Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Peter1963 Fanclub

Gestart door pinky, november 05, 2006, 11:24:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petra1963

Ik ben weer min of meer beter ! Hoera ! Dank jullie voor jullie steun !  :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

pinky

Ja, dat is goed om te horen!  :cake: ?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Gelukkig maar! Heb je ook echt wat aan onze virtuele  :knuffel: ?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ja, die virtuele  :knuffel: doet me goed, in zo'n situatie.
Het basistrauma is ( op het niveau van mijzelf van een jaar of 3 a 4) 'er is niemand en er komt niemand'. Je moet weten dat ik de dag na mijn geboorte in 1963 al naar het Academisch Ziekenhuis Leiden vervoerd ben, en daar vervolgens 6 maanden gelegen heb. Terwijl mijn ouders maar 1 x per week een uurtje op bezoek  mochten komen. Daarna ben ik tot mijn  zesde jaar draaideurpatiënt geweest. Het trauma werd dus keer op keer herhaald. Ik lag daar als babay, peuter en kleuter zonder dat er naar mij omgekeken werd, op de medische kant na dan. Ergens in mij is er in die jaren een soort vertrouwensbruek ontstaan, op heel fundamenteel niveau. Waarbij het gevoel meespeelt: 'ik lig hier maar, ik lijdt, en niemand interesseert het een barst'. Dat zijn mijn woorden nu, maar dat dekt redelijk het gevoel toen.
In de paniekaanvallen breekt het psychische litteken weer open. En breekt de vertrouwensbreuk weer open. En dan barst bijna in letterlijke zin de hel weer los, van binnen. En wanneer dan mensen wel mee leven, nu, doet dat mij heel goed. Niet alleen mij als volwassene, maar ook het kind van 3 a 4 jaar oud, dat feitelijk zo lijdt. Dat als het ware nog steeds, ondanks dagelijkse medicijnen, psychotherapie en psychiaters in een soort 'permanent nachtmerrie' leeft. Die virtuele knuffels bereiken echt ook dat kind wel, ja. En wanneer het litteken dan weer langzaam sluit, na 72 uur of langer, dan nemen de symptomen af en kan ik langzaam weer 'normaal' functioneren.

Afijn, hopelijk heb ik het nu weer voor een tijdje gehad !  :wave:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Dat hoop ik ook voor je. En omdat het zo helpt  :knuffel: voor de 3 á 4 jarige Peter  :)

Tempesta

 :knuffel: voor de Peters van alle leeftijden :D.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Thiotric

Een permanente breedbandverbonden transmissielijn voor  :knuffel:-transport geinstalleerd! ( versie 0.01.1beta)
Mag ik even vragen wat een draaideurpatient is Peter, hier gebruiken wij dat woord niet denk ik...? ( en je verhaal wou ik nou echt wel graag volledig begrijpen).

Citaat van: peter1963 op november 17, 2006, 04:39:06 PM

Afijn, hopelijk heb ik het nu weer voor een tijdje gehad ! :wave:

Khoop dat "een "tijdje" vanaf nu zo ongeveer een eeuwigheid mag duren ( en met zonnekinds uitleg over selffalafel prophecie ( beter helemaal mis schrijven, dan zie je niet dat ik woord niet geschreven krijg ;) ) moet dat wel goed komen als we hier allemaal effe ferm gaan positiv vibes doorstralen ! ( op quantummechanisch vlak lijkt me dat geen enkel probleem !) Baat het niet , het schaadt ook niet zo ik denken !  :knuffel:
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

petra1963

Hoi Thiotric,
Met 'draaideurpatiënt' bedoel ik iemand die het ziekenhuis bij wijze van spreken nog niet uit is voor het ene onderzoek, de operatie, de opname enzovoort of hij komt al weer terug ( moet al weer terug) voor het volgende onderzoek, operatie, opname enzovoort. Het gaat als maar door.
Het is in Noord Nederlands een redelijk gangbare uitdrukking. Hoe heet zo iemand ( of zo iets) in Vlaanderen ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

We kunnen de fanclub beter Peter's knuffel-corner noemen  ;)
:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Hmmmmmm... knuffel je nog even door ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

 :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Van mij voor jou. Als het dan toch een  :knuffel: corner wordt... :)