Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Forum Update?

Gestart door Erik7494, januari 20, 2019, 11:19:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik7494

Vraagje die hier misschien al eens eerder is gesteld: Wordt het niet eens tijd voor een software update? Ik weet niet precies hoe het technisch geregeld is met de subdomeinen van asexuality.org en hoeveel vrijheid er is, maar ik zie dat sommige andere locale sites moderne software gebruiken waardoor je dus ook makkelijker bijvoorbeeldjes plaatjes en video kan embedden.

Ik wil overigens best helpen, al is dat ook alweer een paar jaar geleden dat ik dit soort dingen voor het laatst gedaan heb, en weet ik ook niet precies wat er nu op de markt is.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Koffie

Dit is een vraag voor AceVentura. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

* AceVentura schrikt wakker, opent het forum en ziet deze vraag ;D

Ja, het forum is aan een software update toe. Sterker nog, eigenlijk nog wel meer dan dat ::)
De logische stap is om naar de nieuwste versie van dezelfde software te gaan. Er zijn twee zaken die dat tot nu toe tegen houden:
1) Aanpassing van het uiterlijk van de nieuwe versie naar AVEN-stijl. Dat klinkt misschien niet heel essentieel, maar moet wel gebeuren, ook voor de herkenbaarheid.
2) Met de update van SMF 1.1.21 (wat we nu hebben) naar SMF 2.x is ook een flinke verbouwing aan de database nodig. Door zeer beperkte toegang tot de database is dit nogal "een dingetje" waar ik geen oplossing voor heb.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Erik7494

Is een clean start geen optie, met een ander pakket zoals Joomla ofzo?
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

AceVentura

Joomla is geen forum, en daarnaast een beveiligingsnachtmerrie ::)
We hebben redelijk wat waardevolle oude berichten, het lijkt me zonde om die kwijt te raken met een schone start.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Erik7494

#5
Citaat van: AceVentura op januari 20, 2019, 08:21:09 PM
Joomla is geen forum, en daarnaast een beveiligingsnachtmerrie ::)
We hebben redelijk wat waardevolle oude berichten, het lijkt me zonde om die kwijt te raken met een schone start.

Ik bedoel dan natuurlijk een forum plugin zoals Kunena, spaanstalige site werk daarmee bijvoorbeeld
http://es.asexuality.org/comunidad/foro
is wel mooi en gebruikersvriendelijk, maar ik geloof je graat wbt beveiliging. ? En inderdaad oude berichten ben je dan kwijt hoewel er vaak ook wel mogelijkheden zijn om data om te zetten met een tooltje.

In ieder geval, mocht ik nog eens ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Samoth

Áls dit forum over gaat op een ander pakket (ofzo) en daarbij ook maar geringe kans bestaat dat er berichten zullen verdwijnen, laat het hier dan wel even weten. Dan kan ik nog wat voor mij waardevolle berichten, teksten en stukken tekst opslaan. 
:handschudden:

AceVentura

#7
Verdwijnende berichten zou ik sowieso niet ok vinden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn Samoth.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Daar sluit ik me ook bij aan, dus nog minder kans dat er berichten zouden verdwijnen. ;) Het is juist zo goed om als newbe in het forum te grasduinen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie