Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Noorderlingen?

Gestart door Stevie1992, mei 10, 2019, 12:07:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stevie1992

Hallo allemaal,

ik zag dat er al wel eerder gevraagd is maar dat is al minstens een jaar terug dus ik dacht begin eens iets nieuws  ;D
Zijn er hier mensen in het noorden die wel zin hebben om eens in de zoveel tijd te meeten? Of misschien mensen die nog niet zo bekend zijn en iemand zoeken om gezellig mee te kletsen (dit geldt voor zowel Groningen als aseksualiteit, ik sta open voor alles)

Ik ben 27 jaar en woon in Haren, ben geboren en getogen in Groningen en vermaak me hier prima.
Ik heb social work gestudeerd en ben op het moment op zoek naar een leuke baan in het veld.
Hou van Films, series, boeken, muziek en katten,
ben in voor gezellig op een terrasje zitten maar ook om dingen te ondernemen.

Heb vooral wel eens zin om weer eens wat mensen te leren kennen en hopelijk meer vrienden te maken. Het hoeft van mij echt niet standaard elke week, ben zelf ook meer casual, maar eens in de zoveel tijd wat gezelligheid en daarbij dan online/telefoon contact ofzo
I need no reasons, I simply.. am

Edewecht

Hallo allemaal, hallo Stevie, dag noord-Nederland,
Ook ik ben een noorderling (drent).
En ik vind het weliswaar leuk om af en toe mee te doen aan een meeting, maar ik kijk van geval tot geval of ik kan, en of ik zin heb. Daarbij gaat mijn voorkeur niet speciaal uit naar het noorden, al is het natuurlijk wel wat makkelijker = dichterbij.
Verder vind ik dat ik niet zo goed ben in gezellig kletsen.
Kortom: ik weet niet of ik een goede kandidaat ben ;) het zal heel erg afhangen van hoe m'n pet staat.

Hopelijk reageren er meer noorderlingen (ze zijn er wel!) en kun je je aktiviteiten wat uitbreiden :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Samoth

Leuk. Ben ik als Groninger ook altijd voor in.

Ik ben 39, maar jong(er) van geest en ook nogal eens in gedrag. Ik hou vooral van (luchtig) filosoferen over het leven, ijshockey (NHL), stevige (punk)rockmuziek en films. Arthouse en horror (Forum Images, RKZbios en Vera Zienema zijn gelegenheden die ik graag aandoe). Maar dan wel meer slasher en komische horror dan spooky schrikhorror. Want aan schrikken heb ik een broertje dood. Ik was niet zo van SF, fantasy en groteske Hollywood-blockbusters, maar ik kijk tegenwoordig wel 'Game of Thrones' en heb laatst 'Captain Marvel' gezien. Dat laatste overigens vooral omdat ik een beetje verliefd ben op Brie Larson. Aan epistels als Harry Potter, Lord of the Rings en Startrek heb ik me echter nog steeds niet gewaagd. Mijn smaak is wel iets meer mainstream aan het worden, dus ik ga ook graag eens mee naar grotere bioscopen als Pathé en Kinepolis.

Sinds ik ruim 2,5 jaar geleden een hersenbloeding heb gehad, merk ik wel dat ik qua geheugen, energie en uithoudingsvermogen flink heb ingeleverd. En zo ook minder prikkels aankan dan voorheen. Mijn grenzen (her)kennen lukt nu wel beter dan aan het begin van mijn revalidatie, dat heeft me zelfverzekerder en assertiever gemaakt in mijn grenzen aangeven en mijn doen en laten daarbij aanpassen. De ontdekking van mijn aseksualiteit zo'n jaar geleden heeft er ook voor gezorgd dat ik nu liever daarover discussier en wat psychologische/filosofische levensvraagstukken bepraat in niet al te groot gezelschap of met z'n tweeën terwijl ik een frisje nuttig, dan dat ik met een grote groep mensen oreer over sport, vrouwen en veel alcohol terwijl ik de pitchers bier naar binnen giet. Mede daardoor bemerk ik dat ik met vrienden van weleer niet altijd meer even goed meekom. Dat geeft mij wel eens een gevoel alsof ik van sommige kroeg/voetbalmaten (en heel soms nog wel eens van mezelf) aan het vervreemden ben.

Kortom; ik zou het ontzettend leuk vinden om mijn horizon (verder) te verbreden en leer graag mensen -uit de regio- kennen die wat meer passen bij mijn nieuwe (rustigere) ik. In het begin ben ik wel wat onzeker en zelfs introvert -zeker als ik mensen (nog) niet zo goed ken- maar als ik me eenmaal wat vertrouwder voel, glijdt ook wel wat van die (sociale) spanning van mij af. :bloos:

En oohja, vergeet -zeker als Noorderling die wel in is voor een meeting in de eigen regio- niet om te stemmen welke datum je het beste uitkomt voor een forummeeting in de stad Groningen, want die gaat er zondermeer komen; http://du.asexuality.org/index.php?topic=6400.0.

Stevie1992

@Edewecht, dat ze er zijn weet ik :p of ze ook allemaal vaak genoeg hier op het forum vertoefen om dit te zien is een tweede (ben zelf ook sinds vorig jaar ofzo weer wat meer hier).

@Samoth, nou die spanning heb ik niet zoveel van gemerkt hoor ;) maar idd gezellig zitten en mensen leren kennen. Die bier was ik nooit zo van en die 'mannen'praat ben ik heel slecht in  :schater:

Als we straks die meet up hebben gehad dan komen ze ons voortaan bij elke gelegenheid uit het hele land opzoeken , zo leuk zijn wij wel  ;D
I need no reasons, I simply.. am

Jann

Hi! Ik kom oorspronkelijk uit Drenthe maar studeer ook al een paar jaar in Groningen, sta er eventueel ook voor open maar dan pas in/na de zomer aangezien ik op t moment nogal veel op mijn bordje heb!

Ben (sinds vandaag :P ) 21 en ben bijna klaar (hopelijk) met mijn Bachelor, al moet ik daarna nog een paar jaar door haha.

Liefs, Jann
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Stevie1992

Hey @Jann
Wat studeer je hier? Gelukkig is de meet up ook in de zomer dus dan kun heb je (hopelijk, want ja ook vakantietijd natuurlijk) wat meer rust.
Ben je ook lid van een studentenvereniging? Ik ben/was (student af maar dan kun je nog steeds lid blijven) van Ganymedes, de lgbt+ vereniging
I need no reasons, I simply.. am

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jann

Dankjewel edewecht!

Stevie; ik ben bijna klaar met mijn bachelor international business maar wil graag mijn master in het onderwijs (economie) doen :). Ik ben lid van de Parabool (studenten korfbal). Heb gany ook overwogen maar op t moment is mijn queerness meer iets van mezelf haha.
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Lindsy

Hallo !
Hadden jullie al een datum om wat af te spreken ? Ik weet niet of ik kan,ik werk in de zorg dus altijd maar afwachten hoe je rooster wordt. Maat op zich lijkt het me wel leuk.
Groetjes Lindsy

Esmee90

Hey
Het lijkt mij erg leuk om eens wat mensen te leren kennen die ook aseksueel zijn. Ik ben er zelf sinds kort pas achter dat zoiets bestaat. Dacht altijd dat ik vreemd was, maar dat valt dus wel mee als ik het allemaal hier op het forum zo lees

Ik woon zelf in drenthe, maar wie lijkt het leuk om eens iets te gaan doen in het noorden.

Groetjes Esmee

Edewecht

Welkom Esmee. Mooie avatar! Ah... de bergen! (Zucht)

LHBT-Emmen houdt altijd op de 1e woensdagavond van de maand een bijeenkomst/borrel. Als aseksueel ben ik daar (bijna) altijd te vinden.
zie https://lhbtemmen.nl/
:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stevie1992

Citaat van: Esmee90 op november 03, 2019, 06:50:43 PM
Hey
Het lijkt mij erg leuk om eens wat mensen te leren kennen die ook aseksueel zijn. Ik ben er zelf sinds kort pas achter dat zoiets bestaat. Dacht altijd dat ik vreemd was, maar dat valt dus wel mee als ik het allemaal hier op het forum zo lees

Ik woon zelf in drenthe, maar wie lijkt het leuk om eens iets te gaan doen in het noorden.

Groetjes Esmee

Hoi Esmee,  :wave:

we hadden in juli een meet up hier in het noorden.
Maar ik ben altijd bezig op het forum om locals buiten meet ups ook even te ontmoeten (als ze willen) juist voor wie niet direct in een groep terecht wil komen en omdat ik het gewoon gezellig vind om nieuwe mensen te ontmoeten 'uit de buurt'. Dus mocht je een keer een kopje thee/koffie/fris/whatever willen halen kun je mij altijd een berichtje sturen
I need no reasons, I simply.. am

Vleermuis

SInds ik vanuit Lelystad met de trein via Zwolle naar Groningen kan reizen en de reistijd daarmee ongeveer gehalveerd is, is een meet in Groningen, Assen etc ineens ook interessant voor mij.

Esmee90

@edewecht bedankt voor de tip. Op dit moment zie ik zo'n bijeenkomst nog niet echt zitten. Maar ik hou het zeker in gedachten voor de toekomst. Wist niet dat er zoiets bestond in Emmen.

@Stevie lijkt me wel wat om in contact te komen en een keer een bakkie te doen.

Edewecht

Citaat van: Esmee90 op november 05, 2019, 06:46:18 PM

@edewecht bedankt voor de tip. Op dit moment zie ik zo'n bijeenkomst nog niet echt zitten. Maar ik hou het zeker in gedachten voor de toekomst. Wist niet dat er zoiets bestond in Emmen.


Ik stuur je een PB. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)