Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

20 jaar leeftijdsverschil

Gestart door Hanneke, maart 13, 2019, 07:49:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

Ik weet niet of dit de juiste categorie is voor deze vraag, maar aangezien het niet rechtstreeks met aseksualiteit te maken heeft, zal ik het toch maar hier plaatsen.

Ik heb al een paar dagen weer vlinders in de buik. Het betreft een man die zo goed als 20 jaar ouder is dan ik. Ik ken hem alleen van facebook, al een jaar of vier, sinds dat hij mij toevoegde; ik weet zelfs niet waarom eigenlijk? ? ??? :D ? Dat heb ik nooit gevraagd.
We chatten sporadisch op facebook of liken elkaars berichten; ik vooral die van hem dan, die meestal vol humor en zelfspot zitten, waarop dat dan al vlug op flirten uitdraait.

Een groot jaar geleden voelde ik voor het eerst iets kriebelen nadat hij reageerde op een artikel dat ik via facebook gedeeld had over 'waarom je als vrouw met een oudere man zou moeten vrijen' (in mijn geval wordt dat 'vrijen' dus wel iets aseksueels ;) ) Hij bood zich als het ware aan! Zoals altijd antwoordde ik iets gevats en het draaide weer uit op geflirt. Uiteindelijk heb ik het gesprek beëindigt, vriendelijk maar met de subtiele boodschap dat het voor mij niet verder ging dan dat. Dat ik het zo fijn vond dat hij geantwoord had op mijn post, heb ik nooit met zoveel woorden gezegd.

Deze dagen, een jaar of langer later, voel ik nu plots toch weer iets. Plots, toen ik een foto zag op facebook die hij gepost had, van hem en zijn nichtje. Plots voelde ik zo'n grote aantrekkingskracht, zelfs fysiek ? :o

Ik ben aseksueel, hij is 20 jaar ouder, ik kén hem eigenlijk niet, ik heb zelf destijds de grens getrokken, en toch heb ik deze reactie op een simpele foto! :banghead:

Klein detail; ik ben op dit moment ook ongesteld; misschien is dat de oorzaak?! ? :schater:

AceVentura

Wat een bijzonder verhaal Hanneke.

Je begint je bericht over een vraag, en ik mis eigenlijk de concrete vraag die je wilt stellen. Wat wil je vragen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hanneke

Alles waar een vraagteken achter staat ???

oké, de belangrijkste vraag is misschien: moet ik op deze gevoelens ingaan?

Fighter

Liefde kent geen leeftijd, wel persoonlijkheid. Als je dingen gemeen hebt met elkaar is dat extra leuk. Weet je wat ik jou aanraad, spreek eens een xtje af.. en denk er dan overna of je wilt gaan voor een vriendschap of relatie??

AceVentura

Laat ik beginnen met zeggen dat ik geen expert ben op dit gebied ::)

Of je hier op in moet gaan ... volg je eigen gevoel zou ik zeggen. Zorg dat je elkaar eens in het echt ontmoet om te merken of het dan ook leuk is. Over het leeftijdsverschil zou ik me niet zo druk maken. Ja, 20 jaar is veel, maar ik heb ook grotere verschillen gezien.

Uit je bericht krijg ik ook de indruk dat hij niet aseksueel is, het lijkt me wel verstandig om dat ook eens te bespreken. Mogelijk is het zelfs verstandig dat te doen voordat je elkaar ontmoet om zeker te weten dat de verwachtingen op dat vlak aan beide kanten gelijk zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Natascha

Hoi Hanneke

Het spreekwoord is niet voor niets:
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebben, dan van wat je niet gedaan hebt.

Je zult (voorlopig) niet meer open staan voor een nieuwe liefde als je dit niet geprobeerd hebt, maar ...
ik zou wel open en eerlijk zijn over je aseksualiteit.

Geniet er van, want verliefd zijn is ingewikkeld, maar ook leuk.
Ik zoek geen prins op een wit paard, maar een mafkees die me aan het lachen maakt!

Koffie

Ik heb geen ervaring met online verliefd worden of zoiets. Ik ben sowieso geen flirt-mens en ik heb dat nooit gedaan, laat staan online. Wel weet ik dat aantrekking lang niet altijd met leeftijd te maken heeft.

Los van leeftijd denk ik dat het vooral belangrijk is dat je dezelfde insteek hebt in het aangaan van relaties. Dus als voor hem de seksuele component heel belangrijk is en jij zit op een ander spoor, kan dat een probleem zijn. Ik weet ook niet wat voor man het is natuurlijk en of hij met meerdere (evt. jongere) vrouwen contacten onderhoudt, die flirterig zijn en misschien op 'meer' gericht.
Als je erg graag een partner wilt, kun je ook soms heel openstaan voor allerlei van dat soort dingen. Dan voel je plotseling dingen die je niet verwacht had of niet wilde verwachten. Ik heb dat vroeger ook gehad, na mijn scheiding in een heel ingewikkelde fase van mijn leven, toen ik erg zoekende was.

Dus ik zou zeggen: houd dat in je achterhoofd en spreek met hem af op een neutrale plek. Heb niet meteen te veel high hopes en kijk gewoon of je ondanks dat je in verschillende levensfases bent, een relatieklik met elkaar hebt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie