Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mag ik het even kwijt ?

Gestart door PurpleButterfly, maart 26, 2019, 08:43:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PurpleButterfly

Ik wil heel graag mijn frustratie van 10 jaar kwijt.

Ik was een puber die heel lang bleef hangen in haar ' jongens zijn stom' fase. Daar gooide iedereen om mij heen het op. Op mijn 12e Leerde ik een jongen kennen in het zwembad. Hij nodigde mij een beetje uit om samen te spetteren en van de glijbaan af te gaan. Uiteindelijk gingen we bij elkaar zitten met zijn vrienden en mijn vriendinnen en het werd onwijs gezellig. Als ik het zo gezellig heb, dan wens ik heel graag om contact uit te wisselen, ik bedoel je maakt niet elke dag nieuwe vrienden. Na contact uitgewisseld te hebben gingen we een keer afspreken. Onwijs gezellig! Ik pikte hem op bij het station, hij komt op mij aflopen en....... steekt zijn tong in mijn mond.... ?  :-\

Ik wil niet ingaan op de details wat er daarna is gebeurt, maar niet veel soeps.

Ik was er heel erg van overtuigd dat een relatie zo hoort. Zoenen, aanraken. Maar waarom werd ik er dan vreselijk angstig en misselijk van. Nu 10 jaar later denk ik bij mezelf: hij had van me gezicht af kunnen lezen dat ik het niet fijn vond en had de hint kunnen begrijpen toen ik zijn arm uit mijn broek probeerde te trekken.

Dat is wel de ervaring waar het mee begon.

In die tijd had ik ook geen behoefte aan mannen. Ik was 12 en had behoefte aan vrienden.
Nu 10 jaar laten ben ik steeds weer over hetzelfde gestruikeld, Ik nodig mannen uit om wat gezelligs te doen om ze vervolgends (na een seksuele opmerking en een verbazing dat ik niet net zo geil ervan werd) ze naar huis te sturen. Ik kreeg een vurige aggressie van. Ik kan een boek schrijven over dingen die ik wel eens in hun gezicht zou willen schreeuwen. Maar dat maakt het er allemaal niet beter op. Ik blijf voor mijn gevoel een seks object in de ogen van mannen. Want als ik zeg dat ik het niet wil, dan is de zaal ineens leeg. Maar waarom heeft iedereen die behoefte en ik niet? Ligt het aan mij? ? 

Ik heb heel lang gedacht dat vrouwen seks eigenlijk niet lekker vonden en het maar deden om een man te pleasen. Die gedachte maakte mij zo misselijk! Alleen nu ik 23 ben heb ik het idee dat sommige vrouwen ook behoefte hebben aan seks. Alleen ik snap dat niet... Ik snap het gewoon niet... ? :'(

Ik had een goed gesprek met mijn moeder die mij zei dat ik misschien die hormonen niet aanmaak. Mijn frustratie wordt steeds groter want... Ik heb altijd een haat gevoeld naar mannen en nu wil ik heel graag van eentje houden... Als er nou eentje gewoon van mij houdt zonder dat ik daarvoor met mijn lichaam moet betalen.

joel.

Welkom op dit furum PinkButterfly

Wat verveelend voor je dat je eerste ervaring met een relatie meteen zo vervelend was. ik begrijp ook zeker waarom je daarna een afstand hebt gehouden van mannen.
Ik begrijp ook dat je niet snapt waarom anderen mensen wel sex willen (ik begrijp het ook niet helemaal), maar veel mensen zien sexueel contact als *een stap verder dan vriendschap* dat is waarschijnlijk de reden dat *de zaal* meteen leeg is waarneer je aangeeft dat je daar geen behoefte aan hebt, als je niet duidelijk uitlegt waarom je er geen behoefte aan hebt kan het waarschjnlijk voelen als een belediging, een; *ik houd niet van jou* omdat allosexueelen niet altijd onderschijt kunnen maken tussen romantische, en sexuele aantrekkingskracht, en dus niet weten dat jij een romantische intresse in ze kan hebben zonder dat jij je sexueel tot hun aangetrokken voeld; het is dus absolut niet hun schuld en absolut iet jou schuld het komt gewoon door een wederzijds onbegrip (behalfe die eerste gast, die komt echt over als een kloodzak).
*dit is geschreven door een asexueel die zich ook maar een voorstelling maakt van de manier waarop andere mensen denken*

Ik kan je niet vertellen of  en waarneer je iemand zou vinden die gewoon van jou houd,en waar jij ook van kan houden, maarop dit forum ben je inderdaat wel op de juiste plaats om mensen te vinden die geen sex met je willen  :D

Met vriendelijke groet
Joel

Koffie

Sommige mannen/jongens worden agressief als je geen sjoege geeft. In plaats van je met rust te laten, spoort het hen aan. Misschien omdat ze zich dan afgewezen voelen of aangetast in hun 'mannelijkheid', dat weet ik niet, maar ik heb het idee dat ik juist vaker met opdringerige kerels te maken heb gehad, omdat ik totaal niet op die manier geïnteresseerd ben. En volgens mij ook geen 'sensuele' uitstraling heb. 'Maar met MIJ wel! schijnen sommige dan te denken. Sommige mannen vinden het ook leuk als je angstig reageert. Dan voelen zij zich machtig. Ziek in mijn ogen, maar het komt bij sommige mannen voor. Misschien bij sommige vrouwen ook, dat weet ik niet.

Ik kan me voorstellen dat je na zo'n ervaring mannen liever op een afstand houdt, daar hoef je ook niet aseksueel voor te zijn.

Ook als het gewoon een lieve man is kun je tegen het verschil in seksuele behoefte aanlopen. De meeste mensen (vrouwen ook) hebben nu eenmaal juist de behoefte om intimiteit in een relatie op een seksuele manier te beleven. Voor hen is dat wat een relatie tot een relatie maakt. Ik vind dat zelf ontzettend moeilijk te begrijpen, voor mij is het een bepaald gevoel wat een relatie onderscheidt van een vriendschap.

Aseksualiteit heeft niets te maken met libido en de hormonen die dat aandrijft. Veel aseksuelen hebben lichamelijke seksuele gevoelens en masturberen ook. Het is de seksuele aantrekking die ontbreekt, waardoor we geen behoefte hebben aan seks in een relatie, zelfs al vinden we onze partner nog zo lief en knap.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Wat vervelend dat je zulke nare ervaringen hebt. Ik kan me voorstellen dat je daardoor denkt dat alle mannen zo zijn, en ik wil benadrukken dat dat zeker niet zo is.

En tja, waarom mensen seks hebben ... het enige wat ik kan bedenken is dat die beleving blijkbaar per persoon heel anders kan zijn. Je hoort zoveel verschillende verhalen van mensen die er nauwelijks wat mee hebben tot mensen die het liefst de hele dag niet anders doen dat. Ik zie het een beetje zoals het ook is met hobby's, sommige mensen hebben hobby's waar ik absoluut niet aan moet denken om het ook maar 5 minuten te doen, en dat zal andersom ook zo zijn met dingen die ik leuk vind.

Hormonen kunnen een oorzaak zijn van lage interesse, en dat is wat anders dan aseksualiteit (en voor de zekerheid: Ook dan ben je hier welkom, vaak loop je toch tegen dezelfde dingen aan). Aseksualiteit draait om het niet ervaren van seksuele aantrekking naar andere personen, dus niet het idee hebben dat je seksuiele activiteiten met iemand zou willen doen. Als je werkelijk twijfelt aan je hormonen of daar gewoon zekerheid over wil hebben zou je denk ik bij de huisarts moeten beginnen, en ik vermoed dat die je dan gaat doorverwijzen.

Als je contact zoekt met iemand om daar iets mee op te bouwen kan je hier op het forum in het contacthoekje een bericht plaatsen of eens kijken bij de oproepjes die daar al staan, mogelijk vind je op die manier iemand.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

kim10

Die eerste ervaring was wel meteen een hele vervelende. Mannen kunnen vervelens worden wanneer je niet op hun avances ingaat maar veel vrouwen hebben daar ook een handje van.