Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ringen

Gestart door Wizz, januari 11, 2019, 05:30:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bubble

Citaat van: Wizz op januari 14, 2019, 10:22:56 PM
Ik bedacht me dat ik het helemaal voor mezelf doe, dus dat ik er ook niet aan anderen mee hoef te laten zien wat het betekent.
Dat dus! Voelt fijn en zelf-accepterend. Kostbare gevoelens
Anders goed is ook goed

Atlantis

Mooie gedachte Wizz.... en uhhhh.... dat wordt de 23ste februari ringen bekijken  ;D
I solemnly swear that I am up to no good...

Koffie

Veel plezier ermee. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Samoth

Ohhh, Wizz. Wat naar en tegelijk vast ook wel wat rustgevend. Heb je over de reden van jullie scheiding wat naar anderen toe gecommuniceerd? En vervolgvraag daarop; heb je er met je schoonfamilie over kunnen hebben? In ieder geval is het een heel sterk streven om met je man nu als vrienden verder te gaan. Als jullie er allebei zo in staan, dan gaat dat vást goed komen. Want ik weet zeker dat waar liefde zat, (andersoortige) liefde zal blijven zitten. Uit elkaar gaan om elkaars wensen te respecteren, kan juist een hele mooie en pure vorm van liefde zijn. Het heeft iets altruïstisch.

Mijn eigen scheiding was om dezelfde reden als die van jullie, maar ik wist/begreep toen nog niks van (mijn) aseksualiteit, ik had enkel een zeer drukkend gevoel van schaamte, onbegrip (voor mezelf) en frustratie. Ik weet nog dat mijn ex en ik troost zochten en vonden bij elkaar. Bijna wat surrealistisch, zeker voor de omgeving; mensen die flabbergasted waren dat zo'n ogenschijnlijk fantastisch stel uit elkaar ging en toch nog liefdevol met elkaar om bleef gaan, ondanks zoveel. Want wat was er dan mis, kregen we vaak als vreeg. Ik kwam/wij kwamen niet verder dan wat oppervlakkig 'uit elkaar gegroeid' antwoorden. Die scheiding is reeds zo'n jaar of vijf/zes geleden, maar pas sinds zo'n driekwart jaar ofzo weet ik van (mijn) aseksualiteit en heel recent heb ik het aan mijn vader en zusje (en zwager) verteld. Zo kon ik (eindelijk) ook hen wat begrip brengen over wat nu de daadwerkelijke reden van onze breuk was. Dat met die breuk de liefdevolle gevoelens voor elkaar niet weg waren. Dat die mogelijk zelfs wel altijd zullen blijven. Enkel geen fysieke/seksuele gevoelens.

De bruidegom van een oud-collega van me had zijn ex als getuige bij hun huwelijk. Hechte vriendschap tussen twee ooit-geliefden kan dus prima blijven bestaan, als alle partijen er maar fatsoenlijk en relxt mee omgaan. Zelfs al worden er her en der in de omgeving vast en zeker wat wenkbrauwen gefronst. Maar ik vind het dan eerder bekrompenheid van die wenkbrauwfronsers dan van de mensen die seksualiteit en (platonische) liefde prima los van elkaar kunnen zien.

Wat betreft die ring; prachtig dat je je trouwring als het ware hebt 'verweven' in een voor jou goed voelende ring. Deel lekker jouw gedachtes daarover met wie je dat wilt en ook gerust niet met wie je dat niet wilt. Misschien zelfs is het wel makkelijker over (je) aseksualiteit praten en uitleggen als er naar je ring gevraagd wordt. Het komt mij over alsof je -hoe kut ook- wel vrede met de situatie hebt. Dat zal je dan zeker met het oog op de toekomst gaan helpen. Sterkte en succes!

Wizz

Citaat van: Samoth op januari 15, 2019, 12:46:33 AM
Heb je over de reden van jullie scheiding wat naar anderen toe gecommuniceerd? En vervolgvraag daarop; heb je er met je schoonfamilie over kunnen hebben?

Nee, nog niet... Dat wordt nog een dingetje.

Citaat van: Samoth op januari 15, 2019, 12:46:33 AM
Misschien zelfs is het wel makkelijker over (je) aseksualiteit praten en uitleggen als er naar je ring gevraagd wordt. Het komt mij over alsof je -hoe kut ook- wel vrede met de situatie hebt. Dat zal je dan zeker met het oog op de toekomst gaan helpen.

Ik heb zeker vrede met de situatie. De storm is uit mijn hoofd en ik ben ontzettend opgelucht dat die hele spanning rondom seks voor mij voorbij is. En wat je zegt, liefde zal er blijven. Haha, als ik van mezelf dit had gelezen een paar weken geleden had ik het niet geloofd.

Citaat van: Atlantis op januari 14, 2019, 10:27:52 PM
Mooie gedachte Wizz.... en uhhhh.... dat wordt de 23ste februari ringen bekijken ? ;D

Geen vervelende bezigheid! :cheerleader: