Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Je verdient beter!

Gestart door survivor, oktober 31, 2006, 08:56:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sismo

Ja, hoe dan ook, Survivor heeft iets te weeg gebracht.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Tempesta

Meeste mensen kunnen nu eenmaal niet goed tegen verandering (ik ook minder dan ik zou willen) en dit heeft de status quo flink omver geworpen ;).

Thiotric

En met zo een quote kan ik natuurlijk geen zinnig woord meer verzinnen .... zit er dan toch enige filosofische gedachte achter? Conservatief versus consensueel... ( en nu is em echt aan't zwanzen, vergeef me beste mensen ! )
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Natuurlijk moet dit forum ook openstaan voor de andere kant van het verhaal. En ik denk dat we ook bewezen hebben dat ons forum dat doet. Survivors verhaal kan ook zeker wat bijdragen. Daarom hebben we het ook niet verwijderd.
Wat mij ontzettend stoorde in zijn posts was dat hij een oordeel over mijn relatie met mijn vriend had zonder dat hij ons kent. Hij vulde voor ons in dat onze relatie niet volwaardig was en dat we er beter mee kunnen stoppen. Althans, zo kwam het op mij over.
Zijn verhaal, met zijn redenen waarom het mis is gelopen, vind ik heel waardevol om te lezen, omdat ik erdoor gedwongen word na te denken hoe het bij ons zit. Perfect, alleen maar verhelderend. Maar door de manier waarop hij zijn verhaal vertelde kon ik alleen maar boos worden en dringt de rest minder tot me door, verzet ik me ertegen.
Natuurlijk moet Survivor weten hoe hij zijn verhaal opschrijft, maar dan mogen wij er ook op reageren. En ik vind dat het op deze manier weinig bijdraagt aan een forum over aseksualiteit.

Viper, de verhalen die jij opschrijft gaan misschien over hetzelfde. Maar jij praat alleen over je eigen relatie en de moeilijkheden die jij beschrijft herken ik, dus kan ik er op reageren en erover nadenken. Er zelfs van leren. Maar jij hebt ons altijd in onze waarde gelaten. En ik hoop dat ik dat ook bij jou heb gedaan. Het was tenminste wel de bedoeling.

Waarschijnlijk krijgen we inderdaad vaker berichten die niet zo leuk zijn om te lezen. Op sommige moet je dan gewoon maar niet reageren, denk ik. Maar sommige dingen kan ik niet langs me heen laten gaan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Citaat van: Ereinion op november 08, 2006, 12:27:50 PM
Maar jij hebt ons altijd in onze waarde gelaten. En ik hoop dat ik dat ook bij jou heb gedaan.

En zo hoort het ook. Mooi verwoord Ereinion :knuffel:.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Thiotric

Even een opmerkingske. De suggestie voor een apart forum voor "de andere kant"-helft van het publiek is an zich geen slecht idee, dan zouden we idd onze frustratie vrijuit kunnen rondgooien. Maar ik heb daar bedenkingen bij. Eerst en vooral hebben we hier een plaats voor de partners (bekeken van de andere kant). Een nieuw forum hoeft dus eigenlijk niet.
Kan het niet zijn dat dat kleine stukje van het forum een "beschermde" plek is voor partners, ook als er woede, frustratie, ... geuit wordt? Ik heb zoiets van, iets is alleen beledigend als het zo ervaren wordt, en wie op voorhand weet dat dit een "uitlaatklep"- plekje is, kan toch relativeren wat er geschreven staat? Aven moet een veilige plek zijn, volledig mee eens, maar moet die plek niet veilig blijven voor beide partijen? Geloof me, soms gebruik ik ook groffe taal, ook tegenover mijn vriendin ( sorry daarvoor schat !), maar soms komt het eruit. Het grote voordeel van dit binnen dit forum houden is dat er een soort 'controle' opzit vanuit de aseksuele kant. Gefrustreerden bijeen zetten zonder "tegengas" van de aseksuele leden zou volgens mij eerder resulteren in elkaar opjagen in de frustratie. Wat dan zeker geen voordeel is voor de koppels onderling. Wie laat zich niet gemakkelijk gaan tussen gelijkgestemde  ( en gefrustreerde) zielen? Ik heb vaak genoeg fora bezocht waar die sfeer heerst, weinig opbouwend aan... heel weinig zelfs. Dat is nu juist de grote kracht van AVEN, dat jullie BEIDE partijen mengen. Wie gaat me bijsturen als ik verkeerde inzichten heb, andere even gekwelde zielen? Twijfelachtig vrees ik.
Het kan ook een voordeel zijn voor de aseksuele leden om "onze" ongezouten menig te horen. Kwestie van je kunnen inleven bij onze gevoelens, ook al zijn die soms hard te noemen, soms zelfs grof?
Ik zou het jammer vinden als wij op momenten dat het niet goed gaat, ons zouden moeten afzonderen. Van de partners van aseksuelen wordt zeer veel begrip verwacht ( en met reden hoor, begrijp me niet verkeerd!), andersom moet dit ook kunnen. Anders moeten wij ons "vreemd" en buitengesloten gaan voelen. Kan ook niet de bedoeling zijn.
Als ik heel cru wil zijn zou ik zeggen dat zich gekwetst voelen door een gore opmerking maar net even pijn doet dan zich gekwetst voelen door de zoveelste afwijzing, het onberip uit de omgeving, geen sociaal draagvlak,... kortom we zitten in hetzelfde schuitje hoor !


Het enige wat voorkomen moet worden is dat er mensen gekwest of aangevallen worden. En dit heeft enkel met individuen te maken, wie hier niet thuishoort vliegt eruit ( Democratie las ik hier ergens, we sluiten dieven en moordenaars toch ook uit uit onze samenleving? Wie zich niet kan gedragen volgens de normen en waarden van jullie forum smijt je eraf. Respect voor iedereen moet het motto blijven.). Maar om te suggereren dat we dan misschien beter splitsen, lieve mensen, ik zou het niet leuk vinden hoor.
Ik denk dat ik me zeer slecht, onjuist en onduidelijk verwoord vandaag . Lieve mensen, ik hoop dat jullie verstaan welke boodschap ik hier probeer te geven ( en ter verduidelijkeing: het is alleen vriendelijk bedoeld !!! ).
Samengevat: ik wil hier graag blijven !
Mocht ik nu iemand op de tenen hebben gestaan:  :knuffel: om het goed te maken.

Beste Ereinion, kan het je troosten dat Survivor eigenlijk geen mening over jouw relatie geeft ( of kan geven, hij kent jullie idd totaal niet), hij geeft een projectie van zijn eigen gevoelens weer, alleen dien jij hier als projectiescherm ( wat natuurlijk ook niet echt aangenaam is, maar je moet je er persoonlijk niets van aantrekken.) . De Psychotherapie zou zeggen dat hij eigenlijk tegen zijn ex aan't uitvallen is. En bij gebrek aan, moeten er hier bepaalde mensen het ontgelden. En nu zal Survivor weer niet blij zijn natuurlijk....
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Stev

Citaat van: Thiotric op november 09, 2006, 11:38:43 AM
Het kan ook een voordeel zijn voor de aseksuele leden om "onze" ongezouten menig te horen. Kwestie van je kunnen inleven bij onze gevoelens, ook al zijn die soms hard te noemen, soms zelfs grof?

Als ik heel cru wil zijn zou ik zeggen dat zich gekwetst voelen door een gore opmerking maar net even pijn doet dan zich gekwetst voelen door de zoveelste afwijzing, het onberip uit de omgeving, geen sociaal draagvlak,... kortom we zitten in hetzelfde schuitje hoor !

Dit klopt helemaal!

Thiotric, je hebt je juist heel goed, juist en duidelijk verwoord!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

pinky

Ik vind het ook een duidelijk verhaal. Helemaal mee eens. Ook met dat survivor inderdaad zijn frustratie alsnog kwijt wil en dat dan hier neerzet in plaats van daar waar het zijn moet. Dus bij zijn psycholoog of zijn ex om alsnog dingen helder voor hemzelf te krijgen.
Daarbij zegt de naam survivor ook wel iets denk ik zo. Kennelijk voelt hij dat zo. En dat lijkt me vooral voor survivor zelf niet fijn. Slachtoffer van je eigen huwelijk. Misschien is hij wel meer kwaad op zichzelf omdat hij nog zolang is gebleven, terwijl hij al veel eerder wist dat het voor hem niet meer ging. Maar dat is natuurlijk iets dat hij voor zichzelf uit moet maken. Dus ik wens survivor heel veel sterkte met het verwerken van zijn vorige huwelijk en veel geluk in zijn huidige.

Ereinion

Thiotric, ik wil je ook graag houden!
En ik weet dat het niet persoonlijk is, van Survivor, maar het gevoel blijft.

Ik vind het ook belangrijk dat de partners hier blijven. Omdat ik door hun verhalen ga nadenken over wat in mijn relatie beter kan. Bekeken van de andere kant is daarvoor de aangewezen plek. En daar mag ook best gemopperd en gescholden worden. Maar houdt het dan wel bij je eigen situatie en ga het niet veralgemeniseren. Maar dat geldt voor het hele forum, denk ik.
Misschien zouden we nog een sub-forum aan moeten maken, naast Bekeken van de andere kant? Met als titel iets van frustraties.... Mensen die het niet willen lezen, hoeven daar niet te komen. En Bekeken van de andere kant blijft een neutralere plek. Wind je op is dan voor andere dingen waar je je boos om maakt. Is dat een idee?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik denk dat het belangrijk is om vooral respect te blijven houden voor beide standpunten: seksueel of aseksueel. Ik ben het volledig eens met wat Ereinion zegt: frustraties mogen best, maar dan wel gericht op de eigen situatie. Wat mij vooral stoorde aan Survivor was zijn: ik heb gelijk en jullie hebben het allemaal mis houding. Hij liet geen ruimte voor de mening van anderen. Dat vond ik kwetsend, niet het feit dat hij aangeeft dat het bijna onmogelijk voor hem was om met een aseksueel samen te leven. Dat snap ik best.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Jovi, ik volg je. Ik heb het al in mijn verhaal gezet: ik herken zijn verhaal maar het kwetst.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra

#58
Eva,

Survivor's bericht  was idd een uiting van persoonlijke frustratie, maar hij gebruikte toch heel kwetsende woorden. (zit je in een aseksuele relatie, run for the door bv). Ik denk dat zijn manier van dingen formuleren voor aseksuelen, die sowieso relaties al als verwarrend beschouwen, toch zeer confronterend was. Vergeet niet dat aseksuelen in een relatie er ook enorm onder lijden dat ze geforceerd worden om liefde op die manier te tonen en anders niet voldoen, dat wij er ook onder gebukt gaan dat we onze partner verdriet doen.

Ik denk dat velen het gevoel hadden dat survivor ons nog eens extra op ons nummer kwam zetten door te zeggen wat een onmensen we wel niet waren,  die onze partner mishandelden.
Wij zijn altijd een zeer respectvol forum geweest, waar ieders mening waarde had. En ik denk dat het als een soort donderslag  bij heldere hemel kwam dat er opeens zo'n onruststoker aanwezig was. :)

sorry maar ik zet dit bericht NIET op zijn oorspronkelijke plaats terug. Ik vond weinig opbouwends aan het eerste bericht. Er zijn genoeg andere respectvollere berichten die wel op het 'partner' forum staan.

Jovi_Hobbes

Aansluitend bij Myra: het probleem was niet zozeer de boodschap dat een relatie voor een seksueel persoon met een aseksueel persoon heel erg moelijk kan zijn. Nogmaals, dat begrijpen wij best. Maar Survivor ging gewoon echt niet respectvol met ons om.
Overigens hebben wij zijn bericht niet volledig verwijderd, alleen maar verplaatst. Mede om nieuwere leden die nog heel erg op zoek zijn te beschermen. Als je je al rot voelt over de situatie hoef je er niet ook nog eens zo'n tirade bij te hebben. Dat kan nogal rauw op je dak vallen als je het niet verwacht.

Overigens heb ik natuurlijk ook respect voor jouw mening hierover Eva. Ik probeer alleen uit te leggen waarom wij vonden dat dit bericht niet helemaal op het forum paste.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?