Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gisteren Open en Bloot gezien

Gestart door Bart, oktober 30, 2006, 03:09:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart

Hoi allen,
Gisteren Open en Bloot gezien en wel effe geschrokken !
Ik ben 15 jaar samen met een zeer lief vrouwke en heb kindjes.
Ik dacht altijd dat ik meer behoefte had aan sex dan zij, en dacht eigelijk dat dat bij de meeste koppels zo was.  'k Moet bekennen, ze was m'n eerste vriendin, en dus nooit geen andere sexpartner gehad.
We bekeken samen dat programma, en ik zei opeens "dat komt bekend voor hé, of mag ik da niet zeggen ?", en tot m'n grote verbazing zei ze "ja."
Wij hebben regelmatig sex, tot enkele keren per week, maar altijd op mijn initiatief, nooit van haar.  Ze zegt dat ze ervan geniet, maar als we niet vrijen is dit even goed voor haar.  Regelmatig krijg ik een nee, wat ik niet altijd weet te aprecieren, met ruzies tot gevolg. Dus echt aseksueel is ze niet denk ik, maar wat dan wel ?
We praten er vaak over, maar komen er niet goed uit.
Een verwarde partner.

Ereinion

Welkom Bart.
Eerst krijg je een stukje  :cake: , daŽs traditie.

Fijn dat jullie er wel over kunnen praten.
Zoals ook op Open en Bloot aangegeven kan aseksualiteit heel veel inhouden. Misschien is je vrouw wel aseskueel, misschien ook niet. Dat kan ze het beste zelf uitvinden en beslissen.

Even iets over mezelf, want dat legt wat makkelijker uit. Ik heb ook een seksuele partner, en ben wel in staat af en toe seks te hebben. Net als je vrouw vind ik het prima als we geen seks zouden hebben. Het interesseert me gewoon niet. Maar ik heb er ook geen afkeer van, dus lukt het soms wel.

Misschien is dit ook wel het geval bij je vrouw. Het doen omdat het erbij hoort kan een erg sterke drijfveer zijn. Probeer niet al te boos te worden als ze nee zegt (hoewel ik je zeker wel kan begrijpen), waarschijnlijk vind zij het ook erg vervelend om nee te moeten zeggen. maar het is dat of aan haarzelf voorbij hollen, en dat is ook niet goed. (tenminste, zo werkt het bij mij)

Misschien kunnen jullie samen op dit forum lezen. Het zal vast veel verhelderen, en anders kun je hier al je vragen stellen.
Heel veel sterkte samen!
:wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Bart

Bedankt voor je reactie.  Als ze straks thuis is zal ik haar zeker vragen om mee te lezen. Gelukking kunnen wij er redelijk goed over praten, alleen, praten is voor mij niet genoeg.  Ik worstel hier al lang mee, en ben wel blij eindelijk er iets meer van te begrijpen.  Spijtig is dat over sex veel gestoeft wordt, maar nooit serieus gepraat. Het zal aan m'n relatie niet veel veranderen, daarvoor zijn we al te lang samen, ik zou ze niet kunnen missen, het kan alleen maar verbeteren !

Ereinion

dat denk ik ook, maar fijn dat je zo'n instelling hebt!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Welkom :cake:,

ik vind het al geweldig dat jullie zo goed kunnen praten. Ik denk ook dat dit forum jullie allebei wel steun kan bieden. Veel sterkte :knuffel:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Inderdaad geweldig hoe je in jullie relatie staat  :cake:  Misschien hebben jullie ook wel wat aan de verhalen van de andere koppels op deze site zodat het voor jullie allebei makkelijker wordt om je in de situatie van de ander te verplaatsen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Viper

Ook even wat reageren op de andere kant...

Ik herken je reacties en problemen wel. Wat ik vermoed is dat je vrouw niet geheel aseksueel is hoor, maar dat er ergens iets verstoord is.

Mogelijk zelfs hormonaal, door gebruik van bepaalde spiraal of pill, komt vaak voor!!!

In alle geval, er zijn oplossingen hoor, misschien handig als je vrouw hier ook even wat komt neuzen, misschien herkent ze bepaalde posts die kunnen leiden naar een antwoord!

In alle geval Welkom!

Bart

Ik dacht ook aan de pil, maar ze wil er niet echt over praten.  De pil helpt haar een normale syclus te hebben, en van die zin in sex, daar heeft ze geen last van, alleen ik. Als ik wat hard zaag, krijg ik m'n zin (als je begrijpt).

elke

Ik herken het maar al te goed, en weet dat het bij ons 11 jaar geduurd heeft vooraleer we het probleem op een goede manier op tafel hebben kunnen leggen. Ik negeerde het probleem meestal, stak de schuld op allerlei zaken die buiten mezelf lagen.

Alleszin een hartelijk welkom, vraag maar op, en geniet van eenlekker stukje  :cake:.

byroo

Hoi,
Naar aanleiding van het programma 'open en bloot' ben ik op deze site terecht gekomen.
Ik heb al 3 jaar een relatie... Zelf heb ik behoefte aan seks. Maar heel vaak krijg ik het deksel op de neus. Ik ging op zoek naar alle mogelijke oorzaken en twijfelde enorm aan mezelf. Mijn vriendin is mijn eerste seks-partner, dus dacht ik dat ik wel iets fout deed... Het eigenaardige is dat we de eerste maanden dat we samen waren wel een zinderend seksleven hadden. Dit maakt het voor mij als het ware nog moeilijker... Ik mis die tijd... Nu durf ik mijn vriendin bijna niet meer aanraken omdat ik bang ben voor de reactie... (zeker niet sensueel strelen) Er over praten lukt niet... Als ik vraag wat er fout loopt, wat ze liever anders wil tussen ons klapt ze telkens weer toe...
'k Wou dat we net als jullie erover konden praten, 't zou me alvast wat vooruit helpen...
Grz...

Stev

Hallo Byroo,  :cake:

Wat ik me afvroeg, of je vriendin wel over andere dingen met je kan praten, dus als het over iets anders dan seks gaat? Sterkte in ieder geval!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

byroo

Dag Stev

Bedankt voor je reactie en je stukje  :cake:
Ik denk dat mijn vriendin en ik vrij goed met elkaar kunnen praten, behalve over het onderwerp 'intimiteit'.
Andere gesprekken kunnen best wel diepgaand zijn. Gelukkig... Ik weet van mezelf al dat ik een 'prater' ben.

Grz Byroo

Ereinion

Welkom Byro,

vervelend dat jullie er ook niet over kunnen praten, want dat helpt echt. Misschien kun je haar doorverwijzen naar hier, misschien dat wanneer ze er over leest dat ze er dan opener over kan worden.

Ik heb ook nog een stukje  :cake: voor je!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ereinions tip lijkt mij een hele goeie. Het is heel erg moeilijk om over je gevoelens te praten als je ze zelf al bijna niet begrijpt of in ieder geval voor jezelf onder woorden kunt brengen. Dat is in ieder geval wel mijn ervaring.

O sorry, nu vergat ik bijna je stukje welkomst  :cake:!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Bart

Praten, ik denk dat ze niet enkel asexueel is geworden ( want vroeger was er geen probleem) maar ook a-praten, als het moest bestaan. Het onderwerp mond steeds uit in ruzie.
Ben ik nu een egoist, omdat ik iets wil dat ik eigenlijk als vanzelfsprekend beschoudde ?
Na elke ruzie voel ik me enorm schuldig. Dit kan niet goed aflopen ! :(