Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Je verdient beter!

Gestart door survivor, oktober 31, 2006, 08:56:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Hoi Eva,

Ik sluit me volledig aan bij Myra en bij Jovi. Er stonden echt kwetsende woorden in het bericht. Ik zit in een relatie met een seksuele vriend en ik voel mij al alle dagen schuldig tegenover hem. Om de zoveel dagen huil ik mezelf in slaap omdat ik het niet meer kan verdragen wat ik mijn vriend allemaal aan doe. Als er dan iemand alles nog eens komt vertellen op een kwetsende manier en dus zout in de wonde strooit... dan voelen wij ons beledigd en gekwetst. We weten wat we onze partner aandoen, we hoeven niet te lezen dat onze partner beter af zou zijn zonder ons.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Zonnekind

Ik begrijp jouw reactie ook wel maar ik hoop dat je onze kant nu ook wat beter begrjpt. :wave:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Eva, ik vind het zeker wel waardevol het ook van de andere kant te bekijken. Myra en ik hebben lang nagedacht voor we het hebben verplaatst, we wilden het niet verwijderen, omdat sommigen er iets aan kunnen hebben. We hebben ook eerst geprobeerd de discussie respectvol te vervolgen en hebben het pas later verplaatst toen bleek dat dat niet ging.
Het klopt dat seksuelen waarschijnlijk dingen kunnen lezen die kwetsend voor hen zijn. Dat is nooit de bedoeling, maar het is een forum waar aseksuelen hun ei kwijt kunnen en zich veilig moeten voelen. Maar seksuelen zijn zeker welkom, daarom hebben we een appart subforum voor hen, waar de aseksuelen hun best moeten doen om begrip te hebben voor de seksuelen en hen niet mogen kwetsen. Vooral in het: 'Frustraties over aseksualiteit' kunnnen seksuelen alles kwijt. Ik geloof zelfs dat we dit na het gedoe rond survivor hebben opgezet, dus we hebben zeker wel iets van hem geleerd.

:wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben het geheel met bovenstaande reacties van Ereinion, Zonnekind en Jovi eens.. mij viel met name zijn taalgebruik ook nogal rauw op mijn dak. En inderdaad hebben we 'Frustraties over aseksualiteit' opgezet nav zijn inbreng.
Ik kan dat soort uitingen over het algemeen wel hebben, ik zie ze als uiting van hun 'kant van het probleem', om het zo maar te zeggen. Maar wanneer ik mij gekwetst voel ( en zo snel gebeurt dat niet..) dan wordt er bij mij een grens overschreden waarvan ik zelf het gevoel heb dat ik dat niet wil.
Ik voel zelf weerstand bij berichten van mensen die een asexuele partner hebben, die veronderstellen dat 'wij' ( asexuelen) de kant van de mensen die wel sexuele verlangens en behoeftes hebben niet zouden kennen of begrijpen. En dat mensen in die berichten dan 'ons' voorhouden dat wij ons daar eens in zouden moeten verdiepen. ( Of in nog scherpere bewoordingen, zoals Survivor). Dat ervaar ik zelf als onterecht...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: peter1963 op april 21, 2007, 11:45:10 PM
En inderdaad hebben we 'Frustraties over aseksualiteit' opgezet nav zijn inbreng.

Dus misschien kunnen we dit onderwerp tweede keer verplaatsen? Nu zit het bij Community....
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Nou, Eva, merkt dat je reactie weer aan alle kanten van alles losmaakt.

Citaat van: Eva op april 21, 2007, 08:11:27 PM
Ik wou trouwens geen zout bijstrooien hoor. groetjes

Dat is helemaal duidelijk hoor!  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Jovi_Hobbes op april 22, 2007, 07:05:35 PM

Citaat van: Eva op april 21, 2007, 08:11:27 PM
Ik wou trouwens geen zout bijstrooien hoor. groetjes

Dat is helemaal duidelijk hoor!  :wave:

Hoi Eva, ja, dat was mij ook duidelijk, hoor !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Winx

@Survivor

Ten eerste wil ik je zeggen, ik kan je begrijpen, maar ik moet wel zeggen dat de manier waarop je het zei mij wel wat kwetste...
Ik wil hier ook ff verduidelijken waarom, ik kreeg het namelijk echt even moeilijk met het lezen van je berichtjes...
Ik ben ook één van de mensen die spijtig genoeg asseksueel is, in het begin was er met mijn partner ook even een seksuele relatie (heeft niet echt lang geduurd)... De reden dat ik nu problemen heb met sex is omdat een andere (sexueel maar toch ongezonde man) zijn hormonen niet in bedwang kon houden bij gebrek aan een relatie en het dan maar nodig gevonden heeft om mij tegen mijn wil in te gebruiken daavoor, maw hij heeft mij verkracht...
Ik moet nu leren om hier mee te leven, ik ga dit voor de rest van mijn leven meedragen, het zal voor altijd mijn leven beïnvloeden en die persoon heeft veel dromen die ik persoonlijk had stukgemaakt. Verder zit ik nu ook nog met het feit dat ik momenteel geen sexueel contact kan hebben, omdat ik al gespannen wordt vanaf het moment dat ik voel dat het naar sex gaat leiden... Ik voel mij hierover enorm schuldig naar mijn partner toe terwijl de eigenlijke oorzaak mijn fout niet eens is... Ik hoop dat je dus ook kan begrijpen dat het voor mij echt kwetsend is als jij partners gaat oproepen om hun aseksuele partner in de steek te laten, ik heb heel erg moeten vechten voor mijn relatie in het verleden, ben zwaar depressief geweest door wat mij is overkomen, ik begin nu terug iets meer vertrouwen te krijgen in mensen, en ik probeer er ook alles wat binnen mijn kunnen ligt aan te doen om mijn partner toch te kunnen geven waar hij zo naar verlangd... Ik kan begrijpen dat dat frustraties uitlokt, maar ik hoop dat jij ook begrijpt dat het voor mij heel zwaar is om dit te moeten lezen, mijn hele leven is getekend door wat ik heb meegemaakt heb...

Stev

Dat is lang geleden.... Ik ga het niet nog eens nalezen, ik vond het de eerste keer al confronterend genoeg  :-\  Maar zo iets houd je wel "wakker", had ik toen geschreven, geloof ik.
Winx, je kunt nog van "geluk" spreken dat bij jou een duidelijke oorzaak te vinden is... Ik kan me voorstellen dat begrip opbrengen voor iemand die gewoon niet weet waar zijn/haar aseksualiteit vandaan komt, niet mee valt (ik weet niet wat erger is in dit geval  :knuffel:  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Ik denk dat je sowieso begrip moet kunnen opbrengen voor elke persoon, wat die ook doet, denkt of heeft.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Winx

Weet ik stev dat dat nog moeilijker is,ik denk daarom ook dat het voor mensen die niet weten hoe het komt nog moeilijker is dan voor andere mensen die het eventueel wel weten! Ik weet dat ik in vergelijking met anderen laat heb gereageerd maar ook mij raakt het wel echt hoor! Ik weet misschien wel hoe het komt, maar veel ben ik daar niet mee, heel mijn leven is er voor een stuk door bepaald geworden...

Zonnekind

Dit onderwerp roept nog steeds frustraties op bij iedereen...
Dikke dikke :knuffel: voor iedereen!

@ Stev: ik zei dat niet om jou tegen te spreken ofzo, het was eigenlijk richting survivor bedoeld maar misschien was ik niet echt duidelijk
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

andromeda

Ik, als partner van een aseksueel, kan me voor een groot deel wel in Survivor's verhaal vinden, denk dat alle partners dit in meer of mindere mate wel zo voelen/hebben gevoeld.

Ik voel me ook opgesloten, gedwongen om te kiezen, schuldig, gefrustreerd. Ik zie mezelf ook emotioneel in een negatieve spiraal afdalen. Ik maak mezelf ook een hoop wijs, maar voel me werkelijk verteerd door het gemis van intimiteit. Ik vrees dat mijn relatie niet goed af gaat lopen. Althans, wat is niet goed; dat we allebei in een ongelukkige situatie blijven zitten ? Zij ongelukkig omdat ze mij gewoon niet kan geven wat ik nodig heb, ik omdat ik het niet wil missen maar haar niet wil kwetsen ? Kunnen we dan niet gewoon beter stoppen, elkaar vrij laten om een andere weg (partner) te vinden ? Beter gelukkig alleen, dan ongelukkig met z'n tweeën ? 

Het is ieder voor zich. Elke situatie tussen jullie en juillie partners is gebaseerd op hetzelfde, maar toch ook weer zó anders. Er is geen universele formule. Maar als alles geprobeerd is (sexuologe etc), dan komt het toch op de partner aan om te kiezen wat hij/zij doet. En hij/zij alleen weet hoe het gevoel ligt, niemand anders kan dat beslissen.

Ik heb respect en begrip voor de partners die de keuze maken om samen te blijven, maar even zoveel respect en begrip voor de partners die dat niet kunnen.

Ereinion

Ik ook, Andromeda. Zeker weten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.