Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Rapport over seksueel geweld op Australische Uni’s (2017); inclusief aseksuelen

Gestart door Speaker, januari 15, 2018, 06:51:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speaker

In augustus 2017 bracht de Australian Human Rights Commission een rapport naar buiten over seksuele grensoverschrijdend gedrag en seksuele geweld op Australische universiteiten in 2015 en 2016. Het onderzoek maakt onderscheid in geaardheid en betrekt ook aseksualiteit. Hoewel het onderzoek op Australië richt, zijn de resultaten best wel schrokkend voor de aseksuele gemeenschap en daarom zet ik het op het forum.

Rapport: https://www.humanrights.gov.au/sites/default/files/document/publication/AHRC_2017_ChangeTheCourse_UniversityReport.pdf

De (voor ons) belangrijkste resultaten:

  • Aan de enquête voor seksuele grensoverschrijdend gedrag op universiteiten in 2016 hebben 30.930 mensen meegedaan. Hiervan waren 230 mensen aseksueel.
  • Aseksuelen waren na biseksuelen (75%; 44% op universiteit) de grootste groep die met seksuele grensoverschrijdend gedrag te maken hebben gehad in 2016 (69%; 43% op universiteit)
  • Wanneer grensoverschrijdend gedrag tijdens reizen van en naar universiteiten niet mee wordt gerekend, dan worden aseksuelen de grootste groep (38%).
  • Aan de enquête voor seksueel geweld op universiteiten in 2015 of 2016 hebben 28.281 mensen meegedaan. Hiervan waren 205 mensen aseksueel.
  • Aseksuelen waren ook bij seksueel geweld in 2015 of 2016 op biseksuelen (18%) na de grootste groep die hiermee te maken hebben gehad (15%).

Er was wel een kritiek op het onderzoek: (Bron: http://www.canberratimes.com.au/act-news/john-xxiii-students-speak-out-against-college-heads-comments-20170807-gxqpcg.html)
Citaat van: Canberra TimesIndependent analysis referenced in the Change the Course report said the sector-wide data was "derived from a sample of the target population who were motivated to respond, and who made an autonomous decision to do so", adding it may not have been representative of the whole student population.

It said there may have been an overestimation of rates of sexual assault and sexual harassment experienced by male university students but found no "response bias" in relation to the results of female students.


PS. Ik wou grafieken in deze post zetten, maar deze waren online niet te vinden

AceVentura

Bedankt voor het delen Speaker  :klap:, ik ga het later wat uitgebreider bekijken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Als die kritiek terecht is, zeggen de resultaten heel erg weinig, lijkt me. En dan zou het ook bizar zijn hoe dit artikel zo stellig conclusies trekt. Ik heb het niet uitgebreid gelezen, maar ik kan weinig vinden over de onderzoeksmethode, eigenlijk. Enkel dit:

Citaat van: AHRCThe National Survey measured the experiences of over 30,000 students across all 39 universities and collected information
about:
• prevalence of sexual assault and sexual harassment among Australian university students in 2015 and 2016
• characteristics of people who experienced sexual assault and sexual harassment
• characteristics of perpetrators of sexual assault and sexual harassment
• settings where students experienced sexual assault and sexual harassment at university
• reporting of sexual assault and sexual harassment, and
• students' recommendations for change.
In addition to the quantitative data gathered via the National Survey, a vast amount of qualitative data was gathered through
written submissions. The Commission accepted written submissions from 23 August 2016 to 2 December 2016 and received
1849 submissions in total.

Als iemand weet te vinden hoe ze aan de gegevens zijn gekomen, post het hier a.u.b.? :)

Ik heb nog meer kritiek, volgens mij liggen ze de lat voor 'Sexual Harassment' niet erg hoog:

Citaat van: AHRCChange the course:
2.2 Nature of sexual harassment

The most common forms of sexual harassment experienced in a university setting in 2016 were:

• inappropriate staring or leering (14%)
• sexually suggestive comments or jokes (11%), and
• intrusive questions about an individual's private life or physical appearance (9%).

Iets verderop is in grafieken te zien dat er ook andere categorieën voor komen, zoals 'Unwelcome Touching' & 'Inappropriate Physical Contact' (overigens snap ik het verschil niet), iets dat wat mij betreft véél verder gaat dan staren of opmerkingen/grappen maken. 'Sexual Harassment' klinkt behoorlijk heftig w.m.b., dus 69% die dat heeft meegemaakt is schokkend. Maar blijkbaar gaat het grotendeels om betrekkelijk onschuldige incidenten.

Iets verder staat:

Citaat van: AHRCWomen were almost twice as likely as men to have been sexually harassed.
In 2016, 63% of women were sexually harassed on at least one occasion, ...

Harassed on one occasion, klinkt voor mij als een contradictio in terminis... Maar er wordt niet gespecificeerd in hoeveel % het om 'one occasion' gaat, misschien is het meestal frequenter...?

AceVentura

Die lat ligt inderdaad wel erg laag.

Citeer
'Unwelcome Touching' & 'Inappropriate Physical Contact' (overigens snap ik het verschil niet)
Volgens mij is het dit:
Inappropriate Physical Contact: Aanraking op plaatsen waarvan algemeen bekend is dat het ongepast is.
Unwelcome Touching: Aanraking, waar ondanks dat het niet algemeen als ongepast wordt gezien, het bij de ontvanger van de aanraking toch als ongewenst ervaren is. Dat kan heel breed zijn natuurlijk. Sommigen hebben er bijvoorbeeld moeite als je je hand op hun schouder legt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Speaker

Citaat van: Fricai op januari 15, 2018, 07:42:19 PM
Als iemand weet te vinden hoe ze aan de gegevens zijn gekomen, post het hier a.u.b.? :)
Blz. 22:
The National Survey measured the experiences of over 30,000 students across all 39 Australian
universities. The survey was distributed online, to a stratified sample of 319,252 students. A total of
30,930 responses were received, representing an overall response rate of 9.7% of the issued sample.

Citaat van: Fricai op januari 15, 2018, 07:42:19 PM
Ik heb nog meer kritiek, volgens mij liggen ze de lat voor 'Sexual Harassment' niet erg hoog:
de critria is gebaseerd op Austrailische en internationale wetgeving (Blz. 26-28)

Zag net dat de kritiek uit het rapport zelf komt :bloos:

CiteerThe survey data has been derived from a sample of the target population who were motivated to
respond, and who made an autonomous decision to do so. It may not necessarily be representative of
the entire university student population.
An independent analysis of the data was conducted in order to assess whether any 'response bias'
existed in relation to the survey, by examining the relationship between university response rates
and the extent to which people said they had experienced or witnessed sexual assault or sexual
harassment.
'Response bias' can occur where people who had been sexually assaulted or sexually harassed are
more likely to respond to the survey than those who had not. Conversely, 'non-response bias' can
occur where people who had been sexually assaulted or sexually harassed choose not to respond to
the survey because they felt it would be too difficult or traumatic. Either of these can impact on the
accuracy of the results.
This analysis found that universities with a higher proportion of survey respondents who said they
had witnessed sexual harassment at university in 2016 had higher response rates. This indicates that
survey respondents who witnessed sexual harassment in 2016 may have been more likely to respond
to the National Survey.
An examination of the responses from men and women revealed that for men, there was a positive
association between response rates and experiencing or witnessing sexual assault or sexual
harassment.
This indicates that men who had experienced or witnessed sexual assault or sexual harassment may
have been more likely to complete the survey. Therefore, caution must be taken in relation to our
results which are projected to the population of male students. These may be an overestimation of the
rates of sexual assault and sexual harassment experienced by male university students.
No such 'response bias' was identified in relation to women and we are therefore more confident in
projecting these results to the population of female university students.
All results are rounded to the nearest whole number, except those results that relate to the prevalence
of sexual assault. These have been rounded to the nearest decimal place to ensure greater accuracy,
due to the smaller sample sizes of people who have been sexually assaulted at university.

Uit hun onderzoek komt dat alleen de resultaten van mannen minder betrouwbaar zijn, maar bij de resultaten hebben ze meer vertrouwen.

Koffie

Ik vind het moeilijk te zeggen of die lat te laag ligt. Ik heb er wel ervaring mee en weet dat staren, sissen, grapjes, etc. behoorlijk naar over kan komen en je een vies gevoel kan geven. En een onveilig gevoel. Het gaat minder ver dan wanneer iemand in je kont of borsten knijpt bv. maar het is niet onschuldig en overschrijdt wel degelijk grenzen an valt daarom, voor mij, wel degelijk onder 'harrassment'. Zeker als je daar nog bij bedenkt dat dat kan vallen binnen een kader waarin wel degelijk verder gaande dingen voorkomen of zijn voorgekomen.

Het doet mij een beetje denken aan 'schelden doet geen zeer'. Maar dat doet het wel. Het heeft mij zelfs meer kwaad gedaan dan lichamelijke mishandeling. Woorden zijn wapens.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Goed punt Koffie. Ik denk dat dat misschien ook iets is wat we van de hele metoo discussie kunnen leren: Bij iedereen ligt die grens anders. Wat voor de een onbenullig lijkt kan voor de ander al over de grens zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

En misschien is het vanuit het oogpunt van een vrouw (die er ervaring mee heeft) wel anders dan van een man.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

Citaat van: Speaker op januari 15, 2018, 08:31:20 PM
Blz. 22:
The National Survey measured the experiences of over 30,000 students across all 39 Australian
universities. The survey was distributed online, to a stratified sample of 319,252 students. A total of
30,930 responses were received, representing an overall response rate of 9.7% of the issued sample.

Ik vind het nog niet erg duidelijk.
Maar thanks. ;)

Maar Speaker:
Citaat van: Artikel'Response bias' can occur where people who had been sexually assaulted or sexually harassed are
more likely to respond to the survey than those who had not. Conversely, 'non-response bias' can
occur where people who had been sexually assaulted or sexually harassed choose not to respond to
the survey because they felt it would be too difficult or traumatic. Either of these can impact on the
accuracy of the results.
This analysis found that universities with a higher proportion of survey respondents who said they
had witnessed sexual harassment at university in 2016 had higher response rates. This indicates that
survey respondents who witnessed sexual harassment in 2016 may have been more likely to respond
to the National Survey.

Ze zeggen zelf al dat ze vermoeden dat er een 'response bias' is! Ik deel dit vermoeden, al ben ik het niet met ze eens dat je die conclusie überhaupt kunt trekken uit die analyse.

Citaat van: Speaker op januari 15, 2018, 08:31:20 PMde critria is gebaseerd op Austrailische en internationale wetgeving (Blz. 26-28)

Ik zie het, en het verbaast me eerlijk gezegd.

Citaat van: ArtikelSex Discrimination Act 1984
(Cth), sexual harassment is defined as 'an unwelcome sexual advance', 'an unwelcome request for sexual favours' or 'other unwelcome conduct of a sexual nature'.
21 To be unlawful, this behaviour must have taken place in 'circumstances in which a reasonable person, having regard to
all the circumstances, would have anticipated the possibility that the person harassed would be offended, humiliated or
intimidated'.
22 Sexual harassment can take many forms, both physical and non-physical. Sexual harassment may include:
• staring or leering
• unnecessary familiarity, such as deliberately brushing up against you or unwelcome touching
• suggestive comments or jokes
• insults or taunts of a sexual nature
• intrusive questions or statements about someone's private life
• displaying posters, magazines or screen savers of a sexual nature
• sending sexually explicit emails or text messages
• inappropriate advances on social networking sites
• accessing sexually explicit internet sites
• requests for sex or repeated unwanted requests to go out on dates, and
• behaviour that may also be considered to be an offence under criminal law, such as physical assault, indecent exposure, sexual assault, stalking or obscene communications.

De indruk wordt hier gewekt dat bijvoorbeeld staren onder bepaalde omstandigheden illegaal is? ??? Ben ik de enige die dit absurd vindt? Vinden we echt dat de staat de macht moet hebben om af te dwingen waar we naar mogen kijken?

Citaat van: Koffie
Ik vind het moeilijk te zeggen of die lat te laag ligt. Ik heb er wel ervaring mee en weet dat staren, sissen, grapjes, etc. behoorlijk naar over kan komen en je een vies gevoel kan geven. En een onveilig gevoel. Het gaat minder ver dan wanneer iemand in je kont of borsten knijpt bv. maar het is niet onschuldig en overschrijdt wel degelijk grenzen an valt daarom, voor mij, wel degelijk onder 'harrassment'. Zeker als je daar nog bij bedenkt dat dat kan vallen binnen een kader waarin wel degelijk verder gaande dingen voorkomen of zijn voorgekomen.

Het doet mij een beetje denken aan 'schelden doet geen zeer'. Maar dat doet het wel. Het heeft mij zelfs meer kwaad gedaan dan lichamelijke mishandeling. Woorden zijn wapens.

Wat is het doel van dingen te scharen onder de noemer 'Sexual harassment'? Mijn indruk van de term was dat het ging om seksueel getint gedrag, dat we dusdanig ongepast en vervelend vinden, dat we via wetgeving mensen er tegen willen beschermen. Tevens had ik de indruk dat 'harassment' herhaaldelijke acties aanduidt, één opmerking of aanraking kan per definitie geen 'harassment' zijn. Deel je die indrukken van me?

De betekenis van 'to harass' volgens een online woordenboek:
Citaat van: dictionary.cambridge.orgto continue to annoy or upset someone over a period of time

Ik probeer niet te zeggen dat schelden geen zeer doet, of dat staren niets soms vervelend is, of dat opmerkingen/grappen/geluiden niet soms vervelend zijn. Alleen ik vind niet dat het verboden moet zijn. En dus verbaasde het me dat het werd meegenomen in dit onderzoek, want daarvan leek mij de insteek: Hoeveel mensen op universiteiten hebben ervaring met gedrag wat volgens de wet 'Sexual Harassment' is (en dus in feite strafbaar)? Maar daar kan ik het mis hebben, uiteraard... Hoewel een onderzoek, wat vooral kijkt naar de frequentie van ongemakkelijke seksueel getinte sociale interacties tussen studenten, mij niet erg zinnig lijkt. :P

PS: Ik word toch liever aangevallen met woorden dan met wapens. ;D

Imogen

CiteerPS: Ik word toch liever aangevallen met woorden dan met wapens.

Een uitwendige fysieke wond kan genezen. Een inwendige mentale wond (na harassment van welke aard dan ook) geneest nooit....
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Fricai

Citaat van: Dutch Ace op januari 17, 2018, 04:10:36 PM
Citaat van: FricaiPS: Ik word toch liever aangevallen met woorden dan met wapens.
Een uitwendige fysieke wond kan genezen. Een inwendige mentale wond (na harassment van welke aard dan ook) geneest nooit...

Dus, als je 's avonds iemand tegen komt in een donker steegje die je iets aan wil doen, heb je liever dat die dat doet met een vuur- of steekwapen, dan met woorden?


Imogen

Citeer
Dus, als je 's avonds iemand tegen komt in een donker steegje die je iets aan wil doen, heb je liever dat die dat doet met een vuur- of steekwapen, dan met woorden?

Zo zwart-wit zou ik het niet maken maar ik heb het idee dat je de kracht van woorden onderschat...

En ik kan dat weten als iemand die al vanaf haar 16de structureel jaren gestalkt is, door vieze mannen met een verrekijker naar mijn woning in de gaten werd gehouden, seksueel lastig ben gevallen (met woorden), aangerand en door een mannelijke collega 2 jaar onzedelijk ben betast. Hij wist zelfs dat ik aseksueel ben... Maakte daar zelfs gebruik van. "Als je niks om seks geeft, vind je het ook niet erg dat ik aan je borsten en billen zit".
Hij was 2x zo groot en werkt daar al 30 jaar. Wie zouden ze geloven wanneer ik aangifte deed of dit zou aankaarten bij mijn baas? De man die daar al 30 jaar werkte en zelfs een koninklijke onderscheiding heeft gekregen, of een griet die daar net kwam werken en het waarschijnlijk "zelf had uitgelokt".
Toen ik aangifte deed van de stalker die me maanden midden in de nacht hijgend opbelde (na mijn achternaam en telefoonnummer te hebben achterhaald) zei de politie "neem maar een ander telefoonnummer".

Je kunt er dus niet over oordelen als je niet in de schoenen staat van een vrouw die dit heeft meegemaakt.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Fricai

Citaat van: Dutch Ace op januari 17, 2018, 06:22:50 PMZo zwart-wit zou ik het niet maken maar ik heb het idee dat je de kracht van woorden onderschat...

Waarom? Het enige dat ik zei, is dat ik liever aangevallen word met woorden dan met wapens. ???

En, waar kan ik niet over oordelen?

Speaker

Citaat van: Fricai op januari 16, 2018, 11:04:11 PM
Citaat van: ArtikelThis indicates that
survey respondents who witnessed sexual harassment in 2016 may have been more likely to respond
to the National Survey.

Ze zeggen zelf al dat ze vermoeden dat er een 'response bias' is! Ik deel dit vermoeden, al ben ik het niet met ze eens dat je die conclusie überhaupt kunt trekken uit die analyse.


En als je verder leest zeggen ze dat dat alleen bij de antwoorden van mannen terug te vinden is en dat deze daardoor niet als harden feiten te gebruiken zijn. Dit houd in dat, je ze wel als een indicatie kunt gebruiken,of in combinatie met andere resultaten als soort gelijken onderzoeken. Welke vragen bij mij nu echter zijn ontstaan; Waarom hebben zij de resultaten bij seksualiteit ook niet gescheiden voor mannen en vrouwen?; En hoe zit de "Biases" bij seksualiteit? (In de bijlage wordt er alleen uitgelegd waarom andere gender identiteiten niet zijn meegenomen)

Misschien ook handig om te vermelden, in de bijlage (appendix 3(d)) kwam ik de foute marge tegen: een standaardfout van ±0.4% bij een betrouwbaarheidsinterval van 95%

Citaat van: Fricai op januari 16, 2018, 11:04:11 PM

De indruk wordt hier gewekt dat bijvoorbeeld staren onder bepaalde omstandigheden illegaal is? ??? Ben ik de enige die dit absurd vindt? Vinden we echt dat de staat de macht moet hebben om af te dwingen waar we naar mogen kijken?

Citaat van: Koffie
Ik vind het moeilijk te zeggen of die lat te laag ligt. Ik heb er wel ervaring mee en weet dat staren, sissen, grapjes, etc. behoorlijk naar over kan komen en je een vies gevoel kan geven. En een onveilig gevoel. Het gaat minder ver dan wanneer iemand in je kont of borsten knijpt bv. maar het is niet onschuldig en overschrijdt wel degelijk grenzen an valt daarom, voor mij, wel degelijk onder 'harrassment'. Zeker als je daar nog bij bedenkt dat dat kan vallen binnen een kader waarin wel degelijk verder gaande dingen voorkomen of zijn voorgekomen.

Het doet mij een beetje denken aan 'schelden doet geen zeer'. Maar dat doet het wel. Het heeft mij zelfs meer kwaad gedaan dan lichamelijke mishandeling. Woorden zijn wapens.

Wat is het doel van dingen te scharen onder de noemer 'Sexual harassment'? Mijn indruk van de term was dat het ging om seksueel getint gedrag, dat we dusdanig ongepast en vervelend vinden, dat we via wetgeving mensen er tegen willen beschermen. Tevens had ik de indruk dat 'harassment' herhaaldelijke acties aanduidt, één opmerking of aanraking kan per definitie geen 'harassment' zijn. Deel je die indrukken van me?

De betekenis van 'to harass' volgens een online woordenboek:
Citaat van: dictionary.cambridge.orgto continue to annoy or upset someone over a period of time

Ik probeer niet te zeggen dat schelden geen zeer doet, of dat staren niets soms vervelend is, of dat opmerkingen/grappen/geluiden niet soms vervelend zijn. Alleen ik vind niet dat het verboden moet zijn. En dus verbaasde het me dat het werd meegenomen in dit onderzoek, want daarvan leek mij de insteek: Hoeveel mensen op universiteiten hebben ervaring met gedrag wat volgens de wet 'Sexual Harassment' is (en dus in feite strafbaar)? Maar daar kan ik het mis hebben, uiteraard... Hoewel een onderzoek, wat vooral kijkt naar de frequentie van ongemakkelijke seksueel getinte sociale interacties tussen studenten, mij niet erg zinnig lijkt. :P

PS: Ik word toch liever aangevallen met woorden dan met wapens. ;D

Dit is toch meer een enquête over of personen in situaties waren waar zij zich onveilig voelde, niet of ze aangeefteen/melding hiervan hebben gedaan hebben. Je kan iets naast je leggen en het nog steeds naar hebben en zelf benoemen als seksuele intimidatie zien. Daarnaast definitie voor "Sexual Harassment" is niet hetzelfde als Harassment wanneer het op tijd komt.

Citaat van: dictionary.cambridge.orgSexual Harassment: Behaviour characterized by the making of unwelcome and inappropriate sexual remarks or physical advances in a workplace or other professional or social situation.

Ik kan mij trouwens wel situaties voorstellen waar staren als seksuele intimidatie ervaren kan worden; bijvoorbeeld als iemand continu naar je borsten kijkt, je uitbundig bekijkt als je bukt, als iemand met hun ogen uitkleed of als iemand je continu met hun ogen volgt.

En hoe zit het met eenmalige aanrakingen waar je bijvoorbeeld ongewenst in de billen word geknepen of ongewenst een hand op je bovenbeen wordt gelegd. Valt dat niet onder seksueel intimidatie?

@Dutch Ace; Wow, dat is heftig om te horen. Respect dat je zo iets heftigs deelt.

Fricai

Citaat van: Speaker op januari 18, 2018, 12:52:08 AMEn als je verder leest zeggen ze dat dat alleen bij de antwoorden van mannen terug te vinden is en dat deze daardoor niet als harden feiten te gebruiken zijn. Dit houd in dat, je ze wel als een indicatie kunt gebruiken,of in combinatie met andere resultaten als soort gelijken onderzoeken. Welke vragen bij mij nu echter zijn ontstaan; Waarom hebben zij de resultaten bij seksualiteit ook niet gescheiden voor mannen en vrouwen?; En hoe zit de "Biases" bij seksualiteit? (In de bijlage wordt er alleen uitgelegd waarom andere gender identiteiten niet zijn meegenomen)

Ah, je hebt gelijk, ik had het wel gelezen maar verkeerd geïnterpreteerd. ;)

Lijkt me inderdaad ook nog wel interessant om hetzelfde te bekijken tussen verschillende seksualiteiten. Anyway, ik vind het sowieso niet erg overtuigend, kijken naar correlatie in response rate en de fequentie van 'harassment'. Is die correlatie niet ook op andere manieren te verklaren? Dit lijkt me ook slechts een hint.
Al snap ik dat het nogal lastig is om wél een random sample te nemen in dit soort onderzoek... :-\

Citaat van: Speaker
Dit is toch meer een enquête over of personen in situaties waren waar zij zich onveilig voelde, niet of ze aangeefteen/melding hiervan hebben gedaan hebben. Je kan iets naast je leggen en het nog steeds naar hebben en zelf benoemen als seksuele intimidatie zien. Daarnaast definitie voor "Sexual Harassment" is niet hetzelfde als Harassment wanneer het op tijd komt.

Citaat van: dictionary.cambridge.orgSexual Harassment: Behaviour characterized by the making of unwelcome and inappropriate sexual remarks or physical advances in a workplace or other professional or social situation.

Ik kan mij trouwens wel situaties voorstellen waar staren als seksuele intimidatie ervaren kan worden; bijvoorbeeld als iemand continu naar je borsten kijkt, je uitbundig bekijkt als je bukt, als iemand met hun ogen uitkleed of als iemand je continu met hun ogen volgt.

En hoe zit het met eenmalige aanrakingen waar je bijvoorbeeld ongewenst in de billen word geknepen of ongewenst een hand op je bovenbeen wordt gelegd. Valt dat niet onder seksueel intimidatie?

Hmmm, blijkbaar had ik een verkeerde indruk van de term 'Sexual Harassment'? Ik schaar eenmalige ongewenste acties ook onder seksuele intimidatie hoor, ik dacht gewoon dat het niet hetzelfde was als 'Sexual harassment', maar blijkbaar is het wel hetzelfde. Ik had aangenomen dat het zou gaan om herhaald gedrag, vanwege de betekenis van de term 'harassment'. Maar blijkbaar is de term gewoon een beetje vreemd gekozen...

(Die dik gedrukte zin snap ik niet, trouwens!)