Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Je verdient beter!

Gestart door survivor, oktober 31, 2006, 08:56:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Citaat van: andromeda op mei 16, 2007, 08:40:31 AM
Het is ieder voor zich. Elke situatie tussen jullie en juillie partners is gebaseerd op hetzelfde, maar toch ook weer zó anders. Er is geen universele formule. Maar als alles geprobeerd is (sexuologe etc), dan komt het toch op de partner aan om te kiezen wat hij/zij doet. En hij/zij alleen weet hoe het gevoel ligt, niemand anders kan dat beslissen.

Dat laatste is zeker waar. Van wegcijferen kan en moet geen sprake zijn. Maar dat geldt voor beide kanten. Het is gewoon (eh, zo gewoon is het ook weer niet...  :-\  ) geven en nemen. Als dat in balans blijft, niet alleen wat het seksuele betreft, heeft de relatie een kans, denk ik. Maar uit elkaar gaan kan net zo goed een optie zijn.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Winx

Andromeda,
mij niet verkeerd begrijpen é, ik kan echt wel begrijpen dat het niet makkelijk is en dat het frustraties oproept enzo... Das ook de normaalste zaak van de wereld dat jullie je er in herkennen, hetgene waar ik het vooral wat lastig mee had is de manier waarop het geformuleerd is, en wat mij persoonlijk betrefd als ik de keuze had aseksueel of seksueel dan had ik die keuze ook liever anders gezien... Het zou mij ook een hele hoop spanningen besparen en ik ben er van overtuigd dat dat voor mijn partner in de omgekeerde richting ook zo is hoor!

Jovi_Hobbes

Ik denk dat Andromeda hetgeen Survivor wilde zeggen, nu op een respectvolle manier heeft omschreven. In zo'n omschrijving kan ik ook helemaal meegaan en tot op zekere hoogte kan ik het ook goed begrijpen (natuurlijk nooit helemaal omdat ik zelf aan de andere kant sta).
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

ik vroeg me een beetje af wat Andromeda nu wilde zeggen, maar de uitleg van Jovi kan ik volgen. ( Waarvoor dank, Jovi !) En ik kan het ook tot op zekere hoogte begrijpen. :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 16, 2007, 09:47:29 PM
Ik denk dat Andromeda hetgeen Survivor wilde zeggen, nu op een respectvolle manier heeft omschreven.

... en dat is precies het verschil!  :handschudden:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Isla

Ik vind dit best pijnlijk om te lezen, ik vind namelijk zelf ook dat mijn man beter verdient en ik ben behoorlijk onzeker geworden door mijn totale gebrek aan sexdrive. Maar toen wij trouwden wist ik echt niet dat het zo zou gaan. Ik dacht serieus dat ik bij hem wel zin zou kunnen blijven maken. In het begin lukte dat ook zonder moeite. Ik dreef op feromonen en mijn man is superlief, dus ik vond vrijen met hem geen enkel probleem. Maar na een paar weken ebt dat weg. Zelfs op onze huwelijksreis, die overigens wel heel geslaagd was, hebben we het maar 1 keer gedaan en ik vond het maar niks.

Omdat ik ook Autistisch ben en Tourette heb, vond ik het logisch dat ik minder behoefte had aan aanraking (doet letterlijk pijn), maar naarmate ik vaker tegen mijn zin (wel met instemming !) sex had, werd mijn walging steeds groter. Maar dit is niet iets wat ik mijn man bewust heb aangedaan en ik lijd er zelf net zo erg onder als hij. Meer nog, want ik heb elke dag een angst die hij niet heeft: Namelijk dat hij mij zal verlaten voor iemand die zijn behoeften wel met plezier kan bevredigen ! Ik vind het zelf ook niet normaal dat ik op deze manier oud ga worden. Ik ben nog maar 36.

Ik heb zelf hier een topic geopend waarin ik er meer over vertel en hoe ik er mee worstel.  En waarin ik ook tips vraag om als persoon zonder zin in sex toch een fijn sexleven te kunnen hebben. Of is dat een tegenstrijdigheid ? Ik wil best sex om mijn partner een plezier te doen. Maar hoe blijf ik zelf dan toch nog geeestelijk fit... Zijn er middeltjes om zin te krijgen. Zijn er therapieën. Ik ben niet in denial ofzo, ik begrijp dat ik geen sexdrive heb, of in ieder geval een miniminiminimale. Maar ik ben me ook bewust van het feit dat ik getrouwd ben en beloofd heb hem lief te hebben.

Jovi_Hobbes

Zijn er oplossingen? Misschien. IEdere persoon is anders en wat voor de een werkt werkt voor de ander niet. HEt kan zeker de moeite waard zijn om op zoek te gaan naar oplossingen, maar je moet wel een beetje geluk hebben om de juist arts, psycholoog, seksuoloog of wat dan ook te treffen. Sommigen staan open voor "aseksualiteit" terwijl anderen het grote onzin lijken te vinden.

Trouwens, volgens mij kom je je belofte helemaal na. Je hebt je man duidelijk heel erg lief, seks staat daar los van. Het is misschien een uiting van liefde, maar geen voorwaarde.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?