Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

openheid

Gestart door Koninginnekind, juli 24, 2021, 10:25:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koninginnekind

Hoi,

Ik denk niemand te kennen die aseksueel is of een variant daarvan. Statistisch gezien is dat eigenlijk niet mogelijk. Ik ken alleen mensen die heteroseksueel zijn of vallen op iemand van hetzelfde geslacht, of beide. Ik heb nooit iemand horen praten over verminderd libido laat staan aseksualiteit.

Eerlijk is eerlijk, ik heb het aan 1 vriendin verteld en mijn partner weet het. Ik ben dus niet bepaald een boegbeeld of taboedoorbrekend uithangbord.

Koninginnekind
geboren op 30 april, vandaar mijn nickname. V '88

AceVentura

Openheid is ook vaak een proces waarin ieder een eigen weg kiest. In het begin was het voor mij ook "mijn geheim" wat niemand hoefde te weten. Inmiddels mag iedereen het van me weten. Het proces van het ene naar het andere heeft zo'n 6 jaar geduurd.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Ik heb, raar maar waar, gekozen voor: Ik zet wel eens een advertentie in de krant!

Dit zal ik uitleggen:
Alle andere mogelijkheden zijn niet op mij van toepassing, en eerlijk gezegd miste ik het een en ander, bijvoorbeeld: 'mijn familie en vrienden weten het.'
Wel, mijn familie en vrienden weten het, en mijn collega's ook. Ik loop er niet mee te koop, maar als het ter sprake komt, en er is aanleiding toe, dan zeg ik het gewoon.

En inderdaad, ik heb hiermee weleens in de krant of een tijdschrift gestaan. Als iemand me benadert voor een interview, zeg ik (vaak, niet altijd) ja.
Niet omdat ik zo graag in de belangstelling sta, maar omdat ik niet zo bang ben. Maar wat ik het belangrijkste vind: toen ik 8 jaar geleden dit forum ontdekte, was het DE ontdekking van mijn leven: ik ben niet de enige!. Dat gun ik iedereen die aseksueel is, of op een andere manier anders is, en denkt dattie de enige is. Vandaar. :D

Maar ook belangrijk: iedereen gaat hier op haar/zijn eigen manier mee om. De een is opener over haar/zijn geaardheid, de ander meer gesloten. Het is belangrijk dat je integer met jezelf omgaat.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik heb niets aangevinkt, omdat ik niet iets zie waar mijn situatie onder past. Daarom leg ik het even uit.

Ik verberg het niet. Als er een situatie is waarin het ter sprake komt, vertel ik het. Alleen, dat komt zeer zelden voor, want het speelt in mijn omgeving nauwelijks een rol. Mijn kinderen weten het, maar ik ben gewoon hun moeder en dat is niet iets wat een rol speelt tussen ons. Vriendinnen weten het, bepaalde kennissen weten het. Maar het is geen issue.

Ik ben niet aan het zoeken naar een partner, ik heb geen relatie, dus daar speelt het ook niet.

Als je op mijn Facebook kijkt bij mijn 'vind ik leuks', zie je ook dingen die te maken hebben met aseksualiteit. Ik reageer ook wel eens op berichten van de NOA (Nederlandse Organisatie Aseksualiteit) en dat is openbaar, dus mensen kunnen dat zien.

Iemand op het forum heeft eens gezegd: Ik zit in een open kast. En ik vond dat erg passend bij mij, dus die heb ik gepikt. :)

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Die van die open kast is leuk  :cake:

Ashley xxx

Mijn familie & mensen die dicht naast mij staan weten allemaal dat ik nooit verliefd word,dat ik a-seksueel ben,dat ik geen enkele behoefte heb tot een relatie en alles wat daar bij komt kijken.Ze weten niet beter dan dat ik gelukkig ben met mijn hondjes & hamster.
Die geven mij zoveel liefde,meer heb ik niet nodig.
Tegen onbekenden zeg ik het niet,ik schaam me er toch een beetje voor,terwijl dit absoluut niet hoeft.
Je bent toch anders,zeker wel normaal maar toch anders.

Ik kan het mij niet voorstellen dat er mensen zijn die verliefd worden?Ik weet niet eens wat het is.
En ik heb altijd al gedacht dat s.. smerig is,en het is ook vies en pijnlijk.
Ik was 20 en 1 x en nooit meer!

Toen was ik al vrij oud voor de eerste keer,en alsnog moest mijn vriend een half jaar wachten en eerst zich laten testen op SOA,S.
Het is niks voor mij.Ik heb die gevoelens nooit ontwikkeld.

Ik loop er zeker niet mee te koop. :smile-hart:

Suusje

Ik word welliswaar wel verliefd, maar hoe jij het gevoel beschrijft over sex, dat ken ik. Ik had ook een vriend, was toen 19, maar heb het na 6 maanden beeindigt, omdat hij steeds meer aan me zat. Dus met 27 nog maagd, maar dolgelukkig daarmee.

Ik ben nu erbij mijn naasten te vertellen, maar ga het zeker niet aan de grote klok hangen. Tenminste nu niet.

HuntressOfArtemis

#7
Ik wil het vertellen aan mijn vrienden en familie, maar heb nog geen goed moment gevonden. Tot nu toe heb ik het enkel nog maar verteld aan een paar vrienden op kamp.
Een keer stond ik op het punt het tegen mijn beste vriend te vertellen (ik had een geweldige zin die in het gesprek paste) maar heb het niet gedaan omdat het vlak voor een examen was en we ons moesten concentreren. Maar ik weet dat de reacties bij mijn vrienden vooral "Ik wist het" en "Wat is dat?" gaan zijn.
Bij mijn familie heb ik echt geen idee hoe zij gaan reageren, maar ik wil wel dat mijn zussen het zo snel mogelijk weten want ik wil geen geheimen voor hen hebben.
Mijn ouders mogen het weten maar ik heb geen zin om het ze te vertellen, ik ben wat bang voor hun reactie,  en zo belangrijk vind ik dat ook niet dus heb ik aangeduid "mijn vrienden weten het, mijn familie niet"
Van mijn verdere familie (nonkels, tantes,...) vind ik niet dat ze het moeten weten, maar mijn vrienden wel.

Over die "open kast", ik heb ooit iemand het over een "glazen kast" zien hebben, wat op exact hetzelfde neerkomt . En dat is bij mij ook het geval
Doe alsof je in een verhaal zit, want binnen een eeuw, ben je een verhaal, dus maak er een mooi van!

Pien

Ik heb het aan mijn ouders verteld en mijn beste vriendin.
Met mijn broer en zus heb ik gesprekken gehad waardoor zij wel het een en ander weten, en ik vind het niet nodig om er verder op in te gaan.
Ze accepteren me zoals ik ben, en daar neem ik (meer dan) genoegen mee :hart1:

Voor de rest heb ik niet echt de behoefte om het met anderen te delen.
Het valt al snel buiten de beleveniswereld van andere mensen en zorgt voor vragen die ik niet wil beantwoorden.
"I thought how unpleasant it is to be locked out; and I thought how it is worse, perhaps, to be locked in." ― Virginia Woolf

Stevie1992

Ik ben open. Zal het niet zomaar eruit gooien in de wilde weg, maar als het ter sprake komt wel. Ik heb wel een voorlichting gedaan, 'presentatie' voor studentenvereniging, ben op de radio geweest, deel van documentaire, Psychologie magazine, en ik ben een levend boek voor 'Living library'. Ook als vrijwilliger voor het COC kunnen jongeren met mij praten en ik ben beheer van een internationale fb groep.  :bloos: Meestal ben ik zo iemand die zegt dat het "Gewoon een deel van mij is en niet heel speciaal" maar daarnaast ben ik een poster-person omdat ik er open voor sta en zo kunnen mensen leren zonder dat ze random aces allemaal vragen gaan/moeten stellen.. en natuurlijk dat mensen die het nog niet kennen of niet weten dat ze het zelf zijn ook kunnen zien wat er is.

Voor een vriendin van mij ga ik proeflezen omdat ze haar MC ace wil maken en het goed wil doen (ook al is het niet een vooraanstaand iets wil ze graag een beetje congruent zijn en niet foute dingen zeggen)
I need no reasons, I simply.. am