Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuw dus... free hugs!

Gestart door Koloios, april 05, 2018, 12:22:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koloios

Ik weet nu al dat ik een enorme lap tekst ga schrijven, die minstens drie keer bijna wordt gedeleted.
Ok. Daar gaan we.

Hallo allemaal. Ik ben Koloios, 21 jaar, uit Zuid-Holland, biologiestudent midden in een bachelorscriptie, en momenteel compleet ongedefiniëerd wat betreft mijn seksuele oriëntatie.
Eigenlijk heb ik geen flauw idee wat ik hier allemaal moet vertellen, dus als je aan het einde nog vragen hebt: vraag maar raak. Ik zal wel een heel onsamenhangend verhaal ophangen. :]

Maar ok. Mijn lievelingskleur is groen, al het groen, maar mijn voorkeur gaat uit naar het groen van wanneer je op een zonnige dag omhoog kijkt in een loofbos. Dat is toch wel het beste groen. Ik ben enorm fan van al het kraaiachtige: raven, roeken, kauwtjes. Woensdag is mijn #1 favoriete dag, ik heb woensdag ook altijd aardig groen gevonden, maar ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft. Mijn tandenborstel is paars. Mijn favoriete taartsmaak is mokka (hoewel dat lastig kiezen is) en pinda's met honing zijn een godsgeschenk. Ik houd van wandelen in de natuur (maar wie niet), lezen (maar wie niet). Ben momenteel bezig in een bundel korte verhalen genaamd Rogues, de editor is GRR Martin, maar het is door verschillende schrijvers. De kwaliteit... verschilt nogal, als je het mij vraagt. Ik probeer ook non-fictie te lezen, maar daar kom ik niet altijd even makkelijk doorheen. Ik heb een gitaar en ik speel gitaar, maar ik kan geen gitaar spelen. Mijn Netflix series of choice zijn: Black mirror, Stranger things en Bojack Horseman. Ik ben nu Lucifer aan het kijken en dat blijkt eigenlijk gewoon een politieserie te zijn (maar dan met de duivel). Ik heb heel veel vage kennis over heel veel dingen. Muzieksmaak is all over the place. Aanrader van dit moment is Zeal&Ardor met "Devil is Fine".

Ik ben enorm, echt ENORM verlegen. Ik ga niet interessant doen en het introvert noemen, dat zou een enorm understatement zijn. Ik ben echt gewoon verlegen. De "doet een uur over een e-mail schrijven"/"wacht tot de telefoon naar voicemail gaat"/"vindt altijd een excuus om thuis te blijven" vorm van verlegen. Op het web heb ik er wat minder last van (hoera voor anoniemiteit), maar ik verwijder nog steeds driekwart van de berichten die ik schrijf. Ik zou willen zeggen and proud, maar het is gewoon heel vervelend om altijd maar alleen te zijn, maar te schijterig zijn om er echt iets aan te doen. Maar zo ben ik altijd al geweest, dus ja. Ik vind het wel altijd heel leuk om met mensen te praten, dus als je het over onzin (of hele diepe levensvragen) wil hebben kan je me altijd aanspreken. Ik probeer altijd te antwoorden.

Wat ik ook ben is neurotisch, maar alleen van binnen. Ik kom altijd heel nuchter over, maar ik weet zelf wel beter. Ik maak me nogal veel druk om dingen waar ik me helemaal niet druk om hoef te maken en ook om dingen waar ik me wel druk om moet maken, maar niet op een productieve manier. En één van die dingen is mijn seksualiteit, of het gebrek daaraan, of mijn veronderstelde gebrek daaraan. Even een korte tijdlijn: ik dacht dat ik hetero was tot mijn 19e, toen ik een vrouw zag en dacht "oh, ok, zij is wel echt, écht heel knap... ok, dus ik ben bi" wat na een tijdje veranderde in het correctere pan. Ik ben er nooit voor uit gekomen, want ik was er niet helemaal zeker van en ik heb er ook nooit echt met iemand over gepraat want geaardheidsperikelen zijn niet iets waar je zomaar over begint. Ik hoop nog steeds een keer iemand te vinden waar ik wel die gesprekken mee kan voeren.
Wat me bleef verwarren was dat ik geen seksuele gevoelens had voor mijn vrouwelijke crush; ik werd niet echt warm of koud van het idee. Dus ik dacht dat ik misschien interessant probeerde te doen en eigenlijk toch gewoon hetero was, want ja, dat lijkt in het leven wel een beetje de standaardinstelling te zijn. In mijn vriendenkring ging het eigenlijk nooit echt over seksualiteit ofzo en bijna iedereen was single, dus ik heb me op dat gebied nooit echt anders gevoeld, want het hele gebeuren kwam nooit ten sprake. Uiteindelijk bedacht ik me dat de gevoelens voor mijn hetero crushes precies hetzelfde waren, gewoon nogal hopeloos romantisch.
De laatste tijd weet ik wel zeker dat wat ik voel los staat van geslacht, maar dat wat ik voel verre van iets seksueels blijft. Het is meer een soort perceived personality wat mij naar iemand aantrekt, denk ik. Een combinatie van uiterlijk en persoonlijkheidskenmerken (die ik al dan niet op iemand projecteer).  Dus ik flirt nu een beetje met het concept aseksueel, maar dan wel als hopeloze romanticus. Ik weet nog steeds niet echt of ik wel of geen seksuele aantrekking voel, maar het is enorm bevrijdend om in ieder geval te accepteren dat mijn gebrek aan seksuele interesse helemaal prima is. Ik snap het hele probleem van een seksloos huwelijk ook niet echt eigenlijk.
Dus ja. Ik kan mijn gedoe beter beschrijven met alinea's dan met één label, geloof ik. Geaardheidsavonturen!

Ok, TL;NG: Koloios, 21, kraaien, het is allemaal veel gezeur, nooit echt zeker over wat dan ook. Ik moet nu echt gaan slapen, want dit is niet logisch meer.

:knuffel:

Fricai

Wat een introductie! :schater:
Jo! :) Hier nog een bioloog (zij het een mislukte). En iemand die zichzelf herkent in je wat je schrijft over je 'crushes'. En iemand die ook nog steeds niet weet of hij seksuele aantrekking ervaart. Nou ben ik erg benieuwd hoe ver de gelijkenis op dat gebied gaat... Heb je ervaring met relaties, en zo ja, ervaring met seks? En wat vond je er van?

Ik snap dat het erg persoonlijke vragen zijn, voel je vrij om niet te antwoorden hè. ;) Trouwens, eigen schuld, je zei "vraag maar raak"! ;D

PS: Wat betekent je nickname?
PPS: Ik geloof dat verlegenheid en introversie losstaande eigenschappen zijn (niet 100%, ben nou wel benieuwd of ik hier op internet iets over kan vinden!). Mensen kunnen extravert zijn en tegelijk verlegen, geen fijne combinatie. We hadden het er net nog over! (klik!)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Erinacea

Heei Koloios! Welkom! :cake:

Hier nog een bioloog  :D (is dit een patroon?) Hoewel ik voor mijn werk nu niet echt bioloog meer ben...

AceVentura

Welkom op het forum Koloios,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Ik hoop dat je hier veel herkenning gaat vinden, en als ik de eerste reacties zo zie gaat dat wel lukken  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Luigi


Koloios

Citaat van: Fricai op april 05, 2018, 01:51:06 AM
Ik snap dat het erg persoonlijke vragen zijn, voel je vrij om niet te antwoorden hè. ;) Trouwens, eigen schuld, je zei "vraag maar raak"! ;D

Ja joh, geen probleem. Oversharing is echt mijn ding.

Ik heb (afgezien van basisschoolvriendjes) geen ervaring met relaties, ook niet met seks. Ik zou ook niet echt weten wat ik er van zou vinden. Het komt op mij altijd over als te veel moeite; lijkt mij in ieder geval dat er wel leukere dingen te doen zijn samen.
Mijn nickname komt uit het Grieks en betekent kauw. Ik wilde eerst voor de wetenschappelijke naam Corvus monedula gaan, maar daar bleek tegenwoordig geen consensus over te zijn want ze worden nu soms in een apart genus geplaatst ofzo. Zocht wat verder en vond Koloiós en dat klonk wel leuk. Er zat niet echt veel diepgang achter ofzo.
Ik ben zeker eens dat introversie en verlegenheid verschillend zijn, of iig een verschillende oorsprong hebben, maar ze zorgen wel voor vergelijkbaar gedrag.

Luigi

Er is zeker veel en veel meer te doen dan seks! De maatschpij is gewoon te erg gebouwd op die dingen en als je er niet aan mee doet, of je wijkt af van dat bijvoorbeeld ben je een alien. Zeg maar eens tegen iemand op straat gewoon uit het niets als 24 jarige, ik heb nog nooit seks gehad
Dan vinden ze je zielig, en als je er bij zou zeggen ben ook niet zo geintreseerd er in dan ben je volgens mij nog vreemder  :schater:

Heb nog nooit 1 sexuele ervaring gehad, op 1 piep klein ding na maar dat was nog geen 2 min met een kennis van mij. (Aan haar borsten zitten)
Meeste kijken niet verder dan hun neusje langer is, en ik denk dat ook de mensen die ook echt regelmatig seks hebben nog ongelukkiger zijn dan mensen die bijvoorbeeld nooit, of 1x in het jaar of zo iets eventjes met hun parhner het doen.

Ik ben dan 24, wijk super veel af van de maatschpij als het gaat met denken over dingen en dat ik nooit veel heb gehad met relaties omdat men te veel wilt, maar dan vinden mensen je zielig en dan ga je onzeker worden maar ben daar inmiddels wel over heen gegroeit. Heb geleerd je word altijd in een hokje geplaats en over dat soort dingen denken is niet goed voor je :)

Ik plak nooit een label op iemand, al ontmoet ik morgen een meid en ze zegt een maand later tegen me maar, ik was vroeger wel een jongen.... maar dat kun je nu niet meer zien hoor! Zou dan wel eerst schikken natuurlijk maar daarna zou ik het accepteren. Dat is dan liefde je accepteert hoe ze is, en zij mij dan en dat weten een hoop in deze tijd niet wat echte liefde is, ze weten zelfs niet eens wat hun favoriete kleur bijvoorbeeld is ik bedoel kom op zeg  :wave:

Zelf doe ik altijd super veel moeite voor een andere,  maar de andere helaas niet voor mij. Maar daar leer je mee om gaan :)

Dank voor uitleg van je nickname trouwens :) vond je naam ook wel apart haha.

Nou hoop dat je hier vind wat je zoekt en nogmaals welkom :)!

Edewecht

Citaat van: Koloios op april 05, 2018, 12:22:07 AM

(...) maar het is enorm bevrijdend om in ieder geval te accepteren dat mijn gebrek aan seksuele interesse helemaal prima is. (...)


Kijk. Dat is mooi om te lezen.
Welkom Koloios. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Somebody someome

Citaat van: Luigi op april 05, 2018, 04:00:09 PM
Er is zeker veel en veel meer te doen dan seks! De maatschpij is gewoon te erg gebouwd op die dingen en als je er niet aan mee doet, of je wijkt af van dat bijvoorbeeld ben je een alien. Zeg maar eens tegen iemand op straat gewoon uit het niets als 24 jarige, ik heb nog nooit seks gehad


laatst op mijn werk gezegd dat ik als 26 jarige nog maagd ben ze reageerde vol verbazing. zaten echt te rekenen in hun hoofd hoe dat nou mogelijk was. . raar he die wereld

Luigi

Ja zeker.. mij is die vraag toen die tijd ook eens gesteld maar gewoon gelogen want wist dat als je daar maagd was dat je heel wat geeur en buitensluiting kreeg want die mensen waar ik mee werkte hadden het elke dag over seks en alles wat daar mee te maken heb.. vond het toen die tijd ook jammer dat dat alleen maar 9 van de 10x het gesprek stof moest zijn

Ace89

Welkom van nog een bioloog!  :D
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Koloios

Citaat van: Luigi op april 06, 2018, 10:59:22 AM
Ja zeker.. mij is die vraag toen die tijd ook eens gesteld maar gewoon gelogen want wist dat als je daar maagd was dat je heel wat geeur en buitensluiting kreeg


Ik snap dat dus echt niet. Van alle redenen om op iemand te zeuren is hun seksleven wel het laatste waar in aan zou denken. Naast dat het hen niets aangaat, natuurlijk. Werd die vraag dan ook echt direct gesteld?

Gezellig trouwens, al die biologen. Nu begin ik me wel af te vragen of al die mensen met shirts in ace-kleuren in mijn gebouw niet gewoon toeval waren. :D

Luigi

Ja gewoon direct van "Hoeveel mokkels heb jij gedaan? of ben je nog een maagd?" zo is het toen tegen mij gezegd paar jaar terug kan er nu wel om lachen om eerlijk te zijn
Maar ja dat heb je helaas als er geen vrouwen bij zijn, en alleen mannen want als er af en toe een vrouw voorbij kwam op onze werk plek dan waren ze muis stil en verlegen maar zodra ze weg zijn kwamen ze uit de kast  :schater: en was het oh lekker wijf joh, die wil ik wel ..... je vat hem vast wel  :wave:


Edewecht

Oh ja, Koloios. Je schreef 'free hugs!' Daar is Edewecht altijd voor in. Dus :knuffel: ! :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)