Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hobbyhoekje

Gestart door AltijdDruk, november 17, 2017, 08:58:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Citaat van: Vic13 op mei 25, 2019, 02:30:33 PM

Hm, ik vind dat nu nog een beetje te veel van het goeie (beetje snel), maar misschien vind ik het over een tijdje wel een leuk/goed idee  :ange:


Prima. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Vleermuis

Ik zal ook eens een duit in het zakje doen...

- Muziek (Progressieve metal)
- Concerten/festivals (zelfde genre)
- Natuur - Ik ben insektengek, vooral de groep angeldragers (bijen, wespen, mieren) en dan specifiek hommels. Ik inventariseer hommels en dagvlinders voor de Vlinderstichting. Daarnaast ben ik al 8 jaar gids in de Oostvaardersplassen, hoewel dat behoorlijk afgenomen is door alle s**t rondom dat gebied. Ik doe daar nog wel de dauwtrapwandeling op Hemelvaart en de vleermuiswandelingen. Ook help ik daar mee om de vleermuizen te inventariseren. En dan zijn er nog de Markerwadden, waar ik ook inventariseer, gids en eilandwacht ben.
- Tuinieren
- Kamerplanten - heb er inmiddels 94!
- Lezen - Veel fantasy met favoriete auteurs Guy Gavriel Kay en Tad Williams. Maar ook de boeken van Dave Goulson over hommels en andere insekten verslind ik.
- Fietsen
- Wandelen

Mocht iemand een keer willen wandelen, dan is dat zeker af te spreken. ;)

AceVentura

Je hebt het er maar druk mee Vleermuis :)

Citaat van: Vleermuis op augustus 29, 2019, 11:12:47 AM
Mocht iemand een keer willen wandelen, dan is dat zeker af te spreken. ;)
Lijkt het je leuk om eens met een groepje van hier in de OVP te gaan wandelen? Zo af en toe hebben we bijeenkomsten, en de laatste keer is wandelen als activiteit ook goed bevallen. We hebben toen zelfs de OVP overwogen volgens mij ;D

Dan nog een ander vraagje: Wat maakt insecten en specifiek de angeldragers voor jou zo speciaal?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vic13

Citaat van: AceVentura op augustus 29, 2019, 11:25:10 AM
Je hebt het er maar druk mee Vleermuis :)

Citaat van: Vleermuis op augustus 29, 2019, 11:12:47 AM
Mocht iemand een keer willen wandelen, dan is dat zeker af te spreken. ;)
Lijkt het je leuk om eens met een groepje van hier in de OVP te gaan wandelen? Zo af en toe hebben we bijeenkomsten, en de laatste keer is wandelen als activiteit ook goed bevallen. We hebben toen zelfs de OVP overwogen volgens mij ;D


Dat lijkt mij ook erg leuk!  :D

Vleermuis

@AceVentura: Ja, leuk! Daar ben ik zeker voor te porren.

Tja, angeldragers. Ik ben daar een beetje ingerold een paar jaar geleden. Ik heb meegedaan met een onderzoek naar wilde bijen in de stad en ben toen gefascineerd geraakt door de diversiteit van die groep insecten. Ik stond er versteld van dat ik gelijk 6 soorten wilde bijen in mijn tuin had. Inmiddels zijn dat er 11. Met hommels heb ik altijd al wat gehad. En met 29 soorten in Nederland lekker overzichtelijk. :schater: