Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

COC onderzoek queer vrouwen*

Gestart door Amber, februari 26, 2019, 05:41:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

Weer een onderzoek van het COC! Deze is specifiek voor niet-heteroseksuele vrouwen en nonbinary personen (dus mensen die niet hetero en niet man zijn). Ik heb zelf mogen meehelpen aan de vraagstelling, dus als je blij verrast bent dat je je seksuele én romantische oriëntatie op een spectrum kan aangeven, weet je dat je dat aan mij te danken hebt ;)

Dit is de officiële oproep, maar ik zou zeggen, negeer dat 'vrouwen die van vrouwen houden', want aro en heteroromantische ace vrouwen* horen ook bij de doelgroep:

Doe mee aan enquête voor vrouwen die (ook) van vrouwen houden!

Het COC start vandaag met een enquête voor vrouwen en non-binaire personen die (ook) van vrouwen houden. We nodigen je van harte uit om mee te doen. We willen meer weten over je ervaringen, behoeften en wat het COC voor je kan betekenen.

Klik op de onderstaande link om de enquête in te vullen. Dat kan tot en met 31 maart 2019. Het invullen duurt ongeveer 25 minuten. Deelname is geheel anoniem en je maakt (indien gewenst) kans op twee vrijkaarten voor True Colors 2020!

Iedereen die zich identificeert als niet-heteroseksuele vrouw of non-binaire persoon is van harte welkom om mee te doen. Denk aan transgendervrouwen, cisvrouwen, intersekse personen, non-binaire- en genderqueer mensen die ook lesbisch, gay, biseksueel, queer, panseksueel of aseksueel zijn.

https://bit.ly/2X3ooDN

With Pen and Paint

Bedankt voor het delen! Ik ben nu bij de vraag "weten anderen van jouw seksuele voorkeur?", maar wordt daarmee bedoeld of er überhaupt mensen zijn die het weten of vrijwel iedereen die je goed kent? Ik neem aan het laatste?
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Edewecht

Goeie aktie Amber! :klap: (zeg ik als buitenstaander, want ik ben geen vrouw en uiteindelijk toch ook niet zó non-binary).
Maar wel mooi dat het COC zijn/haar aktiviteiten steeds breder (inclusiever) uitvoert.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik val ook buiten de doelgroep, en vind het wel mooi dat het COC hier mee bezig is :cheerleader:

Voor wie net als ik koude rillingen krijgt bij zo'n bit.ly URL, dit is de normale link:
https://tilburghumanities.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_d5tULl6wSjZN75b
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Amber

Citaat van: With Pen and Paint op februari 26, 2019, 06:19:47 PM
Bedankt voor het delen! Ik ben nu bij de vraag "weten anderen van jouw seksuele voorkeur?", maar wordt daarmee bedoeld of er überhaupt mensen zijn die het weten of vrijwel iedereen die je goed kent? Ik neem aan het laatste?

Hmm, heel letterlijk geïnterpreteerd kun je zeggen dat als 1 iemand het weet, het antwoord ja moet zijn, maar dan ben je alsnog niet echt uit de kast, dus dat is een lastige... Ik zou zeggen, interpreteer het gewoon als wat je zelf het meest logisch lijkt.

Citaat van: Edewecht op februari 26, 2019, 06:27:39 PM
Goeie aktie Amber! :klap: (zeg ik als buitenstaander, want ik ben geen vrouw en uiteindelijk toch ook niet zó non-binary).
Maar wel mooi dat het COC zijn/haar aktiviteiten steeds breder (inclusiever) uitvoert.

Jaa, ik vond het al heel cool dat ze specifiek mij als aseksueel advies hebben gevraagd. Dat laat wel zien dat ze echt luisteren naar mijn oproepen (en die van andere aces) om inclusiever te zijn naar ons toe!

Koffie

Ingevuld, alleen liep hij zo raar af. ;) Ik zocht naar een link om op te klikken om de lijst in te sturen, maar die was er niet. Hopelijk is hij binnen gekomen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Atlantis

Ook ingevuld. Dank je voor het delen, Amber.
I solemnly swear that I am up to no good...

Koffie

Ik miste trouwens bij 'familieleden' kinderen. Ouders en andere familieleden heb ik niet, maar mijn kinderen weten ervan. Helaas kon ik dat niet invullen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Amber

@ Koffie: Volgens mij is er ook geen verzenden knop, dus het zal wel goed zijn aangekomen. ;) En goed punt dat kinderen er niet bij staat als optie. Heb ik zelf ook niet opgemerkt toen ik het allemaal nakeek, maar als er nog een terugkoppelingsmoment komt, zal ik het nog even zeggen tegen de makers van de enquête voor de volgende keer.

Bubble

Citaat van: Koffie op februari 26, 2019, 07:42:15 PM
Ik miste trouwens bij 'familieleden' kinderen. Ouders en andere familieleden heb ik niet, maar mijn kinderen weten ervan. Helaas kon ik dat niet invullen.
Ik heb bij familieleden gewoon zelf mijn kinderen, zus en ex gedacht, en dus met ja beantwoord.
Anders goed is ook goed

With Pen and Paint

Citaat van: Amber op februari 26, 2019, 07:14:18 PM
Citaat van: With Pen and Paint op februari 26, 2019, 06:19:47 PM
Bedankt voor het delen! Ik ben nu bij de vraag "weten anderen van jouw seksuele voorkeur?", maar wordt daarmee bedoeld of er überhaupt mensen zijn die het weten of vrijwel iedereen die je goed kent? Ik neem aan het laatste?

Hmm, heel letterlijk geïnterpreteerd kun je zeggen dat als 1 iemand het weet, het antwoord ja moet zijn, maar dan ben je alsnog niet echt uit de kast, dus dat is een lastige... Ik zou zeggen, interpreteer het gewoon als wat je zelf het meest logisch lijkt.

Oké bedankt  :) Er zijn wel meerdere mensen die het weten, maar ook weer niet zoveel dat ik echt zou zeggen dat ik helemaal uit de kast ben dus ik ben maar voor nee gegaan  ;)
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Tempesta

Ingevuld!

Bij het invullen kwam ik erachter dat ik mij blijkbaar toch niet zo vrij voel om open over mijn aseksualiteit te praten. Ik wil daar graag open over zijn, maar niet aan jan en alleman uitleggen wat het is en vervolgens mezelf enorm moeten blootgeven. Dus zeg ik niks en zet ik de heteronormativiteit voort. Vicieuze cirkel :banghead:.