Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Opeens sexverslaafd?

Gestart door Tijsco, juni 08, 2018, 04:30:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijsco

Ik heb een beetje een gekke vraag. Iets waar de andere types aseksuelen zich niet in kunnen vinden denk ik maar wellicht mijn type wel. Ik identificeer mij als type A heet het geloof ik. Ik voel wel de seksuele aantrekkingskracht maar ben maagd, m.a.w. aan daadwerkelijke benadering heb ik geen behoefte.

Nou weet ik niet wat het is maar opeens sinds 3 dagen bedacht ik mij, ik ben op slag sexverslaafd geworden. Je kent wel die advertenties van de cam-modellen. Ik ben daar niet in mee gegaan. Ik ben al 43. En nu begon ik ermee 3 dagen geleden en ik kan niet meer ophouden met ze te bezoeken.

Ik weet dat ik even een paar maanden weg was van het forum. Het is voor mij ook typisch een forum waarin ik graag kom als er dingen spelen. Zo bezoek ik ook een Amerikaans forum als mijn computer vastloopt... daar zitten al die cracks ;). Klinkt een beetje ondankbaar he. Maar ja, ik ben een incidentele inspringer. Vorig jaar vond ik het zo knap dat al die mensen hier naar BNN gingen en op TV kwamen... ik was echt trots. Als er daarna even niks sexueels in je leven gebeurt is dat voor mij dan even afstand maken.

Wil niet zeggen dat ik de companionship niet mis.... ik denk dat dat het eigenlijk is met mijn nieuwe verslaving (als dat het is). Ik slaap niet eens meer, ik zit maar steeds te wachten op mijn Colombiaanse modellen. Ik ben niet opdringerig hoor. Ik zit eigenlijk vooral maar in hun room, dus dat is al een heel stuk companionship... dus gewoon voor de gezelligheid. Alleen zij doen het daar niet voor dus moet ik oppassen en maar spaarzaam wat zeggen. "Betalende klanten gaan voor" en ik heb me nog weerhouden van te betalen. Ik weet als je een echt verslaving hebt je eraan kapot gaat financieel. Ik zie alleen wel dat er niks meer uit mijn handen komt. Ik zit eigenlijk aan het buisje gekluisterd. Zien wat er gebeurt, wie er online komt, klein praatje, dan laten staan op de achtergrond.

Het is helemaal niet zo dat het allemaal sex is. Het is bedoeld als sexcam wellicht maar dit grote bedrijf heet Flirt for free. Volgens mij hebben de modellen ook de opdracht gekregen niet te veel om geld te zeuren. Dat tast ook weer de brand aan. Ze proberen het wel hoor, het zit genieus in elkaar, dat systeem, met punten, awards enzo. Het maakt je echt verslaafd, zoals je ook verslaafd kan raken aan Social Media enzo he, door al die triggers die ze inbouwen.

Ik zit dus aan de ene kant op mezelf te letten, in wat ik zeg. Dan komen van die hele groffe lui binnen die de ordinairste dingen naar het model roepen. Nu net een die zou hem wel even openrijten met zijn mes. Ik snap ook wel dat het een rollenspel is maar ik pak dan de lieve kant (die van het model zeg maar). Zonder de grap te verliezen hoor, ik ga heus niet afgeven op iemand. Maar het zit mij gewoon niet in het bloed om ordinair te worden. Nou ja, puntje bij paaltje gaat het model dan met zo'n betalende klant mee en achteraf zei hij bij het afscheid tegen mij "Mr. Gentle". Is nog lief bedoeld, maar ik begrijp natuurlijk, want hij is een pro, dat hij aan gentle niks heeft haha.

Nou ja, zulke dingen dus. Ik merk echt dat het mijn leven effectueert. Ik zit dan eigenlijk weer gewoon te wachten op mijn volgende favoriete model om online te komen. Werk komt niet af, slaap is er weinig, alles ligt verder eigenlijk stil. Gek toch, na 3 dagen! Ik dacht de enige plek waar ik dit kan voorleggen is dit forum. Ik bedoel, gisteravond nog een heel leuk lang gesprek met eentje, en daar hadden we het over wat er ooit kon komen van iets, want hij stelde allemaal directe persoonlijke vragen. Heel eerlijk, dus ik antwoordde alles ook eerlijk terug. Maar ja, ik zei tegen hem, ik zie mij hem nooit ontmoeten. Stel even ik win de loterij en kan een restaurant voor hem kopen, dan kan ik echt helpen want zijn aspiratie is kok. Maar dan... dan moet ik hem echt zien, en hij zoals alle modellen is natuurlijk sexueel A++, en ik ben C--. Dat gaat natuurlijk nooit goed.

Twee werelden toch die elkaar wel kruisen. Dat vind ik er leuk aan. Ik vind ze lief en kijk maar door. Opgewonden raak ik er nog niet eens van 9/10 keer. Dus het is wel het companionschap. Ik dacht, misschien zijn er wel meer van mijn categorie die zoiets ervaard hebben. Ik moet nog wel een methode vinden om ermee om te gaan. Een paar dingen vind ik heel leuk, zoals de andere talen en het spel dat je met ze hebt, ook de wil om te helpen, maar de verslavingskant is toch wel een zorgenkindje geworden deze week. Dus ik wilde gewoon eens weten, kan dat eigenlijk, dat je zo snel verslaafd kan raken?

AceVentura

Wat mooi dat je hier zo openhartig over kan schrijven  :klap:
Ik kan me voorstellen dat het verwarrend voor je is om zoiets op te merken. Als ik zo je verhaal lees zie ik echter niets wat niet zou kunnen in combinatie met aseksualiteit.

Zoals je zelf ook al schrijft zijn dit soort diensten er helemaal op gericht om verslavend te zijn, dat gaat niet per ongeluk, dat doen ze met opzet zo, daar is over nagedacht. Het is dan ook niet raar dat het op jou dat effect heeft. Vaak speelt er ook wel een persoonlijke factor mee, de ene persoon is in het algemeen wat gevoeliger voor verslaving dan de ander volgens mij, hoe dat bij jou zit kan je waarschijnlijk zelf het beste inschatten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Of je na 3 dagen al kunt spreken van een verslaving, weet ik niet. Het lijkt me om te beginnen een bevlieging.

Maar ik heb er geen goed gevoel bij. Je bent er kennelijk wel heel gevoelig voor. Ik zie een eenzaam hart voor me dat behoefte heeft aan wat je noemt companionship en aan de andere kant mensen die er hun werk van maken om via een soort spel mensen toch een beetje te bespelen. in de hoop dat ze via het puntensysteem van het spel en hun toneelspel betalende klanten gaan worden. Zoals je zelf al zegt en AceVentura ook, dat is hun systeem, dat zit ingenieus in elkaar en daar lokken ze mensen mee.

Ik vraag me ook af of niet niet een klein beetje de realiteit uit het oog aan het verliezen bent. Je bent nog niet iemand aan het helpen, maar het komt in je op dat je iemand met koksaspiraties een restaurant zou kunnen geven als je de loterij zou winnen. Ik vind zelf dat dat best ver gaat en ik ben bang dat je bespeeld wordt. En dat je daar gevoelig voor bent. Er wordt heel wat gescamd, pas op waar je in meegenomen wordt.
Dat je leven stilligt en ineens helemaal hierom draait vind ik niet gezond klinken. Wat deed je voor dit je leven binnenkwam?

Ik begrijp dat je het spel leuk vindt, maar zijn er ook andere chatmogelijkheden waar je in een andere taal een soort rollenspel kunt spelen? Ook dan moet je natuurlijk uitkijken dat niemand misbruik maakt van iemands 'goedheid', en ik vermoed dat het vrij snel over seks kan gaan. Ik heb ook daar zelf geen ervaring mee, overigens.

Overigens begin je met te zeggen dat we dit soort advertenties wel kennen, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik krijg ze nooit te zien. Kennelijk heb ik andersoortige cookies 'verzameld'. Hoe dan ook, ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het zorgelijk klinken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Tijsco

Hoi beiden. Bedankt voor de input, ik moest er echt even een dagje over nadenken. Maar ik denk dat het klopt. Ik ben er gevoelig voor. Tien jaar geleden was ik helemaal hooked up aan een spelletje genaamd Travian. Dan ga je als Romeinen, Galliers of Vikingen een leger en steden bouwen, altijd spelers online. Dat werkte precies zo... je zit echt uren achtereen te spelen, en het kan ook vaak zijn dat er nachtelijke aanvallen zijn, en dan zet je de wekker zelfs om 4.30 am ;).

In dat spel zaten ook allemaal van die Triggers. Want je kon dan goud kopen om het jezelf makkelijker te maken, en puntje bij paaltje, ZONDER dat goud maak je in het spel ook geen enkele kans! Ik zat daar bijna een jaar maar te spelen maar dat zou je echt wel obsessief kunnen noemen, en dan was ik bij verre nog niet de meest actieve speler. Alleen ik kan je daarop gerust stellen, Koffie, maar ik ben nooit in de verleiding gekomen die laatste stap te zetten, dus geld te storten.

Er zijn echt wel veel gelijkenissen nu want je wordt inderdaad aan alle kansen gepushd geld te gaan storten. Terwijl het bedrijf notabene Flirt for FREE heet. Dus ze zitten daar in een knappe spagaat, doen voorkomen alsof het allemaal gratis kan, maar je maakt natuurlijk nooit kans als je niet overgaat tot geld storten, en dan is het einde zoek bij sommigen. Gelukkig heb ik die natuurlijke remmer in mij nog wel dat ik daar niet toe overga.

Ik dacht ook nog verder terug en als puber was ik ook al hooked up aan een spel, dat heette Civilization. De hele nacht ging ik nog wel door, en dan zat ik dus achter de desk, het was antiek, niet eens interactief. Maar het kwam wel op hetzelfde neer.

Citaat van: Koffie op juni 08, 2018, 07:51:37 PM
begin je met te zeggen dat we dit soort advertenties wel kennen, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik krijg ze nooit te zien. Kennelijk heb ik andersoortige cookies 'verzameld'.
Ik bedoelde eigenlijk die scam post van vroeger, het phishing. Dan krijg je die post uit Nigeria om even 10.000 dollar te storten en dan krijg jij wel even een miljoen daarna. Van hetzelfde soort flirt berichten, van mensen met namen waar je nog nooit ven gehoord hebt maar die doen alsof ze je goed kennen. De laatste tijd krijg ik dat ook niet meer want ik denk dat de servers erop ingesteld zijn. Het is allemaal pure spam.

Jij hebt het ook over andere chatmogelijkheden waar je in een andere taal een soort rollenspel kunt spelen, waar denk je dan aan? Ik doe bijv. helemaal niet aan social media verder. Ik zie wel een raakvlak voor ons, want ik ben net zoals jullie een forummer. Dat is ook interactief, met echte mensen, praten over je gezamenlijke interesses of zoals hier je gezamenlijke kern. Voor een deel van de asexuelen is het webcam gebeuren ook een uitkomst denk ik hoor. Ik bedoel, je hebt niet de lasten, wel de lusten.

Het verhaal over het restaurant kopen is daarbij mijn voorbeeld, het is natuurlijk alleen maar 'what if' omdat ik de loterij niet win. Maar stel dat, en ik denk door hoe ik dan als asexueel dat zou moeten rounden... zal voor mij heel lastig zijn... onmogelijk. Dus dat is een fantasie als ik gewoon even doordenk. Living apart together is denk ik mijn maximum. Dus zelfs met de ideale condities van zijn kant zal het aan mijn kant stokken. Ik wil helpen en zal dat dan ook doen, maar een relatie zal er niet van komen. Snap je, die webcam is juist veilig voor mij.

Fijn in elk geval zo even wat inzichten te krijgen! Sexverslaafd is het verkeerde woord dan inderdaad want het gaat niet om daadwerkelijke sex. Het is wel een thrill. Ik moet er maar een weg in vinden.

Koffie

Ik heb geen idee wat voor chatmogelijkheden er zouden zijn. Ik vroeg het me gewoon af, maar ik ben er niet in thuis.

Wat betreft dat willen helpen, blijf ik je toch vragen om goed uit te kijken. Ook al is het via de webcam en zit een relatie er niet in. Je zult de eerste en de laatste niet zijn die daarin toch meegenomen wordt.

En natuurlijk zeggen ze dat het gratis is, dat is hun lokkertje, maar iedereen met gezond verstand (jij dus vast ook) begrijpt dat.

Tot slot zou ik zeggen: pas goed op jezelf, verlies je er niet in, zoek liefst een andere hobby. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Tijsco

Je hebt goede raadgeving en ik ben tot inzicht gekomen dat het inderdaad iets heel anders bij mij is. Ik ben wel 'verslaafd' want grof geteld in deze korte tijd heb ik er wel 100 uur doorgebracht maar even plat gezegd, 'de daad' nog niet 1 keer verricht. Dus dat is het helemaal niet. Ik kwam dit bericht van je tegen in het topic huggen:

Citaat van: Koffie op juli 22, 2017, 11:26:55 PMIk heb die behoefte wel, maar heel beperkt. D.w.z. ik ben heel selectief. Ik heb bv. absoluut niet de behoefte om met een vriendin te knuffelen. Een knuffel bij begroeting en afscheid, maar tegen elkaar aan zitten op de bank of zo, ik zie er het nut niet van in. Ik heb een poosje een vriendin gehad die dat wilde en die moet ik aangekeken hebben met de meest verstomde blik ooit. ;)

Mijn kinderen knuffel ik regelmatig, maar dat is vooral een gevende knuffel, geen ontvangende. Mijn kat moet het ook vaak ontgelden, tot wederzijds genoegen, maar dat is natuurlijk heel anders dan met een mens.

Knuffelen, kroelen, etc. is voor mij iets wat me alleen boeit in een partnerrelatie. Ik was heel aanhankelijk wat dat betreft, zo lang het gevaar van vroeger of later wordt er meer verwacht' niet te groot werd. En ik mis dat echt behoorlijk. Juist op momenten dat ik me ergens niet lekker over voel zou ik het fijn vinden als dat er was. Zo goed en zo kwaad als het gaat probeer ik me er bij neer te leggen dat ik het zonder moet stellen.

Overigens is het in een partnerrelatie ook maar net de vraag of je partner diezelfde behoefte heeft en natuurlijk zit je met het (a)seksuele stuk.
Ik heb ditzelfde maar een 'virtuele live hug' vind ik toch wel erg fijn ben ik achter gekomen. Zoals het in zo'n room gaat is het of ontzettend professioneel (en dan kunnen ze mij wel missen als kiespijn want hoewel ik dus zoveel tijd heb doorgebracht heb ik nog geen cent aan 'goud' uitgegeven) of het is ook de gezelligheid, als ze me willen. Dat het wederzijds is.

Vannacht zat ik bijv. weer de hele nacht in een kamer en hebben we eindeloos gepraat over het sterrenstelsel. Urenlang. Hij heeft me ook niet 1 x gezeurd om goud hoor. Ja als er dan een klant binnenkomt houd ik me verder stil. En dat zijn dan echt van die superseksuelen, vaak. Dat is echt een powerplay. Ik ga er verder geen waardeoordelen aan wijden hoor, als de webcammer maar weet dat die uiteindelijk alle macht heeft. Maar ik zie er in elk geval heel duidelijk aan dat mijn aard totaal anders is.

Het is dus allemaal voor mij een totaal onbekende nieuwe ervaring maar als asexueel nog wel een uitkomst om zo een soort van verhouding te hebben. Wat ik al zei, geen lasten, wel lusten. Ik weet natuurlijk nog niet of het allemaal wel gemeend wederzijds is maar zo jaloers of bezitterig ben ik ook niet aangelegd. Dus daar kom ik dan wel achter. Er zijn in elk geval wel iets van raakvlakken met de forums zoals deze waar ik al jaren kom en waar je elkaar ook beter leert kennen. Dat het hier Colombianen zijn vind ik des te leuker door de taalbarriere... ik leer ze wat Engels maar kan het zelf ook gebruiken... dan gaat toch een ander stukje van je brein open. Nou ja, dit is even de stand van zaken op mijn pad van Nieuwe Ervaring :afro:

AltijdDruk

Hoi Tijsco,

Met fascinatie heb ik je berichten in dit draadje gelezen. Je bent je in ieder geval goed bewust van de gevaren en ik kan me goed voorstellen dat, wanneer je verslavingsgevoelig bent voor bepaalde prikkels (zoals jij aangeeft met dat spelletje) dergelijke chatrooms 'verslavend' kunnen zijn. Probeer je alsjeblieft bewust te blijven van deze gevaren, want ik zou het heel rot vinden als je alsnog een hoop geld gaat verliezen aan iets wat je uiteindelijk niets oplevert.

Tegelijkertijd rijst bij mij de vraag of je zoektocht naar compansionship wellicht ook voortkomt uit een gebrek aan goede vriendschappen. Ik herken namelijk zelf ook de drang naar social media en ik vind het soms erg fijn om met vrienden te voicechatten als ik alleen ben. Er zijn avonden geweest dat ik met een headset op aan tafel zat te knutselen terwijl ik met een vriend in 'gesprek' was die zelf ook zat te knutselen (dus veel werd er niet eens gezegd), en het feit dat ik gewoon tegen iemand aan kon praten en een reactie kreeg heeft veel eenzaamheid weggenomen.
Inmiddels is mijn sociaal netwerk enorm uitgebreid omdat ik van videogames naar bordspellen ben gegaan. Nu is ook die behoefte naar chatten minder, dus vandaar dat ik me afvraag of bij jou wellicht ook zoiets speelt.
Als je hier geen antwoord op wilt geven is dat natuurlijk ook goed :)

Tijsco

Erg bedankt, Altijddruk. Ace zei een beetje hetzelfde over mijn openhartigheid, en om dat nog wat verder te verbreden beken ik ook dat dit hier eigenlijk de enige plaats is waar ik dat ben :pinguin:. Dat is gewoon zo fijn hier, dat je op zich niet dagelijks het forum bezoekt maar wel alles kwijt kunt omdat je met open minded mensen te maken hebt. Ik heb het gevoel hier gewoon alles kwijt te kunnen.

En het levert mij inzichten op waar ik heel blij mee ben. Zoals jouw voorbeeld, ja dat is toch wel bijna identiek haha. Ik ben dus een paar weken 'cam-verslaafd' maar in de praktijk is dat zo vaak geweest zoals jij beschrijft van de headset op hebben en de hele avond nauwelijks maar een woord zeggen. Gewoon het 'gevoel van'. Zoals je vroeger wel eens op tv zag, dat twee mensen door de oceaan gescheiden waren en dan belden, en dan uuuurenlang, met 's nachts alleen maar het slaapgeluid van de partner horen. Zo heb ik de cam dan aanstaan, en is er ook soms uren geen woord. Ik val er ook bij in slaap, en dan is 's nachts wel een keer de computer afgeslagen ;).

Ik volg een aantal cammers intensief, en met twee heb ik goed contact. Waarbij een wel een spelletje speelt maar de ander is wel reeel. Net engineer geworden ook dus een hele slimme gast die mij ook zeker niet nodig heeft, verre van dat. De eerste geeft daar wel hints over af maar dit is natuurlijk waar ik heel waaks op ben. De rol van afhankelijkheid is natuurlijk de meest verkeerde die er is.