Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Laat je huisdier zien!

Gestart door Erik7494, februari 01, 2019, 05:36:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik7494

Citaat van: Samoth op mei 05, 2019, 09:39:30 PM
Vanochtend bij de dierenarts het bericht gekregen waar ik al wat voor vreesde. Het is 'beter' mijn hond te laten inslapen. Ik kon dat vanochtend ter plekke laten doen, maar ik heb ervoor gekozen mijn hond nog één dag bij me te houden. Samen op de bank liggen, nog één keer geweest naar het bos waar we zo vaak wandelden. Terwijl ik dit typ, al liggend op de bank met de laptop op schoot, ligt mijn hond naast me. Zijn zachte snurkgeluidjes te produceren. Hij is voor mij zóveel meer dan een zacht vacht op vier pootjes. Ontzettend veel maakten we samen mee, van onschatbare waarde is hij voor mij geweest. Nu nog trots, dankbaar en vol liefde genieten van een laatste avond, nacht en ochtend samen. Morgen zal dan de dag zijn dat hij de eeuwige jachtvelden in mag. Het is goed zo en het is ronduit waardeloos.

Veel sterkte Samoth.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Edewecht

Ik kan me dit voorstellen. En: ik kan het me niet voorstellen.

Veel sterkte jongen, vooral voor de komende dagen, weken, maanden...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Heel veel sterkte Samoth  :cake: :knuffel:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Samoth

Dank, lieve mensen. De surrealistische stilte en het verdriet zijn er, de gewoontes als zomaar even kijken naar waar hij altijd lag of met de riem klaar staan terwijl ik weg ga ook. Maar doordat ik het klappen van de zweep betreft pijn, verlies en leed wel aardig ken en kan hebben, is er ook al trots, dankbaarheid en soms zelfs een glimlach om wat was. Jemig, wat kan een mens zich toch hechten aan een beest zeg.

Koffie

Ja natuurlijk. Gelukkig wel. Sterkte Samoth.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Zomerbloempje

Sterkte Samoth!

En wat ik nog even tegen je wilde zeggen (past misschien niet helemaal in dit topic, maar toch). Ik heb een aantal van je reacties op berichten gelezen en het valt me op dat je heel goed schrijft. Beeldend en metaforisch. Ik schrijf zelf en heb er wel een beetje verstand van ;). Als je dat beeldende en metaforische wat weet te structureren en doseren dan kun je denk ik echt hele goede verhalen-blogs-teksten gaan schrijven. Misschien de moeite waard om eens te proberen.. Wie weet juist nu fijn om het een en ander van je af te schrijven. Mijn ervaring is dat schijven een manier kan zijn om te gevoelens te uiten en mijn ervaring is ook dat als je dat weet te herschrijven tot een echt goed product het je heel veel kan geven.

Doe ermee wat je wilt, het is zomaar een tip ;)


Groetjes Zomerbloem

Bubble

Wat een schokkende dingen kunnen er gebeuren als je even niet online bent  :o!

Samoth, ik wens je vooral veel zachtheid, rust en kracht om met je verlies om te gaan en het vermogen om je mooie herinneringen aan Harry levend te houden.  :knuffel: :grouphug:
Anders goed is ook goed

Samoth

Dank je, Zomerbloempje. Tof dat je dat zegt. Ik schrijf al een tijd mijn kop leeg, dat werkt therapeutisch en helpt me enorm. Geeft me de mogelijkheid mijn doen en laten vanuit helicopterview te reflecteren en zo ook situaties te relativeren. Alles wel enkel voor mezelf, zodat het mijn comfort zone niet uit komt. Ik heb in het vrij prille verleden tweeënhalf jaar de Schrijversvakschool gedaan. Nadat ik met de Pabo gestopt ben omdat het onderwijs toch niet helemaal mijn roeping was. Op de Pabo kreeg ik van verschillende leraren (zoals ik dat ook in een verder verleden op het voortgezet onderwijs al kreeg) bemoedigende berichten iets met schrijven te gaan doen. Op de Schrijversvakschool na twee schooljaren gekozen voor de richting scenario, omdat naast schrijven film een grote hobby van me is. Wel aan het script voor een filmproject meegeschreven en een scenario in opdracht van een museum geschreven, doch daarbij is het gebleven. Veelal zie ik al voor een stekje gepoot te hebben door de bomen het bos niet meer. Ik overweeg al langer te starten met bloggen. Wie weet komt daarmee en daarna (weer) meer ruimte voor grotere schrijfsels. Ideeën te over. Maar hoe te beginnen en waar mijn blogspinsels zoal te plaatsen, is iets waar ik nog niet helemaal uit ben. Of eigenlijk helemaal niet. Als je ideeën hebt, dan hoor ik het enorm graag. :bloos: :banghead:

Dank je Bubble. Uiteindelijk komt het zeker goed.  :knuffel:

Koffie

Ik heb Rosa vast al eens laten zien, maar hier is ze weer, de liefde van m'n leven. :)

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Als een zwarte panter in de jungle...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Erik7494


Ik weet niet of deze duif heel goed heeft nagedacht over zijn plan om Ollie's etensbakje leeg te stelen. Maar Ollie was zo in shock dat hij er alleen maar naar kon kijken.

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Ach, dat ziet er lief uit! Een mini ijsbeertje. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Celesta

Citaat van: Koffie op augustus 15, 2019, 10:54:41 PM
Ach, dat ziet er lief uit! Een mini ijsbeertje. :)

Bedankt voor je reactie, Koffie.   ;D