herken daar ook wel wat in.