Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gisteren Open en Bloot gezien

Gestart door Bart, oktober 30, 2006, 03:09:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Hoi Bart, wat vervelend (zachtjes uitgedrukt) dat praten niet lukt...is je vriendin wel al eens hier komen kijken?
Je bent zeker geen egoïst, jij hebt nu eenmaal wel seksuele gevoelens en die kun je toch niet wegstoppen! Een oplossing heb ik natuurlijk ook niet.....veel sterkte  :knuffel: .
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Hoi Bart je bent zeker niet egoïstisch om iets te willen dat je als vanzelfsprekend beschouwde. HEt probleem is alleen dat het niet meer vanzelfsprekend is. Het is een probleem dat jullie allebei aangaat en waar jullie inderdaad over moeten kunnen praten om ook maar tot een soort oplossing te komen. Het doodzwijgen zal inderdaad niet helpen en de situatie alleen verergeren. Het probleem zal misschien zijn dat het voor je vriendin een moeilijk onderwerp is om over te praten, dus misschien kun je Sismos idee opvolgen en haar hier eens laten rondkijken, misschien wordt het dan wat bespreekbaarder (is dat een woord?) voor haar.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Hoi Bart,
Nee, je bent geen egoïst..Maar jullie hebben blijkbaar samen ( en daarmee bedoel ik echt: samen, dus: allebei) wel een flink probleem...Misschien heb je  iets aan de opmeringen van Sismo en Jovi...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Thiotric

Hey Bart,
Ik herken je verhaal wel, en kan er enkel bij vertellen dat het bij ons ook jarenlang ( iets meer dan een 10-tal)  elke keer vreselijke ruzie was toen "het" ter sprake kwam, op een bepaald moment is het voor mij een breekpunt geworden, Elke ( mijn vriendin) heeft dit toen ook ingezien en via deze site hebben we elkaar veel kunnen vertellen wat daarvoor onmogelijk was, en zijn we eindelijk tot praten gekomen, een oplossing is er niet echt gemakkelijk te vinden, erover praten maakt het wel enorm veel draaglijker.
ALs partner van, vind ik wel dat je praten moet kunnen afdwingen, sex niet, maar praten wel, tenslotte wordt er van jou verwacht dat je je bij een situatie probeert neer te leggen, zonder dat je de oorzaak bent, maar wel een direct slachtoffer.
De dag dat bij ons het praten weer stopt, zal ik er weer een breekpunt van maken. Anders is dit op termijn dé voedingsbodem voor diepgewortelde frustratie, met alle mogelijke gevolgen vandien.
Jezelf verwijten maken mag je echt niet doen, dit helpt je (en haar) geen stap verder. Er is tenslotte geen factor "schuld" in het probleem, dit heeft me ook een paar jaar gekost om dit te snappen hoor.
In elk geval, denk er wel aan dat dit voor je partner msschien wel samengaat met een schuldgevoel, al dan niet bewust, en dan moet je dat tijd en ruimte  kunnen geven, maar wel blijven duwen aan de kar! Voor jullie alletwee.
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Thiotric

Ik deed erg mijn best om eens iets zinnigs uit te kramen, blij dat het nog lukte ook  :D.
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Jovi_Hobbes

En het is ook nog eens heel goed gelukt  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Zeker weten, Thiotric! (een beetje late reactie...)

Ik zou die kleine toelichting van Thiotric ergens bovenaan in dit board willen hebben, er zit echt heel veel wijsheid in, vinden jullie niet?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ienepien