Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Informatie over de flyers.

Gestart door Ereinion, november 01, 2006, 07:22:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Zoals al eerder besproken hebben we een flyer gemaakt.


Als je flyers wilt hebben kun je het beste ChibiFirli een persoonlijk bericht sturen, want hij heeft ze in beheer.

Verder is in dit onderwerp ruimte om serieuze ideeen voor het verspreiden van de flyers te posten. Het vorige onderwerp over de flyer was te uitgebreidt geworden om te volgen voor alle nieuwe leden, dus blijf in dit nieuwe topic bij het onderwerp.  :flic:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

De kop is wel spannend: 'Sex ? Liever niet' Ik vind 'm humoristisch en geweldig ! En dan die voetjes eronder.. hi.hi.  ;D
Over de tekst over dat onderzoek in Groot Brittannië en Australië ben ik niet zeker. Ik denk na over een andere tekst..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Misschien een idee om ze naar GGZ instellingen te sturen via de mail? Als ze interesse hebben kunnen ze ze bestellen. Verder is het een idee om ze op scholen te verspreiden. Daar staan vaker zuilen met foldertjes. Over veilig vrijen bijvoorbeeld, nou en dan deze ernaast voor hen die helemaal niet willen vrijen. Daarnaast krijg je dan meteen dat mensen al rvoeg op de hoogte zijn van aseksualiteit. Maar goed, dit is waarschijnlijk wel een dure hobby zo. Ik weet ook niet of dat mogelijk is. Anders kun je erover nadenken om deze folders alleen neer te leggen bij sociale studies zoals verpleegkunde, SPW, SPH, geneeskunde etc. Dat zijn ook uiteindelijk de mensen die voorlichting kunnen gaan geven aan anderen die met dit probleem bij hen komen.

Ereinion

Citaat van: peter1963 op november 02, 2006, 07:02:05 PM
De kop is wel spannend: 'Sex ? Liever niet' Ik vind 'm humoristisch en geweldig ! En dan die voetjes eronder.. hi.hi.  ;D
Over de tekst over dat onderzoek in Groot Brittannië en Australië ben ik niet zeker. Ik denk na over een andere tekst..

Dat mag je zeker doen, Peter. Maar deze is al gedrukt, dus dan komt jouw tekst op de volgende flyer.  :wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

En ik ga mezelf eens streng toespreken en die flyers verspreiden!  :flic:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ik ga moeilijk doen en de juf uithangen ;D
In de tweede zin aan de rechterkant staat: 1% Onderschreef....
Volgens mij is die onderschreef met een kleine letter omdat de 1% daar al voor staat.

Er staat ook ergens "de meesten laat seks onverschillig", volgens mij moet dat omgekeerd gezet worden: seks laat de meesten onverschillig. Anders krijg je de betekenis dat seks niet op zoek gaat naar de meesten terwijl de meesten niet op zoek gaan naar seks...

*vraagt zich ondertussen af in welke staat ze vorige keer de folder gelezen heeft en of ze nu niet bekogeld gaat worden door andere AVEN-leden :-[*
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

#6
Nee hoor, Zonnekind, ik zal je niet gaan bekogelen.. ;D

Trouwens, ik zou het wel heel interessant vinden wanneer 'seks' naar mij op zoek zou gaan.. :D
Dat roept bij mij allemaal hilarische beelden op, zoals een naakte vrouw die hier op het parkeerterrein voor het gebouw en in het gebouw luid 'Peter' roepend rond aan het dwalen is, op zoek naar mij.. hi,hi... Dat zou ik hier nog jaren moeten horen..
Of 's avonds wordt er plotseling op mijn deur geklopt.. staat daar plotseling 'seks'in een uitnodigende pose, en grijnst naar mij met de mededeling: ik was naar jou op zoek..  :schater:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sammy

Alles ok, logo werkt zeer goed, slechts één opmerking:

"We denken dat aseksualiteit aangeboren is."

Is dat echt wat de meesten hier denken? Ik heb altijd de indruk gehad dat het de consensus was dat er geen éénduidige oorzaak bestaat voor wat AVEN onder aseksualiteit verstaat.

Of moet ik het zien als een soort lokaas? Zoiets als: "Wij geloven niet dat je ziek bent en moet worden genezen, wij geloven niet dat JIJ de fout bent van je aseksualiteit en je jezelf moeten veranderen. Wij geloven dat het onveranderlijk is: voeg je toe bij het AVEN-collectief en steek vol trots je middenvinger op naar de buitenwereld en roep: "Fuck YOU, not me!!" " Nou ja, jullie snappen me punt.  ;D

Dus euh.. hoe zit dat? Is het een fout in de folder, of denken jullie dit echt, of is het een soort gepolariseerd, hart-onder-de-riem-stekend statement?  ???

myra

ik weet persoonlijk niet of aseksualiteit aangeboren is. Ik denk dat dit bij sommige mensen wel zo kan zijn. ik heb in elk geval nooit interesse in  seks gehad, maar kan je dat aangeboren noemen? Er zijn ook mensen die maar tijdelijk aseksueel zijn, maar daarom niet minder aseksueel of die het op latere leeftijd worden, dus nee ik  geloof persoonlijk niet dat het altijd aangeboren is.

Sammy

Citaat van: Zonnekind op november 06, 2006, 07:15:13 PM
Ik ga moeilijk doen en de juf uithangen ;D
In de tweede zin aan de rechterkant staat: 1% Onderschreef....
Volgens mij is die onderschreef met een kleine letter omdat de 1% daar al voor staat.

Er staat ook ergens "de meesten laat seks onverschillig", volgens mij moet dat omgekeerd gezet worden: seks laat de meesten onverschillig. Anders krijg je de betekenis dat seks niet op zoek gaat naar de meesten terwijl de meesten niet op zoek gaan naar seks...

Dan speel ik effe directeur.  ;D
1. Klopt. Enkel met eenletterige afgekapte woorden ('s, 't) wordt de hoofdletter behouden, bij mijn weten.
2. Klopt niet. In het Nederlands mogen we in zulke situaties vrijelijk onderwerp en lijdend voorwerp omgooien. Bij zinnen in derde persoon blijkt dan uit de context wat de functies van de woorden zijn.

petra1963

Dan ga ik nu even klieren..  ;D

In de zin: 'de meesten laat seks onverschillig' is 'de meesten' volgens mij een meewerkend voorwerp, of een bijwoordelijke bepaling, en geen lijdend voorwerp.

Dus.. wie weet het ?  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sammy

Kliercountering  ;D

"De meesten" is antwoord op de vraag "Wie laat seks onverschillig?"
Nou ligt zinsontleding wel al 8 jaar of zo achter me, maar 'k dacht dat dat voldoende was om een lijdend voorwerp te spotten. Meewerkend voorwerp is het sowieso niet, dan moet je er 'aan' kunnen voorzetten. En waren bijvoeglijke bepalingen niet typisch zinsdelen met voorzetsels?

Zonnekind

Volgens mij is het fout, maar stel dat het toch juist is, dat WIJ weten dat de meesten nog altijd onderwerp is, dan gaan de toevallige lezers dat nog niet allemaal weten... ;)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

#14
Oké, de hele discussie over 'aangeboren aseksualiteit' staat nu bij vragen over aseksualiteit. (http://firli.studentenweb.org/aven/index.php?topic=644.0)
In dit onderwerp wordt alleen nog gepraat over wat we met de folders gaan doen. Opmerkingen over de flyer (inhoudelijk of over de opmaak) kunnen geplaatst worden in het andere onderwerp over de flyer. (http://firli.studentenweb.org/aven/index.php?topic=278.0)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.