Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Peter1963 Fanclub

Gestart door pinky, november 05, 2006, 11:24:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petra1963

Hij heeft me Prednisontabletjes gegeven voor een week, gisteravond heb ik de eerste ingenomen en vanochtend de tweede. Ik ben inderdaad wat minder benauwd, dus het helpt wel. En hij heeft mij ook een neusspray gegeven voor mijn neusverkoudheid, hopelijk helpt dat ook. Ik ben wel doodmoe van alle dagen benauwd zijn en het slechte slapen 's nachts.
Het goede nieuws is dat ik  vandaag ook weer naar de fysiotherapie ben gegaan waar ik nu al drie weken loop. Dit voor een betere conditie en om af te vallen.. Twee keer per week een half uurtje, en dat probeer ik vol te houden, ondanks de astma problemen en de benauwdheid.. Ik zat er vandaag een kwartier op een fiets, en 10 minuten op een roeiapparaat. Dus dat is heel wat !
En: ik was het afgelopen halve jaar behoorlijk aangekomen door de medicijnen die ik gebruikte vanwege mijn angststoornis. Ik was in een half jaar 18 kilo aangekomen, van 100 kilo naar 118 kilo. Terwijl ik niet meer at, zelfs minder.. Nou ja, dat kon natuurlijk niet, en in overleg met mijn psychiater ben ik andere middelen gaan gebruiken. Dat blijkt nu te helpen.. in een maand ben ik nu 4 kilo afgevallen, hebben we vanmorgen bij de diëtiste geconstateerd: van 118 naar 114 kilo. In het dagelijks leven voel ik er niets van, maar het geeft wel aan dat ik op de goede weg ben.. De komende maand weer 4 kilo er af ! :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Je bent goed bezig, Peter! Hopelijk voel je ook al erg snel de effecten.

:cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

FlowerPower

Veel beterschap Peter! xx

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Vandaag ging mijn scootmobiel weer kapot.. GRR ! Er was hier in Nijmegen een studiedag vanuit de stedelijke Raad van Kerken over geloof en spiritualiteit in Nijmegen. Ik wilde er graag heen, had mezelf er al ruimschoots op tijd voor opgegeven. Iets voor 10 uur zat ik dus in mijn scootmobiel, op weg naar de stad. Het was wel koud buiten, dus ik moest vrij snel plassen. Onderweg is er een benzinestation met wc, dus ik dacht: ik stop daar even, die een plasje en rijd weer door. Zogezegd, zo gedaan, dacht ik. Ik reed naar het benzinestation, zette de scootmobiel uit, deed mijn plasje en vervolgens wilde ik weer wegrijden. Maar: niets, er gebeurde helemaal niets. De scootmobiel sprong niet opnieuw aan. Dat ding heeft een electromotor op accu's, het hele electrische systeem deed het niet meer. Alle lampjes en het hele bedieningspaneel waren dood. GRR ! En dat op 700 meter van mijn  huis.. :(
Ik dacht: wat nu ? Ik heb eerst de Regiotaxi geprobeerd, maar die wilden mij niet vervoeren. De straat waar ik stond kwam niet in hun computersysteem voor, dus ze wilden mij niet vervoeren. Huh ? De naam van de straat en het nummer van het huis hingen recht voor mijn gezicht aan een muur, maar de straat bestond niet, hield de typiste vol. Uiteindelijk kwamen we er op uit dat we de naam van een zijstraat op zouden nemen, 20 meter verder. Toen zat ik dus al ruim 20 minuten aan de telefoon in de kou, in de wind, te stoeien met onwillige telefonistes en op wat grotere afstand incompetente software.
Maar toen was ik er nog niet, want toen kwam de volgende smoes om mij niet te willen vervoeren: mijn scootmobiel was STUK ! Ja, ja, de electriciteit was uitgevallen, maar als je zo'n apparaat in zijn 'vrij'zet, kun je hem zo ieder busje inschuiven. Weet iedereen. Maar dat telde niet, want de scootmobiel was stuk dus lieten ze mij daar gewoon in de kou staan.De smoes was dikt keer dat de chauffeur van het busje dat mij zou moeten vervoeren, mij en mijn scootmobiel niet wilde vervoeren. De hufter.
Afijn, dan sta je alsnog weer een kwartier buiten in de kou en in de wind. Ruim een half uur later dus, een hoop geld verbeld met mijn mobieltje, maar hulp: nee. Dat zat niet in het systeem van de Regiotaxi. Ik moest het zelf maar oplossen, werd mij tussen de regels door gesuggereerd.  Met dank aan de niet bestaande service van de Regiotaxi.
Toen moest ik verder op zoek.. hoe nu verder ? Ik heb toen de leverancier van de scootmobiel gebeld. Die meisjes waren uiterst behulpzaam, maar de dichtstbijzijnde monteur was met een klus bezig 20 kilometer verderop. Maar: zodra hij daar klaar was zou hij naar mij toekomen. In ieder geval deden de meisjes aan de telefoon niet moeilijk toen ik aangaf waar ik stond met mijn scootmobiel, in hun computersysteem was dat punt a) direct te vinden en b) goed op te slaan. Toen begon het grote wachten.. weer een uur buiten in de wind en in de kou gewacht, maar toen kwam eindelijk het busje van de reparatieman. :)
Die haalde mijn scootmobiel uit elkaar, probeerde het electrische systeem en concludeerde: tja, die is goed kapot. Die kan ik hier niet repareren. Die moet mee naar de werkplaats. Er was blijkbaar een electrische kabel doorgebrand.. Hoe dat kan, weet ik ook niet, ik heb er niets bijzonders mee gedaan, met die scootmobiel.
Maar: hij ging me niet in zijn busje even thuis afzetten. Dat mocht hij zogenaamd niet volgens de regels. De lul.Ik moest het zelf maar uitzoeken, was opnieuw de boodschap. e laten je als gehandicapte en chronisch zieke dus gewoon staan, in de wind en in de kou !  Dus ik strompelde met veel moeite naar de dichtst bijzijnde bushalte. Gelukkig kwam daarna een bus, die mij snel naar huis terug bracht:)
Maar vervolgens ging het vanmiddag dus helemaal niet goed met mij: ik was onderkoeld geraakt in de twee uur dat ik had staan wachten.. En mijn astma aanvallen, die juist afgelopen nacht minder waren geworden, namen vanmiddag sterk in heftigheid toe. Dus ik ben niet meer naar de studiebijeenkomst geweest, helaas !
Hoe nu verder ? Tja, begin volgende week zal de leverancier of mijn scootmobiel terug brengen, gerepareerd, of een leenscoot komen brengen. Ik ben benieuwd:(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Lama

Zo, dat sucks! Je mag mij volgende keer ook wel bellen hoor. Als ik niets anders te doen heb, ben ik er binnen een half uur. Dat scheelt alweer zoveel. Ik kan alleen je scootmobiel niet meebrengen...

Zonnekind

Kan je hier nergens een klacht voor indienen? Of een lezersbrief naar kranten en tv en magazines sturen. Dat ze zoiets maar in het nieuws brengen. Hoe schandalig ze omgaan met zulke situaties.

Ik hoop in ieder geval dat het snel terug betert met jou, nu je lekker warm binnen zit, kan je lichaam terug wat rusten. :knuffel:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Dutchamoeba


petra1963

Inmiddels ben ik weer opgewarmd, en wat minder boos. De klacht heb ik ingediend, ik ben benieuwd of ik nog wat hoor..
Verder: de scootmobiel is vanmiddag gerepareerd weer thuis gebracht. Snel he ? :) Het viel mij alles mee.. Het bleek inderdaad een kabel te zijn, die was doorgebrand. In de landelijke werkplaats hebben ze er een nieuwe kabel op gezet, en nu doet hij het weer, Gelukkig.
Maar voor mijzelf had het muisje fysiek nog wel een staartje.. ik was vanmiddag nog zo moe en benauwd dat ik zowel de fysiotherapie heb afgebeld, als de vergadering van Repaircafe Nijmegen. GRR ! Maar ja, het ging echt niet..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

 :(
Maar wel fijn dat je scootmobiel zo snel is gerepareerd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

ja, heel fijn dat het terug in orde is!

Zonnekind

Alles komt weer goed, langzaam maar zeker :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Brummetje

Jij maakt zoveel dingen mee Peter. Je hebt zoveel pech in je leven en dat vind ik verschrikkelijk. Ik gun het je zo dat het nu eindelijk eens echt goed gaat en goed blijft gaan met je.

Ik wens je veel sterkte, geluk en liefde toe. :knuffel:
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

petra1963

Dank jullie voor jullie lieve reacties.. Ik vraag mezelf ook wel eens af hoe ik in dat alles overeind blijf.. Maar toch lukt het me steeds weer, gelukkig.. Inmiddels ben ik ook weer van de astma af, dus dat scheelt.. :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)