Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Groningen het nieuwe Haarlem

Gestart door Samoth, maart 31, 2019, 11:56:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Misschien is er toch iets wat je kan doen ....
Zijn de plannen, dus wat we precies gaan doen die dag, al wat concreter? Ik heb net het topic even doorgebladerd en zie wel de nodige suggesties en ideeën maar volgens mij nog niets concreet.
Dat zijn voor mij vaak wel dingen die helpen om een keuze te maken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Samoth

Mijn idee was om 12u afspreken bij het Hoofdstation Groningen, dan een wandeling door de stad te maken. Lengte van de wandeling en zelfs de route hangt ook wat af van de wensen van de aanwezigen. Ik heb niet echt voor ogen dat we gaan 'winkelen', dus de grote winkelstraat zal ik zeker mijden, maar we komen wel langs best wat leuke minder groteske en commerciële winkeltjes/boetiekjes waar we prima even binnen kunnen kijken. Rond 16u wil ik op de Grote Markt zijn en daar de Martinitoren gaan beklimmen, om zodoende een prachtig uitzicht over de stad te hebben. En dan rond 18u pannenkoeken eten op het Pannenkoekenschip. Dus vooral gezellig beetje praten, wandelen en van de sfeer, de stad Groningen en hopelijk ook het weer genieten. Lekker vrij en informeel. Na de pannenkoeken staat het iedereen vrij om zijn/haar eigen gang te gaan. Ik ken nog wel wat leuke terrasjes (bijv. https://www.depintelier.nl/) of kroegjes (bijv. https://www.cafekult.nl/) om degene die nog verder willen de rest van de avond te vermaken. Ook daarbij pas ik me graag aan bij de wensen van de (nog) aanwezigen.

Wayfarer

Ik wil misschien ook wel langskomen! Ik moet even nog kijken hoe ik qua energie zit en wanneer ik dan zou aansluiten, maar sowieso mee naar het pannenkoekenschip lijkt me erg leuk! Ik heb nog een aantal andere mensen die niet op dit forum zitten ook nog uitgenodigd, dus die willen misschien ook komen, dat laat ik tzt nog wel weten  :)

Samoth

Leuk, welkom. Vanmiddag even met Stevie1992 een 'route-voorwandeling' Groningen gedaan. Binnen anderhalf uur zaten we weer op het terras onder de Martinitoren, dus die zaterdag zullen we íétsje minder hard lopen. Als je weet dat je komt (en eventueel hoeveel introducees je meebrengt), geef je dan nog even op. Vooral betreft de pannenkoeken. Ik ga zaterdag reserveren bij het Pannenkoekenschip, dus volgaarne voor die tijd.  :ange:

Citaat van: Edewecht op juli 03, 2019, 06:11:33 PM
Stevie1992
Erik7494
Samoth
Edewecht (ovb) - inmiddels Zonder voorbehoud :cheerleader:
Suus (ovb)
Teal's Tracks

Stevie1992

Ons tempo was ook niet erg stadsWANDELING  :schater: Op de zaterdag doen we lekker rustig, wat dingetjes bekijken, over vertellen, jullie ergens de tijd geven om wat te eten (allemaal een echte eierbal :p ) foto ops en al dat
I need no reasons, I simply.. am

AceVentura

Ik heb nu definitief gekozen om mee te gaan :cheerleader:
De informatie die Samoth eerder gaf helpt daarbij, en de navigatie geeft aan dat het "maar" 2,5 uur is, korter dan ik had verwacht.

Weet iemand een goede (liefst gratis) parkeerplek? Een stukje lopen vind ik geen bezwaar.

Citaat van: Deelenemers
Stevie1992
Erik7494
Samoth
Edewecht (ovb) - inmiddels Zonder voorbehoud :cheerleader:
Suus (ovb)
Teal's Tracks
AceVentura
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Samoth

Leuk. Tof dat je komt. Qua parkeerplaatsen in de stad weet ik niet zoveel, want ik kom nooit met de auto in de stad. Stevie1992 opperde een transferium, daar kun je gratis en in de buurt parkeren en dan per de bus naar de stad komen. Je kunt ook altijd bij station Hoogezand-Sappemeer parkeren. Dan nemen we samen de trein naar Groningen vanaf daar. Ik zal ook eens navragen of iemand anders goed(kop)e alternatieven in de stad zelf weet.

Stevie1992

Stad zelf is prut parkeren (ze willen van auto's af) je zou sowieso al in een parkeergarage moeten want de rest is max een paar uur.
Je zou als je toch bij de stad wilt bij Ikea kunnen parkeren en dan moet je idd een stukje lopen naar het station of anders bijvoorbeeld het transferium bij Haren nenem aan de A28 en dan de bus naar het hoofdstation (die gaat daar elke 10 minuten wel langs). Transferium is ook te lopen, maar dan ben je 1,5 uur extra onderweg :p
I need no reasons, I simply.. am

Jann

Eigenlijk hetzelfde advies als wat Stevie geeft:

Je kunt bij de ikea parkeren en dan gaat vanaf daar verder ook een bus naar hoofdstation/grote markt (bus 5) anders is hoofdstation denk ik een klein halfuurtje lopen! Wij parkeren daar altijd en lopen dan naar het centrum/mijn huis, dat is echt goed te doen, station is ietsje verder. Houd wel rekening met ikea openingstijden (ik weet niet of ze daarbuiten de slagbomen dicht hebben).

Anders kun je natuurlijk ook gebruik maken van een P+R (https://gemeente.groningen.nl/pr-terreinen-en-pr-bus-q-link)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

Bedankt voor de adviezen. Ikea klinkt goed, een half uurtje lopen is geen bezwaar. Wordt het niet afgesloten na sluitingstijd van de winkel? Ze zijn tot 21:00 open en zeker als we samen gaan eten is de kans dat het later wordt.
De P+R heb ik ook gevonden en is inderdaad ook goed te doen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Samoth

Ola ace amigos et amigas. Ik heb zojuist een PB gestuurd naar de mensen wiens namen stonden bij de namen die zich hebben aangemeld. Dus niet naar bijv. Jann, Empo, Wayfarer.

In de PB staat niet echt andere info dan dat dat we rond 12u bij het beeld van 'Het Peerd van Ome Loeks' op het plein voor het Hoofdstation verzamelen en dat ik bij het Pannenkoekenschip heb geserveerd. Oja, mijn telefoonnummer heb ik daar ook in gezet mocht je vragen/op- en aanmerkingen hebben. Dus mocht je mijn telefoonnummer nu ontzettend graag willen hebben en/of toch ook meedoen aan deze Groningen-meet en graag alsnog dat PBtje willen ontvangen, PB mij dan gerust.

Eliza Harmony

Is er een keer een meet vlak bij mij, zit ik net paar daagjes in het buitenland. Balen zeg.

Citaat van: AceVentura op juli 11, 2019, 09:54:42 PM
Bedankt voor de adviezen. Ikea klinkt goed, een half uurtje lopen is geen bezwaar. Wordt het niet afgesloten na sluitingstijd van de winkel? Ze zijn tot 21:00 open en zeker als we samen gaan eten is de kans dat het later wordt.
De P+R heb ik ook gevonden en is inderdaad ook goed te doen.

Ikea zitten slagbomen voor, dus verwacht dat die na sluitingstijd naar beneden gaan. Maar misschien dat er iemand is die dat kan bevestigen?
Parkeergarage Oosterpoort is vlak buiten centrum (echt paar minuutjes lopen) en voor 10 euro kun je er een hele dag staan.
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

Erik7494

Ik moet afzeggen helaas.
Gister op de rustdag van de Tour de France zelf maar weer eens op de fiets gestapt, maar helaas er ook weer afgedonderd en behoorlijk mijn enkel verstuikt bij het neerkomen  :'(
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

AceVentura

Wat vervelend dat dat gebeurd is Erik :( en jammer dat je er daardoor niet bij kan zijn.

Beterschap! :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Ohjee, heel gevaarlijk die fietsen.
Jammer
I need no reasons, I simply.. am