Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Eerst even voorstellen!

Gestart door Tineke., januari 25, 2018, 12:03:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tineke.

Hoi, mijn naam is Tineke! Ik ben 22 jaar jong en in mijn vrije tijd lees ik graag. Ook ben ik dol op films en series, bordspelletjes en eens wat leuks doen met vrienden. Mijn katten zijn erg belangrijk voor mij en ik kan me geen leven zonder hen voorstellen!

Ook ben ik aseksueel. Ik dacht altijd dat ik bi was, tot ik eerder deze avond op een artikel stuitte van iemand die aseksueel is. Ik las het en de puzzelstukjes vielen op hun plek! Om eerlijk te zijn: ik voel me nu opgelucht en hoopvol. Waarom? Ik ging relaties altijd uit de weg. Een relatie lijkt me erg fijn, iemand om bij thuis te komen na de werkdag, iemand die me snapt en me een knuffel geeft wanneer ik die nodig ben... Eigenlijk alles in een relatie trekt mij, behalve de seksuele handelingen. En daarom ging ik relaties uit de weg, uit angst voor de seks, want dat hoorde er natuurlijk wel bij.

Het is niet dat ik geen seksuele opwinding ervaar of mensen niet seksueel aantrekkelijk vind, maar de daadwerkelijke daad zelf vind ik niets. Ik heb er nooit naar verlangd en die paar keer dat ik seks heb gehad kon ik er niet van genieten. Het klopte niet, voelde niet goed. Dat maakte het ongemakkelijk, want ik voelde me 'verplicht' om toch seks met mijn vriend te hebben. Het hoorde er immers bij toch? Ik voelde me daarin altijd heel erg onbegrepen, alsof er iets mis met me was... Nu kom ik er opeens achter dat er dus eigenlijk niets mis met me is, dat ik niet de enige ben en dat er dus eigenlijk gewoon nog hoop is! En dat voelt goed!

Via Google kwam ik uiteindelijk hier terecht en ik heb meteen een account aangemaakt. Ik hoop via jullie mezelf beter te leren kennen en begrijpen. Ook lijkt het me erg leuk om vriendschappen op te doen met mensen die net als mij zijn! Ik las al iets over meetings, dus ik ben benieuwd. :)

Liefs, Tineke.

Edewecht

Herkenbaar verhaal Tineke. Welkom :cake: en veel plezier op dit forum! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Tineke,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Veel (lees) plezier hier  :D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

lizzzzzk

Hi Tineke!

Welkom op het forum!
:cake: :cake: :cheerleader:
"Always forgive your enemies, nothing annoys them so much"
- Oscar Wilde

Loesz :)


Somebody someome

Welkom dat wat jij schrijft over wat jij wel en niet wil in relatie is echt vet herkenbaar voor mij. Voor mij is seks niet meer dan een hobby die enorm veel mensen hebben niet iets  (zoals iedereen het ziet) om je liefde te tonen aan je partner. Hier wat   :cake: :cake:

Tineke.

Jeetje, wat een hartelijk welkom hier! Zo leuk! Vraagje, wat is dat met al die taartjes? Ik zie ze overal voorbij komen.. :D

Citaat van: Somebody someone op januari 25, 2018, 05:47:25 PM
Welkom dat wat jij schrijft over wat jij wel en niet wil in relatie is echt vet herkenbaar voor mij. Voor mij is seks niet meer dan een hobby die enorm veel mensen hebben niet iets? ? (zoals iedereen het ziet) om je liefde te tonen aan je partner. Hier wat  :cake: :cake:

Een hobby, dat is een mooie en passende omschrijving voor seks wat mij betreft! Geen hobby van mij though. :schater:

stampedian


Edewecht

Citaat van: Tineke. op januari 25, 2018, 07:30:15 PM

Jeetje, wat een hartelijk welkom hier! Zo leuk! Vraagje, wat is dat met al die taartjes? Ik zie ze overal voorbij komen.. :D


Omdat 'cake better is than sex', bakken en eten aseksuelen veel (ook virtuele) :cake2: en :taart1: en trakteren ze er flink op. Met name voor nieuwkomers maar ook voor elkaar ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Tineke.

Citaat van: Edewecht op januari 26, 2018, 06:46:45 AM
Citaat van: Tineke. op januari 25, 2018, 07:30:15 PM

Jeetje, wat een hartelijk welkom hier! Zo leuk! Vraagje, wat is dat met al die taartjes? Ik zie ze overal voorbij komen.. :D


Omdat 'cake better is than sex', bakken en eten aseksuelen veel (ook virtuele) :cake2: en :taart1: en trakteren ze er flink op. Met name voor nieuwkomers maar ook voor elkaar ;D

Aaaah verklaard een hoop!!  :cake:

Fricai

Hey Tineke, welkom! :wave:

PS: Kittens & bordspellen! :cheerleader: :cheerleader:

Tineke.

Citaat van: Fricai op januari 26, 2018, 05:03:58 PM
PS: Kittens & bordspellen! :cheerleader: :cheerleader:

Jaaaa!  ;D Met die 2 dingen kan je dag gewoon niet verkeerd gaan!